BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencilerinin Yaz Okulu Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 23 - 29, 01.04.2018

Öz

Amaç: Bu araştırma öğrencilerin yaz okulu hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amacıyla, tanımlayıcı türde yapıldı. Yöntem: Araştırmanın örneklemini İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünde 2016-2017 eğitimöğretim yılında yaz okulunda öğrenim gören 149 öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan soru formu kullanıldı. Elde edilen verilerin analizi bilgisayar ortamında frekans, yüzdelik ve ki-kare testi kullanılarak yapıldı. Bulgular: Araştırmada öğrencilerin %53.0’ü erken mezun olabilmek, %25.5’i alttan dersinin olması nedeni ile yaz okulunu tercih etmiştir. Öğrencilerin yaz okuluna ilişkin görüşleri incelendiğinde; %96.6’sı yaz okulunun olması gerektiğini, %74.5’i de yaz okulunda geçme notlarının adaletli olduğunu belirtmiştir. Ayrıca öğrencilerin %81.9’unun yaz okulunda az öğrenci olduğu için teorik ve pratik uygulamalarda kendilerini ifade etme şansını bulabildiği, %80.5’inin uygulamalarda daha verimli olduğu, %77.2’sinin uygulamadaki eksiklerini telafi etme şansı elde ettiği ve %70.5’inin yaz okulunda daha istekli ders çalıştığı belirlenmiştir. Öğrencilerin yaz okulunun açılmasını isteme durumları ile ekonomik durumları arasındaki ilişki de istatistiksel olarak önemli bulunmuştur p

Kaynakça

  • 1. Hoşgörür V, Bilasa P. Yaz okulumda eğitim öğretim verimliliği. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi örneği. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 2008; 23: 91-105.
  • 2. Taşdemir M. Yaz okulu uygulamasın nedenine ilişkin öğrenci görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 2010; 31(9): 28-40.
  • 3. Uysal Ö, Okur MR, Usta İ. Açık ve uzaktan öğrenme ile yaz okulu. J Acad Soc Sci Stud 2016; 45: 215-33.
  • 4. Akbayır K. Türkiye’deki yaz okulu uygulamalarına eleştirel bir bakış. J Social Hum Sci Res (JSHSR) 2017; 4(3): 332-8.
  • 5. Kaya E, Konu M. Üniversite öğrencilerinin yaz okulu hakkındaki tutum ve görüşleri. Ekev Akademi Dergisi 2015; 19(63): 57-68.
  • 6. İnönü Üniversitesi Yaz Okulu Yönergesi, İkinci Bölüm Yaz Okulunun Amacı ve Yaz Okulunda Eğitim-Öğretime İlişkin Esaslar. https://cms.inonu.edu.tr/uploads/contentfile/40/fil es/inonu_universitesi_yaz_okulu_yonergesi.pdf Erişim:24.01.2018,
  • 7. Özgül E, Uysal Ö. Uzaktan yaz okuluna yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 2016; 2(3): 130-50.
  • 8. Altınışık U, Solak S. Yaz okulunda bilgisayar derslerini örgün eğitim ile alan öğrencilerin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 2017; 6(4): 45-9.
  • 9. Omelicheva MY. Fab! Or Drab?: Increasing the effectiveness of teaching and learning in summer classes. J Polit Sci Edu 2012; 8(3): 258-70.
  • 10. Taşdemir M. Yaz okulu ve normal öğretim üzerine bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2012; 43: 436-47.
  • 11. Durucasu H, Aşan Z, Er F. Öğrencilerin yaz okulu hakkındaki görüşleri için kümeleme analizi. Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 2006; 7(1): 97-101.
  • 12. Sevil Ü, Saruhan A, Ertem G, Kavlak O, Çoban A, Atan Ünsal Ş. Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersini güz dönemi ve yaz okulunda alan lisans öğrencilerinin kendilerini yeterli bulma durumlarının karşılaştırılması. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2005; 21(1): 79-90.
  • 13. Doğan N, Akdaş İ, Gitmez F, Ünsal A. Sağlık yüksekokulu yaz okulu öğrencilerinde paraziter hastalıklar bilgi düzeyi. Kafkas Üniversitesi Veterinerlik Fakültesi Dergisi 2012; 18 (SupplA): 71-5.
  • 14. Kahyaoğlu Süt H, Aşçı Ö, Gökdemir F. Hemşirelik bölümü yaz okulu öğrencilerinin cinsel tutumları ve etki eden faktörler. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni 2015; 14(4): 315-23.
  • 15. Erden M. Eğitimde Program Değerlendirme; 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılılık 1998.

Views of Nursing Students About Summer School

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 23 - 29, 01.04.2018

Öz

Aim: This research was done in a descriptive type to determine students' views on summer school. Method: The sample of the research was consisted 149 students studying in the summer school in 2016-2017 education year of Nursing Department of Health Sciences Faculty of Inönü University. The question form created by the researchers was used to collect the data. Analysis of the obtained data was performed by using frequency, percentage and chi-square test in computer environment. Results: The summer school was chosen by 53.0% of the students for early graduation and the 25.5% of students because of the fact that they had lessons from last year. When students' opinions about summer school are examined; 96.6% stated that they should be summer school, and 74.5% stated that the passing grades in the summer school are fair. It was also found that 81.9% of the students had a chance to express themselves in the theoretical and practical applications owing to fewer students in the summer school, 80.5% were more efficient in practice, 77.2% had the chance to compensate for the shortcomings in practice and 70.5% studied more willingly in summer school. The relationship between the students' desire to open summer school and their economic situation is also statistically significant as well. Conclusion: With this research, it was determined that of the summer school provides positive contributions to the nursing students, they are able to find chance to express themselves better, they study more willingly and summer school request rate of the students with poor economic status are lower than the others

