In recent years, empirical studies in the literature have emphasized the
relationship between information and communication technology (ICT) adoption
and international trade. Using a fixed effect model we measure the impact of
various country level information and communication technology characteristics
on export flows. We particularly investigate the role of country level metrics
on internet access, computer access, and fixed broadband subscriptions in fostering
both service and manufacturing goods exports. Our results show that access to
ICT stimulate trade flows at various levels.
Son yıllarda yapılan literatür çalışmaları bilgi ve iletişim teknolojisi
ve uluslararası ticaret arasındaki ilişkiyi detaylı bir şekilde incelemektedir.
Söz konusu makale, bilgi ve iletişim teknolojisinin ihracat üzerindeki
güçlü etkisini birçok farklı ülke için panel sabit etki modeli kullanarak
göstermiştir. Modelde, internet erişimi, bilgisayar erişimi ve genişbant
aboneliği göstergeleri kullanılarak ülke seviyesinde servis ve ürün
ihracatındaki değişimler incelenmiştir. Bulunan ampirik sonuçlara
göre bilgi ve iletişim teknolojisi kullanımı ticaret akışlarını
canlandırmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.