Araştırma Makalesi
PDF EndNote BibTex Kaynak Göster

The Analysis of Secondary School Students’ Informative Writing Skills

Yıl 2019, Cilt 7, Sayı 5, 141 - 149, 07.10.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.520992

Öz

The aim of the present study is to identify informative (expository) text writing levels of secondary school students. Descriptive survey model which is a quantitative research model is used in this study. The study group consists of 411 students studying at a secondary school in Isparta in the second semester of 2015-2016 academic year. The students are provided with topics which they can produce informative texts in different stuructures and then they are asked to write a text on any of these topics. Student texts are scored via Informative Writing Evaluation Form. Descriptive statistics, the independent samples t-test, one way ANOVA and Dunnett C test are used for the data analysis. According to the study results, it is found out that students’ informative (expository) writing skills are at an insufficient level. In addition, it is revealed that students’ informative (expository) writing skills differ significantly in terms of gender and grade.

Kaynakça

  • Akyol, H. (1999). Bilgi vermeye dayalı metinler ve öğretimi. Çağdaş Eğitim, 253(7), 7-13.
  • Akyol, H. (2010). Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Alkan, Z. N. (2007). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım hataları. Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Arı, G. (2008). Öğrencilerin hikâye edici metinlerinin çözümleyici puanlama yönergesine göre değerlendirilmesi (6. ve 7. sınıf örneği). Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arıcı, A. F., & Ungan, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazılı anlatım çalışmalarının bazı yönlerden değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (20), 317-328.
  • Armbruster, B. B., Anderson, T. H., & Ostertag, J. (1987). Does text structure/summarization instruction facilitate learning from expository text?. Reading Research Quarterly, 22(3), 331-346.
  • Best, R. M., Floyd, R. G., & Mcnamara, D. S. (2008). Differential competencies contributing to children's comprehension of narrative and expository texts. Reading psychology, 29(2), 137-164.
  • Bohaty, J. J. (2015). The efects of expository text structure instruction on the reading outcomes of 4th and 5th graders experiencing reading difculties. Doctoral dissertation, University of Nebraska, Lincoln.
  • Büyükikiz, K. K. (2007). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin söz dizimi ve anlatım bozukluğu açısından değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Can, A. (2017). SPSS ile Bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coşkun, E. (2005). İköğretim öğrencilerinin öyküleyici anlatımlarında bağdaşıklık, tutarlılık ve metin elementleri. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Coşkun, E. (2013). Türkçe öğretiminde metin bilgisi. A. Kırkkılıç & A. Akyol (Ed.), İlköğretimde Türkçe öğretimi içinde (s. 231-284). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çeçen, M. A. (2011). Yedinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici yazılarında tutarlılık. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(2), 1-20.
  • Çelik, M. E. (2010). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma kazanımlarına ulaşma düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Çoban, A. (2010). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin oluşturdukları öyküleyici metinlerin bağdaşıklık ve tutarlılık ölçütlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • De Beaugrande, R. A., & Dressler, W.U. (1986). Introduction to text linguistic. London: Longman Group Company.
  • Duke, N. K. (2000). 3.6 minutes per day: The scarcity of informational texts in first grade. Reading Research Quarterly, 35(2), 202-224.
  • Duke, N. K. (2004). The case for informational text. Educational Leadership, 61(6), 40-45.
  • Englert, C. S., & Hiebert, E. H. (1984). Children's developing awareness of text structures in expository materials. Journal of educational psychology, 76(1), 65.
  • Englert, C. S., & Thomas, C. C. (1987). Sensitivity to text structure in reading and writing: A comparison between learning disabled and non-learning disabled students. Learning Disability Quarterly, 10(2), 93-105.
  • Flower, L., & Hayes, J. R. (1981). A cognitive process theory of writing. College Composition and Communication, 32(4), 365-387.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages.
  • Gökçe, B., & Sis, N. (2017). Sekizinci sınıf öğrencilerinin tartışmacı metin yazma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Language Academy 5(8), 143-168.
  • Graham, S., Harris, K. R., & Mason, L. (2005). Improving the writing performance, knowledge, and self-efficacy of struggling young writers: The effects of self-regulated strategy development. Contemporary Educational Psychology, 30(2), 207-241.
  • Günay, V. D. (2007). Metin bilgisi. İstanbul: Multilingual.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Pegem Akademi.
  • Hall, K. M., & Sabey, B. L. (2007). Focus on the facts: Using informational texts effectively in early elementary classrooms. Early Childhood Education Journal, 35(3), 261-268.
