The Effect of Using Station Technique in Science Lesson on Students' Academic Success and Science Attitudes
Yıl 2020,
Cilt: 8 Sayı: 6, 1779 - 1786, 11.12.2020
Üzeyir Bekereci
,
Faruk Şimşek
,
Ergin Hamzaoğlu
,
Mustafa Yazıcı
Öz
In this study, the effect of using station technique in science class of on students’ academic success and science attitudes was investigated. Quasi-experimental designs with pretest and posttest control group were used in the study. The study was carried out with 60 seventh grade students studying in Kahramanmaraş in the 2018-2019 academic year. Applications related to station technique were applied to the experimental group and the expression method was applied to the control group. Working holding; It was seen that there was a significant difference in favor of the stations between the science course academic achievement scores and science attitude scores of the experimental and control students.
Kaynakça
- Ada, S. ve Baysal, Z. N. (2013). Pedagoji-androgojik formasyon ve Türkiye’de öğretmen yetiştirme. (1. baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
- Akcanca, N. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarına yönelik bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretim teknikleriyle hazırlanmış etkinliklerin değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
- Alacapınar, G. (2009). İstasyon tekniği ile ders işlemeye
yönelik öğrenci görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 137-147.
- Avcı, H. (2015). İngilizce öğretiminde istasyon tekniği kullanımının akademik başarıya, tutumlara ve kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
- Baştürk, S. (2014). Çoktan seçmeli testler. S. Baştürk (Ed.),
Eğitimde ölçme ve değerlendirme (ss. 119-154). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Batdı, V. ve Semerci, Ç. (2012). Derslerde istasyon tekniği uygulamasının yansıtıcı sorgulaması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 190-203.
- Benek, İ. (2012). İstasyonlarda öğrenme tekniğinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
- Bozdağ, H. C. (2019). 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik motivasyonları, tutumları ve fen başarıları arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 720-740.
- Bulunuz, N. (2006). Understanding of earth and space science concepts: Strategies for concept building in elementary teacher preparation. PhD thesis. Georgia State University.
- Büyüköztürk, Ş. (Ed.). Kılıç-Çakmak, E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019) Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
- Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Cohen, J. (1988).Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence Earlbaum Associates.
- Çakmak, M. ve Demir, C. (2018). İstasyon tekniğinin 6. sınıf fen bilimleri dersi madde ve ısı ünitesindeki öğrenci akademik başarısına etkisinin incelenmesi. Turkish Studies Educational Sciences, 13(19), 445-458.
- Demir, M. R. (2008). İstasyonlarda öğrenme modelinin hayat bilgisi dersindeki üst düzey beceri erişisine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Demir, R., Kartal, T., Ekici, G., Öztürk, N. ve Bozkurt, E. (2015). Station technique: A sample lesson activity on cells. Western Anatolia Journal of Educational Sciences. Special Issue, 383-390.
- Demirörs, F. (2007). Lise 1. sınıf öğrencileri için Ohm Yasası konusunda öğrenme istasyonlarının geliştirilmesi ve uygulanması. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Erdağı, S. ve Önel, A. (2015). İstasyon tekniğinin uygulandığı fen ve teknoloji dersine ilişkin öğrenci görüş ve performanslarının değerlendirilmesi. Kafkas Eğitim Araştırma Dergisi, 2(1), 28-37.
- Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. (6. Edition). New York. McGraw-Hill International Edition.
- Furutani, S. S. (2007). How does one successfully implement learning centers at the third grade level. MA Thesis. Pacific Lutheran University.
- Geier, C. S., & Bogner, F. X. (2011). Learning at Workstations. Journal for Educational Research Online/Journal Für Bildungsforschung Online, 3(2), 3-14.
- Genç, M. (2013). Prospective teachers’ views about using station technique at environmental education course. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 188-203.
- Gözütok, F. D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara:
Ekinoks Kitabevi.
