Sosyal
medya kullanımının gittikçe yaygınlaşması ve özellikle genç kitleler tarafından
daha çok tercih edilmesi, bu alanda yapılan çalışmaların önemini arttırmıştır.
Ülkemizde de sosyal medya gençler tarafından sıklıkla kullanılmakta olup,
işletmelerin ve markaların dikkatleri sosyal medya araçlarına yönelmiştir. Bu
noktada, çalışmanın amacı sosyal medyanın üniversite öğrencilerinin satın alma
davranışlarına etkisini kavramsal bir çerçevede incelemek ve araştırmaktır.
Amaç doğrultusunda, Türkiye’de yapılan son araştırmalardan, raporlardan ve
çeşitli akademik çalışmalardan yararlanılmış, bazı temel bulgular ve sonuçlara
elde edilerek, yorumlanmıştır. Bu
çalışmanın en önemli kısıtı, tarama modelinin kullanılması ve sadece Türk
literatüründen yararlanılmasıdır.
İnernet Sosyal Medya Üniversite Öğrencileri Satın Alma Davranışları
Increasing
usage of social media and greater preference, especially by young masses, has
increased the importance of researches in this area. In our country, social
media is mostly used by young people, and the attention of businesses and
brands has turned to social media tools. In this point, the aim of the study is
to examine and investigate the influence of social media on the buying
behaviours of university students in a conceptual framework. In accordance with
this aim, recent studies, reports and some academic works in Turkey were used and
then some basic findings and results were concluded. The most important
limitation of this study is the use of the screening model and the utilization
of only Turkish literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.