  • Hall, K. M., Sabey, B. L., & McClellan, M. (2005). Expository text comprehension: Helping primary-grade teachers use expository texts to full advantage. Reading Psychology, 26(3), 211-234.
  • Hall-Mills, S., & Apel, K. (2012). Narrative and expository writing of adolescents with language-learning disabilities: A pilot study. Communication Disorders Quarterly, 34(3), 135-143.
  • İpek Eğilmez, N., & Berber, Z. T. (2017). Ortaokul beşinci sınıf öğrencilerin hikâye yazma becerileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 165-188.
  • Kan, M. O., & Erbaş, A. (2017). Beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi-Journal of the Human and Social Science Researches, 6(5), 2228-2246.
  • Kaptan, A. (2015). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma beceri düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaynaş, E. (2014). Beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kılıç, B. (2012). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin yazdıkları öyküleyici metinler üzerine bir inceleme. Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Kıran, Z., & Eziler Kıran A. (2003). Yazınsal okuma süreçleri. Ankara: Seçkin.
  • Kırbaş, A. (2006). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • McGee, L. M., & Richgels, D. J. (1985). Teaching expository text structure to elementary students. The Reading Teacher, 38(8), 739-748.
  • MEB (2016). Millî eğitim istatistikleri örgün eğitim. Ankara.
  • MEB (2018). Türkçe dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB.
  • Meyer, B. J. F. (1975). The organization of prose and its effects on memory. Amsterdam: North-Holland.
  • Meyer, B. J., & Freedle, R. O. (1984). Effects of discourse type on recall. American Educational Research Journal, 21(1), 121-143.
  • Müldür, M. (2017). Öz düzenlemeye dayalı yazma eğitiminin ortaokul öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma becerisine, yazmaya yönelik öz düzenleme becerisine ve yazma öz yeterlik algısına etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nelson, N. W., Bahr, C. M., & Van Meter, A. M. (2004). Writing process instruction and computers: Making connections and building language. Baltimore: Paul H. Brookes.
  • Özmen, E. R. (2011). Bir metin yapısı örneği: evrensel dünya problemlerine ilişkin problem çözüm yapısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 49-62.
  • Pajares, F. (2003). Self-efficacy beliefs, motivation, and achievement in writing: A review of the literature. Reading &Writing Quarterly, 19(2), 139-158.
  • Piccolo, J. A. (1987). Expository text structure: Teaching and learning strategies. The Reading Teacher, 40(9), 838-847.
  • Sallabaş, M. E. (2007). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin kendini yazılı olarak ifade etme kazanımlarına ulaşma düzeyi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Seçkin, P., Arslan, N., & Ergenç, S. (2014). Bağdaşıklık ve tutarlılık bakımından lise ve üniversite öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 3(1), 340-353.
  • Şahin, A. (2013). The effect of text types on reading comprehension. Online Submission, 3(2), 57-67.
  • Tansel, F. A. (1978). İyi ve doğru yazma usûlleri. İstanbul: Kubbealtı.
  • Taylor, B. M., & Beach, R. W. (1984). The effects of text structure instruction on middle-grade students' comprehension and production of expository text. Reading Research Quarterly, 19(2), 134-146.
  • Temizyürek, F. (2008). The impact of different types of texts on Turkish language reading comprehension at primary school grade eight students. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (30), 141-152.
  • Thomas, C. C., Englert, C. S., & Gregg, S. (1987). An analysis of errors and strategies in the expository writing of learning disabled students. Remedial and Special education, 8(1), 21-30.
  • Tompkins, G. E. (2000). Teaching writing: Balancing process and product. New Jersey: Prentice Hall.
  • Troia, G. A., Harbaugh, A. G., Shankland, R. K., Wolbers, K. A., & Lawrence, A. M. (2013). Relationships between writing motivation, writing activity, and writing performance: Effects of grade, sex, and ability. Reading and Writing, 26(1), 17-44.
  • Uğur, F. (2017). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yapısı unsurlarını belirleme düzeyleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 200-222.
  • Ülper, H. (2011). Öğrenci metinlerinin tutarlılık ölçütleri bağlamında değerlendirilmesi. Turkish Studies, 6(4), 849-863.
  • Warriner, J. E. (1992). Warriner’s English grammar and composition. Canada: Hold, Rinehart and Winston.
  • Williams, J. P. (2005). Instruction in reading comprehension for primary-grade students a focus on text structure. The Journal of Special Education, 39(1), 6-18.
  • Yaylacık, A. (2014). Üstün yetenekli beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerileri. Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Yıldırım, K., Yıldız, M., Ateş, S., & Rasinski, T. (2010). İlköğretim beşinci sınıf türk öğrencilerin metin türlerine göre okuduğunu ve dinlediğini anlama düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice, 10(3), 5-37.
  • Yılmaz, S. K. (2008). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerileri. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Ortaokul Öğrencilerinin Bilgilendirici Metin Yazma Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt 7, Sayı 5, 141 - 149, 07.10.2019
https://doi.org/10.18506/anemon.520992

