BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 2, 101 - 118, 16.03.2015

Öz

The global developments in the field of judiciary, politics, and economics are closely affecting and changing the definition and the content of the public service. Public service is based upon the idea that it is offered by the public sector in direct harmony with social needs. In regard to that, public service considers the benefits of the society as its first priority. However this basic understanding of public service has been modified by the profound changes in state. This evolving role in classical understanding of public service has become subject to discussion with the changes in the role of states in public service and restructuring occurred in public administration. With those improvements came to use the concepts such as universal services while the services like governance, subsidiarity, standardizing public services and e-government, applications are being prominent

Kaynakça

  • Acartürk, E. (2002). Yerel Yönetimlerin Hizmet Sunumunda Alternatif Yöntemler. Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi. Cilt (7). Sayı (6). 22-27.
  • Akdoğan, A. (2003). Kamu Maliyesi. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Arslan, N. ve Arslan, E. (2010). Yeni Kamu Yönetimi ve Üst Kurullar. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Balcı, A. (2008). E-Devlet: Kamu Yönetiminde Yeni Perspektifler, Fırsatlar ve Zorluklar. A. Balcı, A. Nohutçu, N. K. Öztürk, B. Coşkun (Ed.) Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bilgiç, V. (2008). Küreselleşme Sürecinde Kamu Hizmetinde Dönüşüm. B. Parlak (Ed). Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar. (s. 93-118). Ankara: Turhan Kitabevi..
  • Coşkun, B. (2008). Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma Üzerine Bir Değerlendirme. A.
  • Balcı, A. Nohutçu, N. K. Öztürk, B. Coşkun (Ed.) Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşım- lar (s. 47- 65). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Coşkun, B., Nohutçu, A., Balcı, A. ve diğerleri (2003). Etkin Devlet. Muğla: Muğla Üni- versitesi Yayınları.
  • Eren, V. (2008). Devletin Yapısında ve İşlevlerinde Değişim. M. Özel, V. Eren (Ed.). Devletin Değişimi ve Yeni Dönem Kamu Yönetimi. (s. 37- 87). Konya: Çizgi Kita- bevi.
  • Eroğlu, H. (1978). İdare Hukuku. Ankara: Işın Yayınları.
  • Eryılmaz, B. (2002). Kamu Yönetimi. İstanbul, Erkam Matbaası.
  • Evrensel Hizmetin Sağlanması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Ka- nun, Kanun No: 5369, Kabul Tarihi: 16.06.2005. Erişim Tarihi: 08.04.2011. http:// mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.5369&MevzuatIlis- ki=0&sourceXmlSearch=
  • Giritli, İ., Pertev, B. ve Akgüner, T. (2001). İdare Hukuku. İstanbul: Der Yayınları.
  • Gözler, K. (2008). İdare Hukukuna Giriş. Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Gözübüyük, Ş. (2003). Yönetim Hukuku. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Günday, M. (2004). İdare Hukuku. Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Irmak, I. (2009). Evrensel Hizmet; Türkiye Posta Sektöründe Evrensel Hizmet Regülasyo- nu İçin Öneriler. Ankara: İktisadi Sektörler Ve Koordinasyonlar Genel Müdürlüğü DPT Uzmanlık Tezleri Yayın No (2786).
  • İnce, M. (2001). Elektronik Devlet: Kamu Hizmetlerinin Sunulmasında Yeni İmkanlar. Ankara: DPT Yayınları.
  • Kalabalık, H. (2004). İdare Hukuku Dersleri. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Kerman, U. (2006). Türkiye’de Devletin Küçültülmesi Sorunu. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Onar, S. (1966). İdare Hukukunun Umumi Esasları. Cilt (1). İstanbul: İsmail Akgün Mat- baası.
  • Ömürgönülşen, U. (2003). Kamu Sektörünün Yönetimi Sorununa Yeni Bir Yaklaşım: Yeni Kamu İşletmeciliği. M. Acar, H. Özgür (Ed.). Çağdaş Kamu Yönetimi-I. (s.3- 43). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Palabıyık, H. (2007). İl Özel İdaresi Ve Belediye Hizmetlerine Gönüllü Katılım. Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt (5). Sayı (1). 47- 54.
  • Public Management Service of the OECD (PUMA). (1996). Responsive Government : Service Quality Initiatives. Paris: OECD Publications.
  • Saygılıoğlu, N. ve Arı, S. (2003). Etkin Devlet. İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayını.
  • Şaylan, G. (2000). Kamu Personel Yönetiminden İnsan Kaynakları Yönetimine Geçiş. İstanbul: Tesev Yayınları. T. C. Başbakanlık. (2003). Değişimin Yönetimi İçin Yö- netimde Değişim. Ankara.
  • Tortop, N., İsbir, E., Aykaç, B. ve diğerleri (2007). Yönetim Bilimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tutum, C. (1995). Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma. Yeni Türkiye Dergisi . Sayı (95/4). 134-139.
  • Ulusoy, A. (1998). Kamu Hizmeti Anlayışında Yeni Yönelimler: Avrupa Yapılanmasının Kamu Hizmeti Teorisine Etkileri. Amme İdaresi Dergisi. Cilt (31). Sayı (2). 21- 40.
  • Uzun, T. (2008). Kamu Yararı Anlayışında Değişim: Kamu Tercihi Yaklaşımı Bağlamın- da Bir Değerlendirme. A. Balcı, A. Nohutçu, N. K. Öztürk, B. Coşkun (Ed.) Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar (s. 107- 123). Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yayla, Y. (1990). İdare Hukuku. İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Yılmaz, O. (2001). Kamu Yönetimi Reformu: Genel Eğilimler Ve Ülke Deneyimleri. Devlet Planlama Teşkilatı. Erişim Tarihi: 10.03.2011.http://ekutup.dpt.gov.tr/ka- muyone/yılmazo/reform.pdf

