II. Dünya savaşından sonra Türkiye’den Avrupa’ya doğru başlayan işçi göçü neticesinde Türkler Avrupa’da çalışmaya ve oraya yerleşmeye başlamış, yabancılarla aralarında başlayan bu iş birlikteliği, onların yabancılarla ilişki kurmasına, arkadaş olmasına ve neticesinde onlarla evlilikler yapmalarına neden olmuştur. Özellikle Türklerin yoğun yaşadığı Almanya’da bu karma evlilikler oldukça fazla bir şekilde görülmektedir. Araştırmanın amacı; Almanya’da her geçen yıl artış gösteren Türk-Alman karma evliliklerinde çocukların sosyopsikolojik çevresi hakkında bir çerçeve sunmak ve bu çiftlerin sosyopsikolojik özelliklerinin ortaya çıkarılarak karma evlilik yapmış ailelere verilecek din eğitimi hakkında bir farkındalık oluşturmaktır. Hedef kitleye uygun aileler kartopu yöntemi ile bulunmuş, Müslüman Türk ile Hıristiyan Alman olan eşlerden oluşan 12 karma aile ile mülakat yapılmıştır. Yapılan görüşmelerde iki dinli, iki dilli ve iki kültürlü olan bu karma aileler, birbirlerinden ve çocuklarından ahlâk temelli, iyi insan temelli bir beklenti içinde olduklarını, her iki dinin ve kültürün güzel taraflarını kullandıklarını, ön yargılarının gereksiz olduğunu, birbirlerinin tercih ve kararlarına saygı duyduklarını, çocuklarında din konusunda kendi tercihlerini yapana kadar sadece bilgi verdiklerini, din konusunda ve diğer konularda yönlendirme yapmadıklarını ifade etmişlerdir. Sonuç olarak, karma evliliklerden doğan çocukların dil ve din deneyimleri karmaşık bir etkileşim ağına dayanmaktadır. Aile tutumları, çocukların kişisel tercihleri, çevresel etkenler ve devletin din eğitimi politikaları, çocukların büyürken karşılaştıkları dil ve din deneyimlerini şekillendirir.
Evlilik Karma Evlilik Almanya’daki Türk Varlığı Ailede Din Eğitimi Çocuğun Din Eğitimi
As a result of the labor migration from Turkey to Europe after the World War II, Turks began to work in Europe and settle there, and this business cooperation with foreigners caused them to establish relationships with foreigners, become friends and eventually marry them. These mixed marriages are quite common, especially in Germany, where Turks live densely. Purpose of the research; To provide a framework about the sociopsychological environment of children in Muslim-Turkish and Christian-German mixed marriages, which are increasing numerically every year in Germany, and to raise awareness during the religious education to be given to these families by revealing the sociopsychological characteristics of these couples. Families suitable for the target audience were found by the snowball method, and 12 mixed families consisting of Muslim Turkish and Christian German spouses were interviewed. In the interviews, these mixed families, which are bi-religious, bilingual and bicultural, have moral-based, good-person-based expectations from each other and their children, that they use the good aspects of both religions and cultures, that their prejudices are unnecessary, that they respect each other's preferences and decisions, They stated that they only gave information to their children until they made their own choices about religion, and that they did not guide the children on religion or other issues. As a result, the language and religious experiences of children born from mixed marriages are based on a complex network of interactions. Family attitudes, children's personal preferences, environmental factors, and state religious education policies shape the language and religious experiences children encounter while growing up.
Marriage Mixed Marriage Turkish Presence in Germany Religious Education in the Family Religious Education of the Child
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |