The aim of this research is to put forward the
views of the school principals related to ALO 147 which is a way of whistleblowing.
In this research, case study design which is one of the qualitative research
methods was used. 10 school principals who answered ALO 147 applications,
participated in this research. These participants were selected by quata
sampling method. At the end of the analysis, the findings were collected under
eight themes. In this context, according to the opinions of the school
principals ALO 147 is used for informational purposes as well as for other
purposes such as personal animosity and political games. Besides its positive effects
such as providing autocontrol to school administrators, it is determined that
they have also negative effects such as pressure formation, low motivation,
insensitivity, excessive workload, burnout and loss of motivation.
Consequently, it is determined that it has positive effects such as providing
accountability and transparency, creating awareness against problems, and
enabling early resolution of problems.
Whistleblowing Whistleblowing Process School Principals Alo 147
Bu
çalışmanın amacı okul yöneticilerinin ALO 147’ye yönelik görüşleri ve ALO
147’nin etkili kullanımına ilişkin önerilerini ortaya koymaktır. Nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseniyle yürütülen araştırmanın
çalışma grubu, kota örnekleme yöntemiyle seçilmiş ve ALO 147 başvurularını
cevaplamış 10 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı
yapılandırılmış görüşme yoluyla elde edilmiş olup, toplanan veriler içerik
analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz sonunda bulgular sekiz tema
altında toplanmıştır. Bu bağlamda okul yöneticilerinin görüşlerine göre ALO
147’nin bilgi uçurma amacıyla kullanılmasının yanında kişisel husumet, politik
oyunlar gibi farklı amaçlarla da kullanıldığı tespit edilmiştir. Okul yöneticilerine
otokontrol sağlama gibi olumlu etkilerinin yanında baskı oluşturma, düşük
motivasyon, duyarsızlık, fazla iş yükü, tükenmişlik ve itibar kaybı gibi
olumsuz etkileri olduğu belirlenmiştir. Örgüte yönelik ise hesap verebilirlik
ve şeffaflık sağlama, sorunlara karşı farkındalık oluşturma, sorunların erken
çözümüne imkân tanıma gibi olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.