Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde yaşamın anlamı, egzersiz inançları ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma kesitsel bir araştırma türüdür. Araştırma, 05.01.2021-05.03.2021 tarihleri arasında Türkiye'de bir devlet üniversitesinin sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunda aktif olarak öğrenim gören 251 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler kişisel bilgi formu, Yaşamın Anlamı Anketi, Egzersiz Sağlık İnanç Modeli Ölçeği ve Oxford Mutluluk Ölçeği uygulanarak toplanmıştır. Verilerin analizinde sayı, ortalama, yüzdelik dağılım, Cronbach alfa katsayısı ve Pearson Korelasyon analizleri kullanılmıştır. Öğrencilerin hayatın anlamı, mutluluk ve egzersiz inanç düzeylerinin orta değerin üzerinde olduğu belirlendi. Yaşamın anlamı ile mutluluk arasında, yaşamın anlamı ile egzersiz inançları arasında ve mutluluk ile egzersiz inançları arasında istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin yaşamı anlamlandırma düzeyleri arttıkça egzersiz inançlarının ve mutluluk düzeylerinin de arttığı belirlendi. Ayrıca bulgular, katılımcıların egzersiz inançları ile mutluluk düzeylerine ilişkin puanlarının da arttığını göstermiştir.
destekleyen kurum yok
proje yok
Çalışmaya katılan üniversite öğrencilerine teşekkür ediyoruz.
The purpose of this research is to study the relationship between meaning in life, exercise beliefs, and levels of bliss among university students. The study is a cross-sectional type of research. The research was carried out between 05.01.2021 and 05.03.2021 with 251 students who were actively attending in the health services vocational school of a state university in Turkey. The data were collected by administering a personal information form, the Meaning in Life Questionnaire, Exercise Health Belief Model Scale, and the Oxford Happiness Scale. For analyzing the data, number, mean, percentile distribution, Cronbach alpha coefficient, and Pearson Correlation analyses were used. The sense of life, happiness and exercise of student belief levels were determined to be above average value. There was found to be a statistically significant positive relationship between sense of life and happiness, sense of life and exercise beliefs, and happiness and exercise beliefs. It was found that as the students' sense of life increased, their belief in exercise and their level of happiness also increased. Moreover, the findings showed that the scores regarding the participants’ happiness levels increased along with the ones of exercise beliefs.
proje yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | proje yok |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.