The present study aimed to investigate the multidimensional perceived
value scales developed and used in tourism and other service industries in
depth and to determine the value factors perceived by the tourists about a
destination within the context of tourism destinations. For this purpose, an
application was conducted on the tourists holidaying in the Kemer district of
Antalya province in Turkey. Data collected from 414 tourists were analyzed
using statistical analysis software. In the study, explanatory and confirmatory
factor analyzes were used to determine the perceived value dimensions. The
study findings demonstrated that the destination perceived value scale was
multidimensional and included six dimensions of emotional value, price value,
reputation value, behavioral value, quality value and transportation value.
Furthermore, it was determined that the scale was consistent with
multidimensional perceived value studies conducted in different fields in the
literature and its applicability to the destination was statistically valid.
Bu
çalışmada turizm ve diğer hizmet sektörlerine yönelik geliştirilip kullanılan
çok boyutlu algılanan değer ölçekleri derinlemesine incelenmiş ve turizm
destinasyonu bağlamında turistlerin destinasyondan algıladıkları değer
faktörlerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Antalya ili
Kemer ilçesinde tatil yapan turistler üzerinde bir uygulama
gerçekleştirilmiştir. 414 turistten elde edilen veriler istatistiksel analiz
programları kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada algılanan değer
boyutlarının neler olduğunun belirlenmesinde açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör
analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde,
destinasyondan algılanan değer ölçeğinin çok boyutlu yapıda ve duygusal değer,
fiyat değeri, şöhret değeri, davranışsal değer, kalite değeri ve ulaşım değeri
olmak üzere altı boyuttan oluştuğu tespit edilmiştir. Ayrıca litaretürde farklı
alanlarda yapılan çok boyutlu algılanan değer çalışmalarıyla benzerlikler
taşıdığı ve destinasyona uygulanabilirliğinin istatistiksel olarak geçerli
olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 5 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.