Kurumsal girişimcilik, rekabet avantajı oluşturmak ve bunu korumak açısından önemli bir araçtır. Kurumsal girişimcilik son senelerde araştırmacıların dikkatini çekmiştir. Buna rağmen kurumsal girişimcilik – ürün inovasyonu bağlantısıyla ilgili az sayıda çalışma bulunmaktadır. Ürün inovasyonunun yeni piyasaların oluşumu ve buna bağlı olarak inovasyonu sunan şirkete rekabet avantajı kazandırması özellikleri bilinmektedir. Bu derlemenin amacı, kurumsal girişimciliği ürün inovasyonuyla bağdaştırmaktır. Bu bağlamda amaçlanan, literatürde yer alan çalışmalardan yola çıkarak bu iki unsuru bağdaştıran bir çerçevenin ortaya çıkmasıdır. Bu derlemenin sonuçlarının hem kuramsal hem de uygulamasal çıkarımları vardır.
kurumsal girişimcilik ürün inovasyonu Yeni ürün geliştirme Evrimsel Ekonomi
Corporate entrepreneurship is an important tool for creating and keeping competitive advantage. In the past decades, the interest of researchers in corporate entrepreneurship increased. Nevertheless, little has been written on the corporate entrepreneurship – product innovation nexus. It is a known fact that product innovations may create new markets and corresponding competitive advantages for firms. This review aims to reconcile corporate entrepreneurship with product innovation. The purpose of this review is therefore to provide an integrated framework of product innovation and corporate entrepreneurship based on recent findings. The results have both theoretical and practical implications.
competitive advantage product innovation New product development Evolutionary Economics
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.