İşletmeler, üretim sürecinde karar verirken birçok faktör rol
oynamaktadır. Çalışmada, tekstil sektöründe kumaş üretimi yapan bir işletmenin en uygun kumaş seçimi Analitik Hiyerarşi
Prosesi ile analiz edilmiştir. Firmanın yoğun olarak ürettiği 4 çeşit kumaş ele
alınmıştır. Bu kumaşlar içeresinden karara etki eden kriter ve alt kriterler
belirlenmiştir. Analizde 5 çeşit kriter ele alınmış ve bu kriterler de kendi
içlerinde alt kriterlere ayrılmıştır. Karar verici olarak, üretimde karar vermeye
yetkisi bulunan bir ekip ile değerlemeler yapılmıştır. Kriter ve alt kriterlere
Expert Choice programı ile ikili karşılaştırmalar yapılmış ve karar
vericiler aracılığı ile değer verilerek analiz sonuçlarına ulaşılmıştır.
Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) Karar Vericiler Tekstil ve Kumaş Seçimi
Many factors play a role in the
decision-making enterprises. In the study, the most suitable fabric selection of a fabric manufacturing company in
the textile sector was analyzed by The Analytical Hierarchy Process. Four types
of fabrics produced by the company are covered. The criteria and sub-criteria
affecting the decision were determined within these fabrics. In the analysis, 5
criterias are considered and these criterias are divided into sub-criteria. As
a decision-maker, valuations were made with a team authorized to make decisions
in production. The criteria and sub- criteria were compared with Expert Choice
program and the results were obtained by input valuation of decision makers.
Analytical Hierarchy Process (AHP) Decision Makers Textile and Fabric Selection
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.