Bu çalışmamızın amacı sosyal bilgiler öğretiminde öğretmen ve öğrenci kaynaklı yaşanan sorunları araştırmaktır. Muş ili özelinde değişik okullarda görev yapan öğretmenlerle nitel araştırma yöntemi kullanılarak mülakatlar yapılmak suretiyle bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerden ve öğrencilerden kaynaklı sorunların neler olduğu ile ilgili yapılan görüşmeler çalışmanın ana eksenini oluşturmuştur. Elde edilen araştırma bulguları ışığında sosyal bilgiler öğretiminde öğretmen ve öğrenci kaynaklı sorunlar saptanmıştır. Öğretmen kaynaklı sorunlar; deneyim ve uygulama eksikliği, lisans eğitiminin yetersizliği, hizmet içi eğitim yetersizliği, öğretmen sirkülâsyonu, öğretmenlerin kendilerini yenileyememeleri şeklinde saptanırken, öğrencilerle ilgili de; hazır bulunuşluk seviyesi, okuma ve yazmada sorun yaşama, motivasyon düşüklüğü, derse hazırlıksız gelme, veli ilgisizliği, ekonomik düzey farklılıkları, sınıf içi disiplinsizlik gibi sorunlar olarak saptanmıştır. Sosyal bilgiler öğretiminde başarı, bu sorunlardan dolayı sekteye uğramaktadır. Çalışmada saptanan bu sorunlara çözüm önerileri sunulmuş ve başarılı bir sosyal bilgiler öğretimine katkıda bulunmak amacıyla önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Öğretmen Kaynaklı Problemler, Öğrenci Kaynaklan Problemler, Sosyal Bilgiler Öğretiminde Problemler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.