The
aim of this study is to investigate the effect of experimental measurement
based nutrition education on nutrition behaviors and nutrition self-sufficiency
of middle school students. In the study, pretest- posttest experimental pattern
with control group was used. The research was carried out with 38 volunteer
students in the 2017-2018 academic year. The data were collected with The Child
Nutrition Self-Efficacy Scale and Nutrition Behavior Scale. The data were analyzed by independent groups t
test. According to the findings, the
pre-test and post-test difference scores of students nutritional behaviors in the experimental and control groups
differed significantly in favor of the experimental group. However, the
pre-test and post-test difference scores of nutrition self-efficacy of students
did not differ significantly. According to these results, it is recommended to
give nutrition training to students within a specific program.
Nutrition Nutrition Behavior Nutrition Education Nutrition Self-efficacy Experimental Design
Bu
çalışmanın amacı, deneysel ölçüme dayalı beslenme eğitiminin, ortaokul
öğrencilerinin beslenme davranışlarına ve beslenme öz-yeterliklerine etkisini
araştırmaktır. Araştırmada, kontrol
gruplu ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018
öğretim yılında, 38 gönüllü öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler, Çocuk Beslenme
Öz-Yeterlik Ölçeği ve Beslenme Davranış Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler
bağımsız gruplar t testi yapılarak analiz edilmiştir. Bulgulara göre deney ve
kontrol grubundaki öğrencilerin beslenme davranışları ön test ve son test fark
puanları deney grubu lehine anlamlı farklılık gösterirken, beslenme öz-yeterlik
ön test ve son test fark puanları anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Ancak,
deney grubundaki öğrencilerin beslenme öz yeterlik ortalama puanları, kontrol
grubundaki öğrencilerin ortalama puanlarından daha yüksektir. Bu sonuçlara göre
belirli bir program dâhilinde öğrencilere beslenme eğitimleri verilmesi önerilebilir.
Beslenme Beslenme Eğitimi Deneysel Desen Beslenme Davranışı Beslenme Öz-yeterlik Deneysel Desen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.