KAMU HİZMETİ ANLAYIŞINDA DEĞİŞİM

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 2, 101 - 118, 16.03.2015

Öz

Dünyada hukuksal, siyasi ve ekonomik alanlarda yaşanan gelişmeler kamu hizmeti kavramını da tanım ve içerik olarak yakından etkilemekte ve değiştirmektedir. Kamu hizmeti toplumsal ihtiyaçlar doğrultusunda kamu sektörü eliyle hizmet sunulması esasına dayanmaktadır. Bu yönüyle kamu hizmetinin temelinde kamu yararını barındırdığı görülmektedir. Ancak kamu hizmetlerinin doğrudan devlet tarafından görülmesi esasına dayanan klasik kamu hizmeti anlayışı devlette meydana gelen değişimlere paralel olarak farklılaşmaya başlamıştır. Klasik kamu hizmeti anlayışında yaşanan değişim, devletin değişen rolü ve kamu yönetiminde yaşanan yeniden yapılandırma süreci içerisinde tartışılan konulardan birisi haline gelmiştir. Bu kapsamda kamu hizmetlerinin sunumunda yönetişim, hizmette yerellik ilkesi, kamu hizmet standartlarının belirlenmesi, e-devlet uygulamaları ön plana çıkmaya başlarken, evrensel hizmet gibi kavramlar da sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır.

