Çalışmanın
amacı ortaokul matematik öğretmeni adaylarının (OMÖA) geometrik şekillerin
elemanlarıyla ilgili alan bilgilerinin dinamik geometri ortamında nasıl
geliştirdiklerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda tasarlanan çalışmada
nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma sürecine ilköğretim matematik
öğretmenliği lisans programına kayıtlı 23 kişi katılmıştır. Araştırmanın
verilerini toplu sınıf tartışmalarının video kayıtları, Geometer’s Sketchpad
programıyla yaptıkları etkinliklerin bilgisayar ortamındaki kayıtları ve
doldurdukları etkinlik kâğıtları oluşturmaktadır. Veri analiz kısmında Smart’ın
(1998) geometrik şekillerin inşa edilmesi adımları, çalışmanın kategorileri
olarak kullanılmıştır. Araştırma bulguları, OMÖA’nın bu elemanlarla ilgili alan
bilgilerini ve öğrenmelerini teknoloji yardımıyla daha kolay ve etkili bir
şekilde analiz ederek ve anlayarak geliştirebildikleri görülmüştür. Ayrıca bu
elemanların önemine ve rollerine odaklanılarak OMÖA’nın anlamalarının sağlandığı
tespit edilmiştir.
Temel Eleman Yardımcı Eleman Matematik Öğretmen Adayı Geometrik Şekiller Geometer’s Sketchpad
The
aim of the study is to examine how preservice middle school mathematics
teachers (PMSMT) developed their subject matter knowledge about elements of
geometric shapes in the dynamic geometry environment. In the study designed for
this purpose, case study was used from qualitative research designs. 23
students enrolled in the undergraduate program of elementary mathematics
education participated in the research process. The data of the research were
composed of video recordings of collective class discussions,
computer-generated records of the activities performed by Geometer's Sketchpad
program and activity papers that they fill out. In the data analysis section,
Smart’s (1998) steps of constructing geometric shapes were used as categories
of study. The research findings showed that the PMSMT could develop and
understand the field knowledge and learnings of these members more easily and
effectively with the help of technology. It has also been determined that the
PMSMT have provided meaning by focusing on the importance and roles of these
elements.
Main Element Auxiliary Element Geometrical Figures Preservice Mathematics Teacher Geometers’ Sketchpad
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.