Bu çalışmanın amacı, 1998-2018 yılları arasında yürürlükte olan yönetici atama
yönetmeliklerindeki okul müdürü değerlendirme ölçütlerini karşılaştırmaktır. Çalışma, doküman incelemesi
türünde bir araştırmadır. Araştırmaya konu edilen dokümanlar, Türkiye’de 23.09.1998, 11.01.2004, 13.04.2007,
24.04.2008, 13.08.2009, 28.02.2013, 04.08.2013, 10.06.2014, 06.10.2015,
22.04.2017 ve 21.06.2018 tarihlerinde Resmi Gazete’de yayımlanan
yönetmeliklerdir. Yönetici atama ya da görevlendirmeye ilişkin yönetmeliklere Resmi
Gazete’nin internet sitesi üzerinden ulaşılmıştır. İlgili yönetmelikler resmi
gazeteden alındığından orijinal olarak kabul edilmişlerdir. Yönetmelik
metinleri okunmuş ve bu metinler hakkında yorumlar yapılmıştır. Yönetmelik
ekinde yer alan yönetici değerlendirme formları eğitim durumu, yayım araştırma,
eser, aldığı ödül/cezalar, son üç yıllık sicil notu, yapılan hizmetler ve diğer
hususlar açısından karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda yönetici
değerlendirmede, lisans üstü eğitime verilen puan değerinin azaldığı, okul
müdürlüğünden beklenen yeterliliklerin net olarak belirlenmediği söylenebilir.
The purpose of this study is to compare the assessment criteria of the
school principal that were effective in the executive assignment regulations
between 1998&2018. The study is a document review. The documents that
are the subject of the research; Turkey on September 23 1998, November 11 2004,
April 13 2007, April 24 2008, August 13 2009, February 28 2013, April 04 2013, June
10 2014, June 10 2015, April 22 2017 and June 21 2018 are dated regulations. The
regulations related to the appointment of managers have been reached through
the website of the Official Gazette. The relevant regulations were accepted as
original because they were taken from the Official Gazette. The regulations
were read and interpreted. Executive evaluation forms in the annex to the regulation were interpreted
with regard to educational status, publication, research, awards, penalties,
services, employment record and other issues. As a result of the research, it
can be said that the value of the score given to master and doctoral education
decreases in the evaluation of managers and the qualifications expected from
the school directorate aren't clearly defined.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.