Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on the Adequacy of the Updated Social Studies Program in Terms of Political Literacy Skill

Yıl 2018, , 109 - 114, 16.12.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.464391

Öz

The aim of this study is to demonstrate the
adequacy of Social Studies Program, which is updated in 2017, in terms of
political literacy ability. In the research, ıt was benefited from document
analysis method which is one of the qualitative data collection methods. The
data obtained from the study were analyzed according to the stages of the
document analysis method. It has been concluded that units, themes and
achievements related to political literacy skills have been included in
learning areas called as Individual and Society, Effective Citizenship,
Production, Distribution and Consumption, Global Connections and People, Places
and Environment. The fact that the Social Studies Curriculum, which has seven
learning areas, has the unit, theme and achievements related to the political
literacy skills in the four learning areas can reveal that the program gives
this skill a sufficient level.

Kaynakça

  • Barr, H., Graham, J., Hunter, P., Keown, P., & McGee, J. (1997). A position paper: Social studies in the new zealand school curriculum. Hamilton: School of Education, The University of Waikato.
  • Bilgili, A.S. (2009). Geçmişten günümüze sosyal bilimler ve sosyal bilgiler. İçinde: Bilgili, A. S. (Ed.), Sosyal bilgilerin temelleri, (s.150-159). Ankara: Pegem Akademi.
  • CfE Briefing (2013). Curriculum for Excellence: Political Literacy. (Erişim: 19.05.2018), https://education.gov.scot/Documents/cfe-briefing-14.pdf
  • Collins, H. (1992). Political literacy: Educating for democracy. Parliament of Australia, Papers on Parliament No. 14. (Accessed on 19.05.2018), https://www.aph.gov.au/~/~/link.aspx?_id=1322CB719E034CC0AE685C780E53D7FA&_z=z
  • Gençtürk, E., & Karatekin, K. (2013). Sosyal bilgiler için çoklu okuryazarlıklar. Ankara: Pegem Akademi.
  • Hancock B., Ockleford, E., & Windridge O., W. (2009). An introduction to qualitative research. Nottingham: The NIHR RDS for the East Midlands.
  • Kılıçoğlu, G. (2014). Sosyal bilgiler tanımı, dünyada ve ülkemizde gelişimi ve önemi. İçinde: Safran, M (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi, (s.1-16). Ankara: Pegem Akademi.
  • Krosnic, J. A. (1990). Expertise and political psychology. Social Cognition, 8(1), 1-8. (Erişim: 19.05.2018), https://pprg.stanford.edu/wp-content/uploads/1990-Expertise-and-Political-Psychology.pdf
  • NCSS (1992). What is social studies?. (Erişim: 19/05/2018), https://www.learner.org/workshops/socialstudies/pdf/session8/8.WhatIsSocialStudies.pdf
  • Ontario Ministry of Education (2004). The ontario curriculum: Social studies, grades 1 to 6; history and geography, grades 7 and 8, 1998. (Erişim: 19.05.2018), https://www.uwindsor.ca/education/sites/uwindsor.ca.educaeduc/files/curriculum_-_social_studies_1 6_history_geography_7-8.pdf
  • Tarhan, Ö. (2015). Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının politik okuryazarlığa ilişkin görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(9), 649-669.
  • MEB (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. (Erişim: 19.05.2018), http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812103847686-SOSYAL%20B%C4%B0LG%C4%B0LER%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%20.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

Güncellenen Sosyal Bilgiler Programının Politik Okuryazarlık Becerisi Bakımından Yeterliliği

Yıl 2018, , 109 - 114, 16.12.2018
https://doi.org/10.18506/anemon.464391

Öz

Bu
çalışma, 2017 yılında güncellenen Sosyal Bilgiler Dersi Programının Politik
Okuryazarlık becerisi açısından yeterliliğini ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın verileri
doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler
doküman incelemesi aşamalarına göre analiz edilmiştir. Birey ve Toplum, Etkin
Vatandaşlık, Üretim, Dağıtım ve Tüketim, Küresel ve İnsanlar, Yerler ve Çevreler
adlı öğrenme alanlarının politik okuryazarlık becerisi ile ilgili ünitelere,
temalara ve kazanımlara yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Yedi öğrenme
alanına sahip Sosyal Bilgiler Öğretim Programının dört öğrenme alanında politik
okuryazarlık becerisi ile ilgili ünite, tema ve kazanımlara yer verilmiş olması
programın bu beceriye yeterli düzeyde yer verdiği sonucunu ortaya koyabilir.

Kaynakça

  • Barr, H., Graham, J., Hunter, P., Keown, P., & McGee, J. (1997). A position paper: Social studies in the new zealand school curriculum. Hamilton: School of Education, The University of Waikato.
  • Bilgili, A.S. (2009). Geçmişten günümüze sosyal bilimler ve sosyal bilgiler. İçinde: Bilgili, A. S. (Ed.), Sosyal bilgilerin temelleri, (s.150-159). Ankara: Pegem Akademi.
  • CfE Briefing (2013). Curriculum for Excellence: Political Literacy. (Erişim: 19.05.2018), https://education.gov.scot/Documents/cfe-briefing-14.pdf
  • Collins, H. (1992). Political literacy: Educating for democracy. Parliament of Australia, Papers on Parliament No. 14. (Accessed on 19.05.2018), https://www.aph.gov.au/~/~/link.aspx?_id=1322CB719E034CC0AE685C780E53D7FA&_z=z
  • Gençtürk, E., & Karatekin, K. (2013). Sosyal bilgiler için çoklu okuryazarlıklar. Ankara: Pegem Akademi.
  • Hancock B., Ockleford, E., & Windridge O., W. (2009). An introduction to qualitative research. Nottingham: The NIHR RDS for the East Midlands.
  • Kılıçoğlu, G. (2014). Sosyal bilgiler tanımı, dünyada ve ülkemizde gelişimi ve önemi. İçinde: Safran, M (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi, (s.1-16). Ankara: Pegem Akademi.
  • Krosnic, J. A. (1990). Expertise and political psychology. Social Cognition, 8(1), 1-8. (Erişim: 19.05.2018), https://pprg.stanford.edu/wp-content/uploads/1990-Expertise-and-Political-Psychology.pdf
  • NCSS (1992). What is social studies?. (Erişim: 19/05/2018), https://www.learner.org/workshops/socialstudies/pdf/session8/8.WhatIsSocialStudies.pdf
  • Ontario Ministry of Education (2004). The ontario curriculum: Social studies, grades 1 to 6; history and geography, grades 7 and 8, 1998. (Erişim: 19.05.2018), https://www.uwindsor.ca/education/sites/uwindsor.ca.educaeduc/files/curriculum_-_social_studies_1 6_history_geography_7-8.pdf
  • Tarhan, Ö. (2015). Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının politik okuryazarlığa ilişkin görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(9), 649-669.
  • MEB (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. (Erişim: 19.05.2018), http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812103847686-SOSYAL%20B%C4%B0LG%C4%B0LER%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%20.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erhan Görmez 0000-0003-0752-802X

Yayımlanma Tarihi 16 Aralık 2018
Kabul Tarihi 26 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Görmez, E. (2018). Güncellenen Sosyal Bilgiler Programının Politik Okuryazarlık Becerisi Bakımından Yeterliliği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(STEMES’18), 109-114. https://doi.org/10.18506/anemon.464391

Cited By










Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.