Kaynakça

  • Acartürk, E. (2002). Yerel Yönetimlerin Hizmet Sunumunda Alternatif Yöntemler. Yerel Yönetim ve Denetim Dergisi. Cilt (7). Sayı (6). 22-27.
  • Akdoğan, A. (2003). Kamu Maliyesi. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Arslan, N. ve Arslan, E. (2010). Yeni Kamu Yönetimi ve Üst Kurullar. Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
  • Balcı, A. (2008). E-Devlet: Kamu Yönetiminde Yeni Perspektifler, Fırsatlar ve Zorluklar. A. Balcı, A. Nohutçu, N. K. Öztürk, B. Coşkun (Ed.) Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Bilgiç, V. (2008). Küreselleşme Sürecinde Kamu Hizmetinde Dönüşüm. B. Parlak (Ed). Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar. (s. 93-118). Ankara: Turhan Kitabevi..
  • Coşkun, B. (2008). Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma Üzerine Bir Değerlendirme. A.
  • Balcı, A. Nohutçu, N. K. Öztürk, B. Coşkun (Ed.) Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşım- lar (s. 47- 65). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Coşkun, B., Nohutçu, A., Balcı, A. ve diğerleri (2003). Etkin Devlet. Muğla: Muğla Üni- versitesi Yayınları.
  • Eren, V. (2008). Devletin Yapısında ve İşlevlerinde Değişim. M. Özel, V. Eren (Ed.). Devletin Değişimi ve Yeni Dönem Kamu Yönetimi. (s. 37- 87). Konya: Çizgi Kita- bevi.
  • Eroğlu, H. (1978). İdare Hukuku. Ankara: Işın Yayınları.
  • Eryılmaz, B. (2002). Kamu Yönetimi. İstanbul, Erkam Matbaası.
  • Evrensel Hizmetin Sağlanması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Ka- nun, Kanun No: 5369, Kabul Tarihi: 16.06.2005. Erişim Tarihi: 08.04.2011. http:// mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.5369&MevzuatIlis- ki=0&sourceXmlSearch=
  • Giritli, İ., Pertev, B. ve Akgüner, T. (2001). İdare Hukuku. İstanbul: Der Yayınları.
  • Gözler, K. (2008). İdare Hukukuna Giriş. Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Gözübüyük, Ş. (2003). Yönetim Hukuku. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Günday, M. (2004). İdare Hukuku. Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Irmak, I. (2009). Evrensel Hizmet; Türkiye Posta Sektöründe Evrensel Hizmet Regülasyo- nu İçin Öneriler. Ankara: İktisadi Sektörler Ve Koordinasyonlar Genel Müdürlüğü DPT Uzmanlık Tezleri Yayın No (2786).
  • İnce, M. (2001). Elektronik Devlet: Kamu Hizmetlerinin Sunulmasında Yeni İmkanlar. Ankara: DPT Yayınları.
  • Kalabalık, H. (2004). İdare Hukuku Dersleri. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Kerman, U. (2006). Türkiye’de Devletin Küçültülmesi Sorunu. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Onar, S. (1966). İdare Hukukunun Umumi Esasları. Cilt (1). İstanbul: İsmail Akgün Mat- baası.
  • Ömürgönülşen, U. (2003). Kamu Sektörünün Yönetimi Sorununa Yeni Bir Yaklaşım: Yeni Kamu İşletmeciliği. M. Acar, H. Özgür (Ed.). Çağdaş Kamu Yönetimi-I. (s.3- 43). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Palabıyık, H. (2007). İl Özel İdaresi Ve Belediye Hizmetlerine Gönüllü Katılım. Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt (5). Sayı (1). 47- 54.
  • Public Management Service of the OECD (PUMA). (1996). Responsive Government : Service Quality Initiatives. Paris: OECD Publications.
  • Saygılıoğlu, N. ve Arı, S. (2003). Etkin Devlet. İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayını.
  • Şaylan, G. (2000). Kamu Personel Yönetiminden İnsan Kaynakları Yönetimine Geçiş. İstanbul: Tesev Yayınları. T. C. Başbakanlık. (2003). Değişimin Yönetimi İçin Yö- netimde Değişim. Ankara.
  • Tortop, N., İsbir, E., Aykaç, B. ve diğerleri (2007). Yönetim Bilimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tutum, C. (1995). Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma. Yeni Türkiye Dergisi . Sayı (95/4). 134-139.
  • Ulusoy, A. (1998). Kamu Hizmeti Anlayışında Yeni Yönelimler: Avrupa Yapılanmasının Kamu Hizmeti Teorisine Etkileri. Amme İdaresi Dergisi. Cilt (31). Sayı (2). 21- 40.
  • Uzun, T. (2008). Kamu Yararı Anlayışında Değişim: Kamu Tercihi Yaklaşımı Bağlamın- da Bir Değerlendirme. A. Balcı, A. Nohutçu, N. K. Öztürk, B. Coşkun (Ed.) Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar (s. 107- 123). Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yayla, Y. (1990). İdare Hukuku. İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • Yılmaz, O. (2001). Kamu Yönetimi Reformu: Genel Eğilimler Ve Ülke Deneyimleri. Devlet Planlama Teşkilatı. Erişim Tarihi: 10.03.2011.http://ekutup.dpt.gov.tr/ka- muyone/yılmazo/reform.pdf
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Aytuğ Altın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altın, A. (2015). KAMU HİZMETİ ANLAYIŞINDA DEĞİŞİM. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 101-118.

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.