Repeaters
experienced some unknown difficulties in learning English in the English
language preparatory department (ELPD) of a Turkish university. Therefore, the
present study aimed to find out what the difficultieswere and how the
difficulties were experienced. The present study was designed as a hermeneutic
phenomenological study. Sixteen students who studied in a level once or more
than once participated into the study. The data were collected with semi-structured
interviews and content-analyzed.Different strategies like thick description and
decentralization were used for the trustworthiness of the study. The findings
indicated that six sources led to the students’ fear of failure and influenced
their perception of education negatively, which resulted in studying in a level
many times.
Bir
Türk üniversitesinin İngilizce hazırlık bölümünde (İHB), sınıf tekrarı yapan
öğrenciler İngilizce öğrenirken bilinmeyen birkaç zorluk yaşamışlardır. Bu
nedenle, bu çalışma, zorlukların ne olduğunu ve bu zorlukların nasıl tecrübe
edildiğini bulmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, hermeneutik bir olgu çalışması
olarak dizayn edilmiştir. Çalışmaya bir seviyeyi bir ya da birden fazla kez
tekrar eden on altı öğrenci katılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış
görüşmelerle toplanmış ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın
inandırıcılığı sağlamak için yoğun anlatım ve merkezsizleşme gibi farklı stratejiler
kullanılmıştır. Bulgular, altı unsurun öğrencilerde kalma korkusuna ve eğitim
anlayışlarını olumsuz etkilenmesine neden olmuştur ki bunlar katılımcıların bir
seviyeyi birden fazla kere tekrar etmelerine neden olmuştur.
İHB Sınıf tekrarının nedenleri Sınıf tekrarı yapan öğrenciler
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 20 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.