The purpose of this study is to investigate the effect of psychological
contract breach on job performance and the mediating role of affective
commitment on this effect. The survey technique was used to collect the data
and 227 samples working full-time in banks were reached with the convenience
sampling method. Job performance was examined as task performance and employee
voice. Research results showed that psychological contract breach had a negative
effect on task performance and employee voice. Affective commitment had a fully
mediating role on the effect of psychological contract breach on task
performance. Affective commitment had a partly mediating role on the effect of
psychological contract breach on employee voice. Furthermore, psychological
contract breach negatively affected employee voice more than task performance.
Psychological Contract Breach Affective Commitment Task Performance Employee Voice
Bu
çalışmanın amacı, psikolojik sözleşme ihlalinin iş performansına etkisini ve bu
etkide duygusal bağlılığın aracılık rolünü incelemektir. Çalışma verilerinin
toplanmasında anket tekniği kullanılmış olup kolayda örnekleme yöntemiyle
bankalarda tam zamanlı biçimde çalışan 227 örneklem sayısına ulaşılmıştır. İş
performansı; görev performansı ve işgören sesliliği olarak incelenmiştir.
Çalışma sonucunda ulaşılan bulgulara göre; psikolojik sözleşme ihlali görev
performansı ve işgören sesliliğini olumsuz olarak etkilemiştir. Duygusal
bağlılık değişkeninin de psikolojik sözleşme ihlalinin görev performansına
etkisinde tam, işgören sesliliğine etkisinde ise kısmi aracılık rolü ortaya
çıkmıştır. Ayrıca psikolojik sözleşme ihlali, çalışanların işgören
sesliliklerini görev performansına göre daha fazla olumsuz olarak etkilemiştir.
Psikolojik Sözleşme İhlali Duygusal Bağlılık Görev Performansı İşgören Sesliliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: ICOAEF’ 19 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.