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin bilgilendirici metin (açıklayıcı) yazma düzeylerini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılı II. yarıyılında öğrenim gören 411 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilere farklı yapılarda bilgilendirici metinler üretebilecekleri konular verilerek bu konulardan herhangi biri ile ilgili bir metin yazmaları istenmiştir. Öğrenci metinleri “Bilgilendirici Metin Yazma Değerlendirme Formu” kullanılarak puanlanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistik, bağımsız örneklemler t-tesi, tek yönlü varyans analizi ve Dunnett C testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin bilgilendirici (açıklayıcı) metin yazma becerilerinin yetersiz düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin bilgilendirici (açıklayıcı) yazma becerilerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre de anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. 

Kaynakça

  • Akyol, H. (1999). Bilgi vermeye dayalı metinler ve öğretimi. Çağdaş Eğitim, 253(7), 7-13.
  • Akyol, H. (2010). Yeni programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Alkan, Z. N. (2007). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım hataları. Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Arı, G. (2008). Öğrencilerin hikâye edici metinlerinin çözümleyici puanlama yönergesine göre değerlendirilmesi (6. ve 7. sınıf örneği). Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arıcı, A. F., & Ungan, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazılı anlatım çalışmalarının bazı yönlerden değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (20), 317-328.
  • Armbruster, B. B., Anderson, T. H., & Ostertag, J. (1987). Does text structure/summarization instruction facilitate learning from expository text?. Reading Research Quarterly, 22(3), 331-346.
  • Best, R. M., Floyd, R. G., & Mcnamara, D. S. (2008). Differential competencies contributing to children's comprehension of narrative and expository texts. Reading psychology, 29(2), 137-164.
  • Bohaty, J. J. (2015). The efects of expository text structure instruction on the reading outcomes of 4th and 5th graders experiencing reading difculties. Doctoral dissertation, University of Nebraska, Lincoln.
  • Büyükikiz, K. K. (2007). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin söz dizimi ve anlatım bozukluğu açısından değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Can, A. (2017). SPSS ile Bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Coşkun, E. (2005). İköğretim öğrencilerinin öyküleyici anlatımlarında bağdaşıklık, tutarlılık ve metin elementleri. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Coşkun, E. (2013). Türkçe öğretiminde metin bilgisi. A. Kırkkılıç & A. Akyol (Ed.), İlköğretimde Türkçe öğretimi içinde (s. 231-284). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çeçen, M. A. (2011). Yedinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici yazılarında tutarlılık. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(2), 1-20.
  • Çelik, M. E. (2010). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma kazanımlarına ulaşma düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Çoban, A. (2010). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin oluşturdukları öyküleyici metinlerin bağdaşıklık ve tutarlılık ölçütlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • De Beaugrande, R. A., & Dressler, W.U. (1986). Introduction to text linguistic. London: Longman Group Company.
  • Duke, N. K. (2000). 3.6 minutes per day: The scarcity of informational texts in first grade. Reading Research Quarterly, 35(2), 202-224.
