In this study, the use of transmedia storytelling in marketing and public relations was analyzed by Turkcell Emocanlar campaign, in the context of the questions of how multi-media applications in the formation of brand image and brand awareness were effective in the expansion of the target audience, with which themes and with which characters the subject was tried to be explained while creating the story.
In the study, it was concluded that brand awareness was created in the marketing and public relations activities carried out by using the trans-media narrative for the consumer, the dialogical communication environment increased with the participation of the consumer in the story and a special bond was formed between them and the brand. In terms of the brand, it has been determined that the brand, which expands its target audience with its transmedia storytelling, has increased its market share, and the more similarities the characters selected in the story formation have with the consumers, the more the story allows to be adopted and stand out from its competitors.
Transmedia Storytelling Marketing Public Relations Advertising
Bu çalışmada transmedya hikâyeciliğinin pazarlama ve halkla ilişkilerde kullanımı; marka imajı ve marka farkındalığı oluşumunda çoklu ortamda yapılan uygulamaların hedef kitlenin genişlemesinde nasıl etkili olduğu, hikâye oluşturulurken konunun hangi temalar ve hangi karakterler ile anlatılmaya çalışıldığı soruları bağlamında “Turkcell Emocanlar” kampanyası örneğiyle analiz edilmiştir.
Çalışmada tüketici açısından transmedyal anlatı kullanılarak yürütülen pazarlama ve halkla ilişkiler faaliyetlerinde marka farkındalığı oluştuğu, tüketicinin hikâyeye katılması ile diyalojik iletişim ortamının arttığı ve marka ile aralarında özel bir bağ oluştuğu sonucuna ulaşılmıştır. Marka açısından ise transmedya hikâyeciliği ile hedef kitlesini genişleten markanın pazar payını arttırdığı, hikâye oluşumunda seçilen karakterlerin tüketicilerle ne kadar çok benzer yönleri olursa hikâyenin daha çok benimsenip rakipleri arasından sıyrılarak dikkat çekmesine olanak sağladığı tespit edilmiştir.
Transmedya Hikâyeciliği pazarlama halkla ilişkiler (MPR) Reklam
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.