Assessment of Graphic Design Program Students' Course Achievement Levels in Terms of Their High School Graduation
Yıl 2018,
Cilt: 6 Sayı: 1, 67 - 73, 10.04.2018
Mehmet Taragay Ayçe
,
Orhan Sevindik
Öz
In this study, the level of success of the vocational college
graphic design program students in department courses has been examined
regarding the types of the high schools that they have been
graduated. The study has been based on the students of the graphic design
program of İstanbul Arel University vocational college. As a method, the
students have been grouped according to the high schools that they have
been graduated and the achievement status has been examined according
to the selected courses in university education. When the courses in the
graphic design program have been examined, it has been observed
that the levels of the success have varied according to the
courses that they have graduated from.
Kaynakça
- Bahşi, N. (2011). Meslek Yüksekokullarının Sorunları ve Yöneticilerinin Tutum ve Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 165-178
- Balcı, S. (1995a). Meslek Yüksekokullarının Geliştirilmesi İçin Teklifler. Ankara Üniversitesi Çankırı Meslek Yüksekokulu Dergisi, 1, 1-5.
- Balcı, S. (1995a). Türkiye’deki Meslek Yüksekokullarının Kuruluşu ve Gelişimi. Ankara Üniversitesi Çankırı Meslek Yüksekokulu Dergisi, 1, 11-17
- Becer, E. (1993). Yaratıcılık ve Grafik Tasarım. Anadolu Sanat Dergisi, 1, 43-49.
- Becer, E. (1999). İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi.
- Bedük, B. D. (1996). Meslek Yüksekokullarının Problemleri ve Yeniden Yapılandırılmasının Gerekliliği. 21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksekokullarının Yeniden Yapılandırılması Sempozyumu, Çankırı, 80-91.
- Bektaş, D. (1992). Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
- Çakır, Ş. (2015). Modern Resim Sanatı ve Grafik Tasarım İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi.
- Drucker, J., & McVarish, E. (2013). Graphic Design History (2nd Edition). UK: Pearson.
- Durmuş, B., Yurtkoru, E.S., & Çinko, M. (2013). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
- Ertosun, A. (2006). Türkiye’deki Grafik Sanat Eğitimi ile Amerika’daki Grafik Sanat Eğitiminin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
- Gombrich, E.H. (1980). Sanatın Öyküsü. (çev. B. Çömert) İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Henden, R. (2006). Üçüncü Yılında Sınavsız Geçiş Uygulamaları: Alaplı Melek Yüksekokulu Örneği. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 157-168
- Karasar, N. (1981). Önlisans Eğitimi ve Teknik Eğitimde Uygulanabilirliği – Tarama Modelinde Bir Araştırma. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
- Kavak, Y. (1998). Short-Cycle Higher Education: A Review of OECD Countries Experieces of Turkey. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 100-106.
- Lynton, N. (2004). Modern Sanatın öyküsü. (çev. C. Çapan ve S. Öziş) İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Mercin, L., & Alakuş, A.O. (2009). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Pagema Yayıncılık
- MSGSÜ (2011). Sanayi-i Nefise Mekteb-i Alisi Talimatnamesi. İstanbul: MSGÜ Sanayi-i Nefise Mektebi-i Yayınları Çeviri Dizisi 1.
- Nargül, Ş., & Yüksel, E. (2009). Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçişte İzlenen kriterlerin Değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 9(2), 189-205.
- Odabaşı, B. (2013). Mesleki ve Teknik Önlisans Programlarında Kalite Arayışı: Sınavsız Geçiş. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 269-286.
- Özdemir, A. (2009). Veri Tabanlarından Bilgi Keşfi İle Meslek Yüksekokullarında Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi. EKEV Akademi Dergisi, 13(40), 95-104.
- Sevindik, O. (2016). Yükseköğretimde Grafik Tasarım Eğitimi ve Bir Model Önerisi. Sanatta Yeterlik Tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi.
- Sözen, M., & Tanyeli, U. (1992). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitapevi.
- Sürmeli, K. (2013). Amerikan Grafik Tasarımında Avrupa Modernizmi. Fine Arts, 9(2), 101-110.
- Tansuğ, S. (1993). Çağdaş Türk Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Tepecik, A. (1998). Hizmet Pazarlamasında Grafik Sanatların Yeri ve Önemi. Konfeksiyon Teknik Dergisi, (52), 65-71.
- Tunç, A. (2005). Yüksekokullarına Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 75-81.
- Vardar, Y. (1971). Yüksek Öğretimde Önlisans Sorunu. İzmir: Ege Üniversitesi Matbaası.
- YÖK (2006a). Meslek Yüksekokulları: Mevcut Durum ve Öngörüler. Ankara: Yükseköğretim Kurumu Yayınları.
- YÖK (2006b). Meslek Yüksekokullarının Bugünkü Durumu ve Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Okullarından Melek Yüksekokullarına Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi. Ankara: Yükseköğretim Kurumu Yayınları.