  • Duke, N. K. (2004). The case for informational text. Educational Leadership, 61(6), 40-45.
  • Englert, C. S., & Hiebert, E. H. (1984). Children's developing awareness of text structures in expository materials. Journal of educational psychology, 76(1), 65.
  • Englert, C. S., & Thomas, C. C. (1987). Sensitivity to text structure in reading and writing: A comparison between learning disabled and non-learning disabled students. Learning Disability Quarterly, 10(2), 93-105.
  • Flower, L., & Hayes, J. R. (1981). A cognitive process theory of writing. College Composition and Communication, 32(4), 365-387.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages.
  • Gökçe, B., & Sis, N. (2017). Sekizinci sınıf öğrencilerinin tartışmacı metin yazma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Language Academy 5(8), 143-168.
  • Graham, S., Harris, K. R., & Mason, L. (2005). Improving the writing performance, knowledge, and self-efficacy of struggling young writers: The effects of self-regulated strategy development. Contemporary Educational Psychology, 30(2), 207-241.
  • Günay, V. D. (2007). Metin bilgisi. İstanbul: Multilingual.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe öğretimi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Pegem Akademi.
  • Hall, K. M., & Sabey, B. L. (2007). Focus on the facts: Using informational texts effectively in early elementary classrooms. Early Childhood Education Journal, 35(3), 261-268.
  • Hall, K. M., Sabey, B. L., & McClellan, M. (2005). Expository text comprehension: Helping primary-grade teachers use expository texts to full advantage. Reading Psychology, 26(3), 211-234.
  • Hall-Mills, S., & Apel, K. (2012). Narrative and expository writing of adolescents with language-learning disabilities: A pilot study. Communication Disorders Quarterly, 34(3), 135-143.
  • İpek Eğilmez, N., & Berber, Z. T. (2017). Ortaokul beşinci sınıf öğrencilerin hikâye yazma becerileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 165-188.
  • Kan, M. O., & Erbaş, A. (2017). Beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi-Journal of the Human and Social Science Researches, 6(5), 2228-2246.
  • Kaptan, A. (2015). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ikna edici yazma beceri düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaynaş, E. (2014). Beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kılıç, B. (2012). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin yazdıkları öyküleyici metinler üzerine bir inceleme. Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Kıran, Z., & Eziler Kıran A. (2003). Yazınsal okuma süreçleri. Ankara: Seçkin.
  • Kırbaş, A. (2006). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • McGee, L. M., & Richgels, D. J. (1985). Teaching expository text structure to elementary students. The Reading Teacher, 38(8), 739-748.
  • MEB (2016). Millî eğitim istatistikleri örgün eğitim. Ankara.
  • MEB (2018). Türkçe dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB.
  • Meyer, B. J. F. (1975). The organization of prose and its effects on memory. Amsterdam: North-Holland.
  • Meyer, B. J., & Freedle, R. O. (1984). Effects of discourse type on recall. American Educational Research Journal, 21(1), 121-143.
  • Müldür, M. (2017). Öz düzenlemeye dayalı yazma eğitiminin ortaokul öğrencilerinin bilgilendirici metin yazma becerisine, yazmaya yönelik öz düzenleme becerisine ve yazma öz yeterlik algısına etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Nelson, N. W., Bahr, C. M., & Van Meter, A. M. (2004). Writing process instruction and computers: Making connections and building language. Baltimore: Paul H. Brookes.
