Robotic
allows engineering students to understand to do analysis, design, and
implementation while working. The usage of robotic for engineering education
aims to increase student understanding with real practices. The Computer
programming course is the main course of engineering faculty. Generally,
students get difficulties to understand the logic of programming course and
they have a negative bias about that course. This study attempts to examine the
effect of the robots on students' attitude in the programming course. With this
aim, a hundred students are divided into two groups as experimental and control
groups. Students who are in the experimental group used computer and robots and
control group students used a computer. Computer Programming Attitude Scale was
applied to both groups to determine students' attitudes. The statistical
results showed that robot usage has affected positively the experimental group
of students’ attitude in the computer programming course.
Computer Engineering Engineering Education Programming Robotic Learning
Robotik, mühendislik öğrencilerinin çalışırken analiz,
tasarım ve uygulama yapmalarını sağlar. Robotik'in mühendislik eğitimi için
kullanımı, öğrencilerin gerçek uygulamalarla anlamalarını arttırmayı amaçlar.
Bilgisayar programlama dersi mühendislik fakültesinin ana dersidir. Genel
olarak, öğrenciler programlama dersinin mantığını anlamakta zorluk çekerler ve
bu ders hakkında olumsuz bir önyargıya sahiptirler. Bu çalışma, programlama
dersinde robotların öğrencilerin tutumları üzerindeki etkisini incelemeye
çalışmaktadır. Bu amaç doğrultusunda yüz öğrenci deney ve kontrol grubu olmak
üzere iki gruba ayrılmıştır. Deney grubundaki öğrenciler bilgisayar, robot ve
kontrol grubundaki öğrencileri bilgisayar kullandılar. Öğrencilerin tutumlarını
belirlemek için her iki gruba da Bilgisayar Programlama Tutum Ölçeği
uygulanmıştır. İstatistiksel sonuçlar, robot kullanımının deney grubundaki
öğrencilerin bilgisayar programlama dersindeki tutumunu olumlu yönde
etkilediğini göstermiştir.
Bilgisayar Mühendisliği Mühendis Eğitimi Programlama Robotik Öğrenme
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.