Bu çalışmanın amacı, 2. sınıf ELT öğrencilerinin
2006 Müfredatında bulunan ‘Araştırma Becerileri’ dersi hakkındaki görüş ve
deneyimlerini öğrenmektir. 2013-2014 Akademik Yılında, 101 öğrenciye açık uçlu
soru formu uygulanmıştır. Veri, araştırma ve araştırma becerilerinin tanımı,
dersin en etkin ve etkin olmayan yönleri olmak üzere 4 başlıkta tematik olarak
analiz edilmiştir. Öğrenciler, araştırma ve araştırma becerilerini ‘bilgi
toplama’ ve ‘problem çözme’ olarak, dersin etkin yönlerini ‘makale ve örnek
araştırma araçlarını analiz etme’ ve en etkin olmayan yönlerini de ‘soyut ders
içeriği ve dersin dili’ olarak tanımlamışlardır. Konunun değerlendirmesiyle
ilgili görüşler ELT Müfredatıyla ilişkilendirilerek önerilmiştir.
Program Değerlendirme Araştırma Becerileri Öğretmen Eğitimi Öğretmenlik Bilgisi Öğretmenlik Becerileri
The aim
of the study is to investigate the 2 nd year ELT Students’ practices
and perceptions about the ‘Research Skills’ Course in 2006 ELT Curriculum.
Open-ended question form was employed and 101 students participated in the
study in 2013-2014 Academic Year. Data were analysed thematically and 4 categories
were emerged; namely, definition of research and research skills, the most and
the least effective parts of the course. Students defined research and research
skills as ‘getting information’, and ‘solving problems’. They identified the
most effective parts of the course as ‘analysing articles and sample research
instruments’ and the least effective parts of it as ‘the abstract content and
language of the course’. Implications are suggested in relation to ELT
Curriculum.
Program Evaluation Research Skills Teacher Education Teacher Knowledge Teaching Skills
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 1 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.