  • Özmen, E. R. (2011). Bir metin yapısı örneği: evrensel dünya problemlerine ilişkin problem çözüm yapısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 49-62.
  • Pajares, F. (2003). Self-efficacy beliefs, motivation, and achievement in writing: A review of the literature. Reading &Writing Quarterly, 19(2), 139-158.
  • Piccolo, J. A. (1987). Expository text structure: Teaching and learning strategies. The Reading Teacher, 40(9), 838-847.
  • Sallabaş, M. E. (2007). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin kendini yazılı olarak ifade etme kazanımlarına ulaşma düzeyi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Seçkin, P., Arslan, N., & Ergenç, S. (2014). Bağdaşıklık ve tutarlılık bakımından lise ve üniversite öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 3(1), 340-353.
  • Şahin, A. (2013). The effect of text types on reading comprehension. Online Submission, 3(2), 57-67.
  • Tansel, F. A. (1978). İyi ve doğru yazma usûlleri. İstanbul: Kubbealtı.
  • Taylor, B. M., & Beach, R. W. (1984). The effects of text structure instruction on middle-grade students' comprehension and production of expository text. Reading Research Quarterly, 19(2), 134-146.
  • Temizyürek, F. (2008). The impact of different types of texts on Turkish language reading comprehension at primary school grade eight students. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (30), 141-152.
  • Thomas, C. C., Englert, C. S., & Gregg, S. (1987). An analysis of errors and strategies in the expository writing of learning disabled students. Remedial and Special education, 8(1), 21-30.
  • Tompkins, G. E. (2000). Teaching writing: Balancing process and product. New Jersey: Prentice Hall.
  • Troia, G. A., Harbaugh, A. G., Shankland, R. K., Wolbers, K. A., & Lawrence, A. M. (2013). Relationships between writing motivation, writing activity, and writing performance: Effects of grade, sex, and ability. Reading and Writing, 26(1), 17-44.
  • Uğur, F. (2017). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metin yapısı unsurlarını belirleme düzeyleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 200-222.
  • Ülper, H. (2011). Öğrenci metinlerinin tutarlılık ölçütleri bağlamında değerlendirilmesi. Turkish Studies, 6(4), 849-863.
  • Warriner, J. E. (1992). Warriner’s English grammar and composition. Canada: Hold, Rinehart and Winston.
  • Williams, J. P. (2005). Instruction in reading comprehension for primary-grade students a focus on text structure. The Journal of Special Education, 39(1), 6-18.
  • Yaylacık, A. (2014). Üstün yetenekli beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerileri. Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Yıldırım, K., Yıldız, M., Ateş, S., & Rasinski, T. (2010). İlköğretim beşinci sınıf türk öğrencilerin metin türlerine göre okuduğunu ve dinlediğini anlama düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri / Educational Sciences: Theory & Practice, 10(3), 5-37.
  • Yılmaz, S. K. (2008). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerileri. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Merve MÜLDÜR> (Sorumlu Yazar)
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
0000-0002-2595-5749
Türkiye


Arzu ÇEVİK>
BARTIN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
0000-0001-9673-847X
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 7 Ekim 2019
Yayınlandığı Sayı Yıl 2019, Cilt 7, Sayı 5

Kaynak Göster

APA Müldür, M. & Çevik, A. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Bilgilendirici Metin Yazma Becerilerinin İncelenmesi . Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (5) , 141-149 . DOI: 10.18506/anemon.520992