In this study, it was aimed to examine the
relationship between school managers’ motivational language and teacher’s
motivation. Correlational design was used. The research sample consists of
teachers in 52 middle schools whose managers have worked at least a year, in
Hatay’s city center during 2016-2017 academic year. The surveys were
administered to all the teachers working at the selected schools and 781 of the
questionnaires were validated and taken into analysis. Data analyses were
performed with the program of SPSS. Data were collected by “Motivational
Language Scale” and “Teacher Motivation Scale”. According to the regression
analysis findings, motivational language used by school administrators
significiantly predicts teachers’ motivation. It may be beneficial for school
administrators to invest in developing and strengthening their motivating
language, if they want teachers’ motivation to enhance.
Motivational Language Motivation Teacher School Administrator
Bu
çalışmanın amacı okul yöneticilerinin kullandıkları motivasyonel dil ile
öğretmen motivasyonu arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada
korelasyonel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2016–2017
eğitim-öğretim yılında Hatay il merkezinde yöneticilerinin en az bir yıl görev
yaptığı 52 kamu ortaokulundaki öğretmenler oluşturmaktadır. Ölçekler belirlenen
okullardaki tüm öğretmenlere verilmiş olup, ölçeklerin 781 tanesi geçerli
olduğu tespit edilip analize alınmıştır. Verilerin toplanmasında “Motivasyonel
Dil Ölçeği” ve “Öğretmen Motivasyonu Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler SPSS
programı ile analiz edilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre; okul
yöneticilerinin kullandıkları motivasyonel dil öğretmenlerin motivasyonunu
anlamlı olarak yordamaktadır. Öğretmenlerin motivasyon düzeylerini arttırmak
isteyen okul yöneticilerinin motivasyonel dillerini güçlendirme ve geliştirme
çalışmalarında fayda görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 28 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.