- Gregory, G. H., & Hammerman, E. (2008). Differentiated instructional strategies for science. California. Corwin Press.
- Güneş, E. (2009). Fen ve teknoloji dersinde istasyon tekniği ile yapılan öğretimin erişiye ve kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Güven, A. Z. (2014). Ortaokul Türkçe derslerinde yaratıcı düşünme becerisinin kazandırılmasına ilişkin öğretmen görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6, 1-22.
- Karadağ, B. (2020). İstasyon tekniğinin türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanımı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 560-578.
- Korkmaz, Ö., Güc, F., Çakır, R. ve Bacanak, A. (2016). İstasyon tekniğinin matematik dersi akademik başarısına etkisi ve öğrenci görüşleri. (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 171-190.
- Kryza, K., Stephens, S. J., & Duncan, A. (2007). Inspiring middle and secondary learners. California. Corwin Press.
- Maden, S. ve Durukan, A. G. E. (2010). İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisi. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, 28(28), 299-312.
- Mergen, H. H. (2011). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
- Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Yörük, N. (2002). Fen eğitimde istasyonlarla ilgili bir uygulama. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. ODTÜ, Ankara.
- Nuhoğlu, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersine yönelik bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi. İlköğretim Online, 7(3), 627-639.
- Porter E. J. (2004). Classroom Learning centers: Study of a junior high schoollearning assisted program in mathematics. MA thesis. Pacific Lutheran University.
- Sears, M. E. (2007). Designing and delivering learning center instruction. Intervention In School And Clinic, 42(3), 137-147.
- Sönmez, V. (2009). Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Sürücü, A., Baştürk, R. ve Özdemir, H. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kavram yanılgılarını gidermede istasyonlarda öğrenme modelinin etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 52-62.
Fen Bilimleri Dersinde İstasyon Tekniği Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Fen Tutumlarına Etkisi
Yıl 2020,
Cilt: 8 Sayı: 6, 1779 - 1786, 11.12.2020
Üzeyir Bekereci
,
Faruk Şimşek
,
Ergin Hamzaoğlu
,
Mustafa Yazıcı
Öz
Bu çalışmada, fen bilimleri dersinde istasyon tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarıları ve fen tutumları üzerine etkisi incelenmiştir. Ayrıca araştırma kapsamında yapılan uygulamalar hakkında öğrenci görüşleri alınmıştır. Çalışmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş İlinde öğrenim gören 60 ortaokul yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Deney grubuna istasyon tekniği ile ilgili uygulamalar yapılmış, kontrol grubuna ise anlatım yöntemi uygulanmıştır. Çalışma sonucunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarı puanları ve fen tutum puanları arasında istasyon tekniği lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Öğrencilerin istasyon tekniği ile ilgili olumlu düşüncelere sahip oldukları anlaşılmıştır.
Kaynakça
- Ada, S. ve Baysal, Z. N. (2013). Pedagoji-androgojik formasyon ve Türkiye’de öğretmen yetiştirme. (1. baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
- Akcanca, N. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarına yönelik bilimsel yaratıcılığı destekleyen öğretim teknikleriyle hazırlanmış etkinliklerin değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
- Alacapınar, G. (2009). İstasyon tekniği ile ders işlemeye
yönelik öğrenci görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 137-147.
- Avcı, H. (2015). İngilizce öğretiminde istasyon tekniği kullanımının akademik başarıya, tutumlara ve kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
- Baştürk, S. (2014). Çoktan seçmeli testler. S. Baştürk (Ed.),
Eğitimde ölçme ve değerlendirme (ss. 119-154). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
- Batdı, V. ve Semerci, Ç. (2012). Derslerde istasyon tekniği uygulamasının yansıtıcı sorgulaması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 190-203.
- Benek, İ. (2012). İstasyonlarda öğrenme tekniğinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına etkisi. Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
- Bozdağ, H. C. (2019). 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik motivasyonları, tutumları ve fen başarıları arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 720-740.