- YÖK (2011). Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Temel Alan Yeterlilikleri Sanat Temel Alanı Raporu. Ankara: YÖK Yayınları. (Erişim: 01.08.2016), http://www.tyyc.sakarya.edu.tr/raporlar/21_SANAT_13_01_2011.pdf
- YÖK (2016). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. (Erişim: 13.09.2016), https://istatistik.yok.gov.tr/
Grafik Tasarım Programı Öğrencilerinin Ders Başarı Düzeylerinin Mezun Oldukları Liselere Göre Değerlendirilmesi
Yıl 2018,
Cilt: 6 Sayı: 1, 67 - 73, 10.04.2018
Mehmet Taragay Ayçe
,
Orhan Sevindik
Öz
Bu
çalışmada meslek yüksekokulu Grafik Tasarım programı öğrencilerinin bölüm derslerindeki
başarı düzeyleri, mezun oldukları lise türleri göz önüne alınarak
incelenmiştir. Çalışma, İstanbul Arel Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Grafik
Tasarım programı öğrencileri temel alınarak yapılmıştır. Yöntem olarak
öğrenciler, mezun oldukları liselere göre gruplandırılmış ve üniversite
eğitimlerinde seçilen derslere göre başarı durumları incelenmiştir.
Veriler, çeşitli istatistik yöntemleri
kullanılarak analiz edilmiştir. Grafik Tasarım programındaki dersler
incelendiğinde mezun olunan derslere göre başarı düzeylerinin değişkenlik
gösterdiği görülmüştür.
Kaynakça
- Bahşi, N. (2011). Meslek Yüksekokullarının Sorunları ve Yöneticilerinin Tutum ve Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 165-178
- Balcı, S. (1995a). Meslek Yüksekokullarının Geliştirilmesi İçin Teklifler. Ankara Üniversitesi Çankırı Meslek Yüksekokulu Dergisi, 1, 1-5.
- Balcı, S. (1995a). Türkiye’deki Meslek Yüksekokullarının Kuruluşu ve Gelişimi. Ankara Üniversitesi Çankırı Meslek Yüksekokulu Dergisi, 1, 11-17
- Becer, E. (1993). Yaratıcılık ve Grafik Tasarım. Anadolu Sanat Dergisi, 1, 43-49.
- Becer, E. (1999). İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi.
- Bedük, B. D. (1996). Meslek Yüksekokullarının Problemleri ve Yeniden Yapılandırılmasının Gerekliliği. 21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksekokullarının Yeniden Yapılandırılması Sempozyumu, Çankırı, 80-91.
- Bektaş, D. (1992). Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
- Çakır, Ş. (2015). Modern Resim Sanatı ve Grafik Tasarım İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi.
- Drucker, J., & McVarish, E. (2013). Graphic Design History (2nd Edition). UK: Pearson.
- Durmuş, B., Yurtkoru, E.S., & Çinko, M. (2013). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
- Ertosun, A. (2006). Türkiye’deki Grafik Sanat Eğitimi ile Amerika’daki Grafik Sanat Eğitiminin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
- Gombrich, E.H. (1980). Sanatın Öyküsü. (çev. B. Çömert) İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Henden, R. (2006). Üçüncü Yılında Sınavsız Geçiş Uygulamaları: Alaplı Melek Yüksekokulu Örneği. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 157-168
- Karasar, N. (1981). Önlisans Eğitimi ve Teknik Eğitimde Uygulanabilirliği – Tarama Modelinde Bir Araştırma. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
- Kavak, Y. (1998). Short-Cycle Higher Education: A Review of OECD Countries Experieces of Turkey. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 100-106.
- Lynton, N. (2004). Modern Sanatın öyküsü. (çev. C. Çapan ve S. Öziş) İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Mercin, L., & Alakuş, A.O. (2009). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Pagema Yayıncılık
- MSGSÜ (2011). Sanayi-i Nefise Mekteb-i Alisi Talimatnamesi. İstanbul: MSGÜ Sanayi-i Nefise Mektebi-i Yayınları Çeviri Dizisi 1.
- Nargül, Ş., & Yüksel, E. (2009). Meslek Yüksekokullarına Sınavsız Geçişte İzlenen kriterlerin Değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 9(2), 189-205.
- Odabaşı, B. (2013). Mesleki ve Teknik Önlisans Programlarında Kalite Arayışı: Sınavsız Geçiş. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 269-286.
- Özdemir, A. (2009). Veri Tabanlarından Bilgi Keşfi İle Meslek Yüksekokullarında Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi. EKEV Akademi Dergisi, 13(40), 95-104.
- Sevindik, O. (2016). Yükseköğretimde Grafik Tasarım Eğitimi ve Bir Model Önerisi. Sanatta Yeterlik Tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi.
- Sözen, M., & Tanyeli, U. (1992). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitapevi.
- Sürmeli, K. (2013). Amerikan Grafik Tasarımında Avrupa Modernizmi. Fine Arts, 9(2), 101-110.
- Tansuğ, S. (1993). Çağdaş Türk Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Tepecik, A. (1998). Hizmet Pazarlamasında Grafik Sanatların Yeri ve Önemi. Konfeksiyon Teknik Dergisi, (52), 65-71.
- Tunç, A. (2005). Yüksekokullarına Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 75-81.
- Vardar, Y. (1971). Yüksek Öğretimde Önlisans Sorunu. İzmir: Ege Üniversitesi Matbaası.
- YÖK (2006a). Meslek Yüksekokulları: Mevcut Durum ve Öngörüler. Ankara: Yükseköğretim Kurumu Yayınları.
- YÖK (2006b). Meslek Yüksekokullarının Bugünkü Durumu ve Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Okullarından Melek Yüksekokullarına Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi. Ankara: Yükseköğretim Kurumu Yayınları.
- YÖK (2011). Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Temel Alan Yeterlilikleri Sanat Temel Alanı Raporu. Ankara: YÖK Yayınları. (Erişim: 01.08.2016), http://www.tyyc.sakarya.edu.tr/raporlar/21_SANAT_13_01_2011.pdf
- YÖK (2016). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. (Erişim: 13.09.2016), https://istatistik.yok.gov.tr/