Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma tarzlarının menstrual düzensizliğe etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma İnönü Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Ebelik ve Hemşirelik Bölümlerinde 15 Kasım-01 Aralık 2012 tarihleri arasında tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini 678 ebe ve hemşire öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplandığı gün okulda bulunan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 365 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veriler, “Kişisel Tanıtım Formu” ve “Stresle Başa çıkma Tarzları Ölçeği” SBTÖ aracılığı ile elde edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde; yüzdelik hesaplama, ki-kare X2 ve bağımsız gruplarda t testi kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin %23.8’inde menstrual düzensizlik yaşandığı saptanmıştır. Araştırmada öğrencilerin menstrual düzensizliğinin olması ile KGY, İY, ÇY ve SDA alt boyutları puan ortalamaları arasında anlamlı ilişki saptanmamıştır p>0.05 . Menstrual düzensizliği olan üniversite öğrencilerinde BEY alt boyutu puan ortalaması 6.51±3.1, olmayan üniversite öğrencilerinde 7.32±2.8’dir p
Menstrual Düzensizlik Stresle Başa Çıkma Üniversite Öğrencileri
In this study, it was aimed to determine the effect of ways of coping with stress experienced by university students on menstrual irregularities. The present descriptive and correlational study was performed at the Department of Midwifery and Nursing in School of Health, Inönü University between 15th November and 1st December 2012. Study population consisted of 678 nursing and midwifery students. The sample was composed of 201 students accepting to participate and being at school while collecting data. The data were collected through the “Personal Information Form” and the “Ways of Coping with Stress Inventory”. Student’s t were used for data analysis. Occurrence of menstrual irregularities was determined in 23.8% of the students in the study. No significant correlation was found between irregular menstruation and the mean scores in the sub-dimensions of SRA, OA, DA and SSS p>0.05 . While the students with irregular menstruation had a mean score of 6.51±3.1 in the sub-dimension of SA, those not suffering from irregular menstruation had a mean score of 7.32±2.8 in this sub-dimension p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2 |