Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Halkla İlişkiler Faaliyetleri Kapsamında Sosyal Sorumluluk Projelerinin Kurumsal Markalaşmaya Etkisi: “Domestos Okullarda Hijyen” Kampanya Örneği

Yıl 2020, , 1091 - 1105, 24.08.2020
https://doi.org/10.18506/anemon.636523

Öz

Bu çalışmada; halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluk uygulamaları ilişkisinin marka imajına katkısının nasıl olduğu Domestos markasının “Okullarda Hijyen” kampanyasının hedef tüketici/müşteri grubunda meydana getirdiği algı, tutum ve davranış değişiklikleri üzerinden belirlenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda 150 kişilik bir çalışma grubuna anket uygulanmıştır. Katılımcıların yaş, gelir ve cinsiyete göre dağılımını belirlemek amacıyla öncelikle çapraz tablolar alınmıştır. Katılımcıların kampanyaya bakış açısını ölçmeye yönelik hazırlanan sorulara verdikleri yanıtların dağılımını görmek amacıyla frekans analizi, bağımsız değişkenlere göre farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla da ki kare testi yapılmıştır. Elde edilen veriler sonucunda katılımcıların sosyal sorumluluk projelerine önem verdikleri, marka tercihlerinde sosyal sorumluluk projelerinin etkili olduğu ve sosyal sorumluluk projelerinin marka imajına olumlu katkı sağladığı sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Brüggenwirth, B. (2006). The CSR brand positioning grid. Jonker J., de Witte M. (ed.). Management Models for Corporate Social Responsibility. Springer, Berlin, Heidelberg, 140-146.
  • Clark, C. E. (2000). Differences between public relations and corporate social responsibility: an analysis. Public Relations Review, 26(3), 363–380.
  • Capriotti, P. ve Moreno, A. (2006). Corporate citizenship and public relations: The importance and interactivity of social responsibility issues on corporate websites. Public Relations Review, 33, 84-91.
  • Cutlip, S. M., Center, A. H., ve Broom, G. M. (1994). Effective public relations (7th ed.), Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Dozier, D. M. (1990). The innovation of research in public relations practice: review of a program of studies. Public Relations Research Annual, 2, 3–28.
  • Golob, Ursa ve Bartlett, J. L. (2007). Communicating about corporate social responsibility: a comparative study of CSR reporting in Australia and Slovenia. Public Relations Review. 33(1), s. 1-9.
  • Goodwin, F. W. ve Bartlett, J. L. (2008). Public relations and corporate social responsibility (CSR): a review of the literatüre, Public Relations and CSR Review, 1-27. QUT Digital Repository:http://eprints.qut.edu.au/, Erişim Tarihi: 15.07.2018.
  • Grunig, J.E. (2001). Two way symmetrical public relations: past, present and future. In R.L. Heath (Ed.). Handbook of Public Relations (pp. 11-30). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Gürbüz, S ve Şahin, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Kirat, M. (2015). Corporate social responsibility in the oil and gas industry in Qatar perceptions and practices. Public Relations Review, 41(4), 438-446.
  • Kotler, P., ve Lee N., (2005). Corporate social responsibility: doing the good for your company and your cause. Canada, John Wiley&Sons.
  • Okullara Domestos Bağışı. http://www.domestoshijyenprojesi.com (Erişim Tarihi: 17.09.2018).
  • Özdemir, H. (2009). Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Marka İmajına Etkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 57-72.
  • Vallaster, C., Lindgreen, A. ve Maon, F. (2012). Strategically leveraging corporate social responsibility: a corporate branding perspective. California Management Review. University of California Press, 54(3), 34-60.

The Effect of Social Responsibility Projects on Corporate Branding in The Scope of Public Relations Activities: The Example of Domestos Hygiene Campaign in Schools

Yıl 2020, , 1091 - 1105, 24.08.2020
https://doi.org/10.18506/anemon.636523

Öz

In this study, it has been tried to determine the contribution of public relations and social responsibility practices to the brand image through the perception, attitude and behavior changes created by the Hygiene in Domestos Schools campaign in the target consumer/customer group. In this context, a survey was applied to a working group of 150 people. Frequency analysis was conducted to see the distribution of the responses of the participants to the questions prepared to measure the perspective of the campaign, and chi-square test was used to determine whether there were differences according to the independent variables. As a result of the data obtained, it was concluded that the participants attach importance to social responsibility projects, social responsibility projects are effective in brand choices and social responsibility projects contribute positively to the brand image.

Kaynakça

  • Brüggenwirth, B. (2006). The CSR brand positioning grid. Jonker J., de Witte M. (ed.). Management Models for Corporate Social Responsibility. Springer, Berlin, Heidelberg, 140-146.
  • Clark, C. E. (2000). Differences between public relations and corporate social responsibility: an analysis. Public Relations Review, 26(3), 363–380.
  • Capriotti, P. ve Moreno, A. (2006). Corporate citizenship and public relations: The importance and interactivity of social responsibility issues on corporate websites. Public Relations Review, 33, 84-91.
  • Cutlip, S. M., Center, A. H., ve Broom, G. M. (1994). Effective public relations (7th ed.), Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Dozier, D. M. (1990). The innovation of research in public relations practice: review of a program of studies. Public Relations Research Annual, 2, 3–28.
  • Golob, Ursa ve Bartlett, J. L. (2007). Communicating about corporate social responsibility: a comparative study of CSR reporting in Australia and Slovenia. Public Relations Review. 33(1), s. 1-9.
  • Goodwin, F. W. ve Bartlett, J. L. (2008). Public relations and corporate social responsibility (CSR): a review of the literatüre, Public Relations and CSR Review, 1-27. QUT Digital Repository:http://eprints.qut.edu.au/, Erişim Tarihi: 15.07.2018.
  • Grunig, J.E. (2001). Two way symmetrical public relations: past, present and future. In R.L. Heath (Ed.). Handbook of Public Relations (pp. 11-30). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Gürbüz, S ve Şahin, F. (2016). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Kirat, M. (2015). Corporate social responsibility in the oil and gas industry in Qatar perceptions and practices. Public Relations Review, 41(4), 438-446.
  • Kotler, P., ve Lee N., (2005). Corporate social responsibility: doing the good for your company and your cause. Canada, John Wiley&Sons.
  • Okullara Domestos Bağışı. http://www.domestoshijyenprojesi.com (Erişim Tarihi: 17.09.2018).
  • Özdemir, H. (2009). Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Marka İmajına Etkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 57-72.
  • Vallaster, C., Lindgreen, A. ve Maon, F. (2012). Strategically leveraging corporate social responsibility: a corporate branding perspective. California Management Review. University of California Press, 54(3), 34-60.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şeyhmus Doğan 0000-0002-5993-0363

Duygu Ünalan 0000-0002-7420-2006

Yayımlanma Tarihi 24 Ağustos 2020
Kabul Tarihi 5 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Doğan, Ş., & Ünalan, D. (2020). Halkla İlişkiler Faaliyetleri Kapsamında Sosyal Sorumluluk Projelerinin Kurumsal Markalaşmaya Etkisi: “Domestos Okullarda Hijyen” Kampanya Örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 1091-1105. https://doi.org/10.18506/anemon.636523

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.