- Bulunuz, N. (2006). Understanding of earth and space science concepts: Strategies for concept building in elementary teacher preparation. PhD thesis. Georgia State University.
- Büyüköztürk, Ş. (Ed.). Kılıç-Çakmak, E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019) Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
- Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
- Cohen, J. (1988).Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence Earlbaum Associates.
- Çakmak, M. ve Demir, C. (2018). İstasyon tekniğinin 6. sınıf fen bilimleri dersi madde ve ısı ünitesindeki öğrenci akademik başarısına etkisinin incelenmesi. Turkish Studies Educational Sciences, 13(19), 445-458.
- Demir, M. R. (2008). İstasyonlarda öğrenme modelinin hayat bilgisi dersindeki üst düzey beceri erişisine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Demir, R., Kartal, T., Ekici, G., Öztürk, N. ve Bozkurt, E. (2015). Station technique: A sample lesson activity on cells. Western Anatolia Journal of Educational Sciences. Special Issue, 383-390.
- Demirörs, F. (2007). Lise 1. sınıf öğrencileri için Ohm Yasası konusunda öğrenme istasyonlarının geliştirilmesi ve uygulanması. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Erdağı, S. ve Önel, A. (2015). İstasyon tekniğinin uygulandığı fen ve teknoloji dersine ilişkin öğrenci görüş ve performanslarının değerlendirilmesi. Kafkas Eğitim Araştırma Dergisi, 2(1), 28-37.
- Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education. (6. Edition). New York. McGraw-Hill International Edition.
- Furutani, S. S. (2007). How does one successfully implement learning centers at the third grade level. MA Thesis. Pacific Lutheran University.
- Geier, C. S., & Bogner, F. X. (2011). Learning at Workstations. Journal for Educational Research Online/Journal Für Bildungsforschung Online, 3(2), 3-14.
- Genç, M. (2013). Prospective teachers’ views about using station technique at environmental education course. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 188-203.
- Gözütok, F. D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara:
Ekinoks Kitabevi.
- Gregory, G. H., & Hammerman, E. (2008). Differentiated instructional strategies for science. California. Corwin Press.
- Güneş, E. (2009). Fen ve teknoloji dersinde istasyon tekniği ile yapılan öğretimin erişiye ve kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Güven, A. Z. (2014). Ortaokul Türkçe derslerinde yaratıcı düşünme becerisinin kazandırılmasına ilişkin öğretmen görüşleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6, 1-22.
- Karadağ, B. (2020). İstasyon tekniğinin türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanımı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 560-578.
- Korkmaz, Ö., Güc, F., Çakır, R. ve Bacanak, A. (2016). İstasyon tekniğinin matematik dersi akademik başarısına etkisi ve öğrenci görüşleri. (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40), 171-190.
- Kryza, K., Stephens, S. J., & Duncan, A. (2007). Inspiring middle and secondary learners. California. Corwin Press.
- Maden, S. ve Durukan, A. G. E. (2010). İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisi. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, 28(28), 299-312.
- Mergen, H. H. (2011). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
- Morgil, İ., Yılmaz, A. ve Yörük, N. (2002). Fen eğitimde istasyonlarla ilgili bir uygulama. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. ODTÜ, Ankara.
- Nuhoğlu, H. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersine yönelik bir tutum ölçeğinin geliştirilmesi. İlköğretim Online, 7(3), 627-639.
- Porter E. J. (2004). Classroom Learning centers: Study of a junior high schoollearning assisted program in mathematics. MA thesis. Pacific Lutheran University.
- Sears, M. E. (2007). Designing and delivering learning center instruction. Intervention In School And Clinic, 42(3), 137-147.
- Sönmez, V. (2009). Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Sürücü, A., Baştürk, R. ve Özdemir, H. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kavram yanılgılarını gidermede istasyonlarda öğrenme modelinin etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 52-62.