Kaynakça

  • 1. Hoşgörür V, Bilasa P. Yaz okulumda eğitim öğretim verimliliği. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi örneği. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 2008; 23: 91-105.
  • 2. Taşdemir M. Yaz okulu uygulamasın nedenine ilişkin öğrenci görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 2010; 31(9): 28-40.
  • 3. Uysal Ö, Okur MR, Usta İ. Açık ve uzaktan öğrenme ile yaz okulu. J Acad Soc Sci Stud 2016; 45: 215-33.
  • 4. Akbayır K. Türkiye’deki yaz okulu uygulamalarına eleştirel bir bakış. J Social Hum Sci Res (JSHSR) 2017; 4(3): 332-8.
  • 5. Kaya E, Konu M. Üniversite öğrencilerinin yaz okulu hakkındaki tutum ve görüşleri. Ekev Akademi Dergisi 2015; 19(63): 57-68.
  • 6. İnönü Üniversitesi Yaz Okulu Yönergesi, İkinci Bölüm Yaz Okulunun Amacı ve Yaz Okulunda Eğitim-Öğretime İlişkin Esaslar. https://cms.inonu.edu.tr/uploads/contentfile/40/fil es/inonu_universitesi_yaz_okulu_yonergesi.pdf Erişim:24.01.2018,
  • 7. Özgül E, Uysal Ö. Uzaktan yaz okuluna yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 2016; 2(3): 130-50.
  • 8. Altınışık U, Solak S. Yaz okulunda bilgisayar derslerini örgün eğitim ile alan öğrencilerin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 2017; 6(4): 45-9.
  • 9. Omelicheva MY. Fab! Or Drab?: Increasing the effectiveness of teaching and learning in summer classes. J Polit Sci Edu 2012; 8(3): 258-70.
  • 10. Taşdemir M. Yaz okulu ve normal öğretim üzerine bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2012; 43: 436-47.
  • 11. Durucasu H, Aşan Z, Er F. Öğrencilerin yaz okulu hakkındaki görüşleri için kümeleme analizi. Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 2006; 7(1): 97-101.
  • 12. Sevil Ü, Saruhan A, Ertem G, Kavlak O, Çoban A, Atan Ünsal Ş. Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersini güz dönemi ve yaz okulunda alan lisans öğrencilerinin kendilerini yeterli bulma durumlarının karşılaştırılması. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi 2005; 21(1): 79-90.
  • 13. Doğan N, Akdaş İ, Gitmez F, Ünsal A. Sağlık yüksekokulu yaz okulu öğrencilerinde paraziter hastalıklar bilgi düzeyi. Kafkas Üniversitesi Veterinerlik Fakültesi Dergisi 2012; 18 (SupplA): 71-5.
  • 14. Kahyaoğlu Süt H, Aşçı Ö, Gökdemir F. Hemşirelik bölümü yaz okulu öğrencilerinin cinsel tutumları ve etki eden faktörler. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni 2015; 14(4): 315-23.
  • 15. Erden M. Eğitimde Program Değerlendirme; 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılılık 1998.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Rukuye Aylaz Bu kişi benim

Nurdan Çetin Bu kişi benim

Gülsüm Yetiş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aylaz, R., Çetin, N., & Yetiş, G. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Yaz Okulu Hakkındaki Görüşleri. Annals of Health Sciences Research, 7(1), 23-29.
AMA Aylaz R, Çetin N, Yetiş G. Hemşirelik Öğrencilerinin Yaz Okulu Hakkındaki Görüşleri. Ann Health Sci Res. Nisan 2018;7(1):23-29.
Chicago Aylaz, Rukuye, Nurdan Çetin, ve Gülsüm Yetiş. “Hemşirelik Öğrencilerinin Yaz Okulu Hakkındaki Görüşleri”. Annals of Health Sciences Research 7, sy. 1 (Nisan 2018): 23-29.
EndNote Aylaz R, Çetin N, Yetiş G (01 Nisan 2018) Hemşirelik Öğrencilerinin Yaz Okulu Hakkındaki Görüşleri. Annals of Health Sciences Research 7 1 23–29.
IEEE R. Aylaz, N. Çetin, ve G. Yetiş, “Hemşirelik Öğrencilerinin Yaz Okulu Hakkındaki Görüşleri”, Ann Health Sci Res, c. 7, sy. 1, ss. 23–29, 2018.
ISNAD Aylaz, Rukuye vd. “Hemşirelik Öğrencilerinin Yaz Okulu Hakkındaki Görüşleri”. Annals of Health Sciences Research 7/1 (Nisan 2018), 23-29.
JAMA Aylaz R, Çetin N, Yetiş G. Hemşirelik Öğrencilerinin Yaz Okulu Hakkındaki Görüşleri. Ann Health Sci Res. 2018;7:23–29.
MLA Aylaz, Rukuye vd. “Hemşirelik Öğrencilerinin Yaz Okulu Hakkındaki Görüşleri”. Annals of Health Sciences Research, c. 7, sy. 1, 2018, ss. 23-29.
Vancouver Aylaz R, Çetin N, Yetiş G. Hemşirelik Öğrencilerinin Yaz Okulu Hakkındaki Görüşleri. Ann Health Sci Res. 2018;7(1):23-9.