Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STEM BASED GUIDE MATERIAL IN PRIMARY SCHOOL SCIENCE LESSON: "LIGHTING AND SOUND TECHNOLOGIES”

Yıl 2021, , 316 - 340, 31.12.2021
https://doi.org/10.35346/aod.951421

Öz

With the inclusion of STEM education, which has shown its impact in the world in recent years, in the Science program in our country, the need for guide materials that teachers can use in their lessons has arisen. The aim of this study; To develop STEM-based guide materials within the scope of the "Lighting and Sound Technologies" unit of the 4th Grade Science course for teachers who want to use the STEM approach in their lessons. In this context, the Cunningham engineering design process (ask, imagine, plan, create, improve) was based on while preparing the guide materials in the study. Different activities have been prepared for the achievements of the 4th grade science course "Lighting and Sound Technologies" unit, "Lighting Technologies", "Appropriate Lighting", "Light Pollution", "Sound Technologies from the Past to the Present", "Sound Pollution". In total, 6 guide materials were developed for 12 learning outcomes. The teachers, who will apply these materials in their lessons, will enable the students to come up with new products and test these products by using their critical thinking, creative thinking, problem solving skills, through the STEM-based engineering process. It is anticipated that these guide materials will contribute to the development of 21st century skills.

Kaynakça

  • Acar, D.(2018). FeTeMM eğitiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisi üzerine etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ankara.
  • Australian Council for Educational Research (ACER). (2015). Teacher perspective: Mill Park Secondary College. 18.11.2019 tarihinde http://www.stemgames.org.au/interviews/ mill-park-secondary-college adresinden alınmıştır.
  • Akyol, N. (2016). Okul öncesi dönemde fen eğitiminin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize.
  • Bilen, K., & Köse, S., (2013). Kavram öğretiminde etkili bir strateji TGA (tahmin et- Gözle- Açıkla). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24), 21-42.
  • Bozkurt Altan, E., Yamak, H. & Buluş Kırıkkaya, E. (2016). FeTeMM eğitim yaklaşımının öğretmen eğitiminde uygulanmasına yönelik bir öneri: Tasarım temelli fen eğitimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 212- 232.
  • Bozkurt Altan, E. & Hacıoğlu, Y. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin derslerinde STEM odaklı etkinlikler gerçekleştirmek üzere geliştirdikleri problem durumlarının incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(2), 487-50.
  • Bryan, L. A., Moore, T. J., Johnson, C. C. & Roehrig, G. H. (2016). Integrated STEM education. Johnson, C. C., Peters- Burton, E. E., Moore, T. J. (Ed) STEM Road Map a Framework for integrated STEM education içinde (p. 23- 37). New York: Routledge.
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
  • Chesloff, J. D. (2013). Why STEM education must start in early childhood. Education Week, 32(23), 27–32.
  • Çepni, S. (1993). New Science Teachers’ Development in Turkey: Implementation for the Academy of New Teachers’ Programme (Yayımlanmamış Doktora tezi), Southampton Üniversitesi, İngiltere
  • Çiftçi, M.(2018). Geliştirilen STEM etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerine, STEM disiplinlerini anlamalarına ve STEM mesleklerini fark etmelerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Rize.
  • Doğan, İ.(2019) STEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, fen ve stem tutumlarına ve elektrik enerjisi ünitesindeki başarılarına etkisi. Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Domaç, G. (2011). Biyoloji Eğitiminde Toplumbilimsel Konuların Öğrenilmesinde Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Sürecinin Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İçel, K. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin disiplinli zihin özellikleri ve STEM tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi). Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • İmir, B.(2019). Sınıf öğretmenlerinin stem eğitimine yönelik yeterlilik ve tutumlarının belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Jorgenson, O., Vanosdall, R., Massey, V. & Cleveland, J. (2014). Doing good science in middle school: a practical STEM guide. (Expanded 2nd Edition). Virginia: National Science Teachers Association.
  • Karademir Coşkun, T , Alakurt, T , Yılmaz, B . (2020). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Perspektifinden STEM Eğitimi . Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2) , 820-836 . DOI: 10.17240/aibuefd.2020..-536856
  • Karakaya, F., Yantırı, H., Yılmaz, G. ve Yılmaz M. (2019). İlkokul öğrencilerinin STEM etkinlikleri hakkında görüşlerinin belirlenmesi: 4. sınıf örneği. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(13), 1-14.
  • Kavak, T. (2019). STEM uygulamalarının 4. sınıf öğrencilerinin fen ve teknolojiye yönelik tutumlarına, bilimsel süreç ve problem çözme becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Kennedy, T. J. & Odell, M. R. L. (2014). Engaging students in STEM education. Science Education International, 25(3), 246-258.
  • Kırte, S. (2019). Sınıf öğretmenlerinin STEM yaklaşımına yönelik farkındalıklarının, yeterliklerinin ve tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Moore, T. J., Glancy, A. W., Tank, K. M., Kersten, J. A., Smith, K. A., & Stohlmann, M. S. (2014). A framework for quality K-12 engineering education: Research and development. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 4(1), 1-13.
  • National Academy of Engineering, U. S. (2004). The engineer of 2020: Visions of engineering in the new century. Washington, DC: National Academies Press.
  • National Research Council [NRC]. (2012). A framework for k-12 science education: Practices, crosscutting concepts, and core ideas. The National Academic Press.
  • Ozan F. , Sağır, Ş. U. (2019). Kuvvetin Ölçülmesi ve Sürtünme Ünitesine Yönelik Fetemm Etkinlikleri Geliştirilmesi. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED) / Journal of Inquiry Based Activities (JIBA),9(1), 52-66.
  • Öztürk, D. (2020). İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde STEM etkinliklerinin akademik başarıya etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Ordu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ordu.
  • Öztürk, M. (2017). İlkokul 4. sınıf öğretmenleri ve öğrencilerinin FeTeMM eğitimine ilişkin yeterlik inançları ve tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Pang, J., & Good, R. (2000). A review of the integration of science and mathematics: Implications for further research. School Science and Mathematics, 100(2), 73–82. https://doi.org/10.1111/j.1949- 8594.2000.tb17239.x.
  • Süldür, S.(2019). Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Tabaru, G. (2017). İlkokul 4. sınıf öğrencilerine fen bilimleri dersinde uygulanan STEM temelli etkinliklerin çeşitli değişkenlere etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Tekbıyık, A.,& Akdeniz, A. R. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED),2,2, 23-37
  • Tekin, S. (2020). Mühendislik temelli robotik uygulamalarını içeren STEM eğitiminin eleştirel düşünme ve mesleki tercihlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Turan, S. (2019). Fen, Mühendislik Ve Girişimcilik Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri Ve Rehber Materyal Geliştirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize.
  • Xie, Y., Fang, M. & Shauman, K. (2015). STEM education. Annual Review of Sociology, 41, 331-357.
  • Yaman, S., & Öner, F. (2006). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine bakış açılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1),339-346.
  • Yavuz, Ü. (2019). İlkokul fen bilimleri dersinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) etkinlikleri ile işlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Yetkin, N. (2020). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin öğrenme anlayışları ve STEM eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Wang, H. H., Moore, T. J., Roehrig, G. H., & Park, M. S. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research (JPEER), 1(2), 2.

İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİNDE STEM TEMELLİ REHBER MATERYAL GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: "AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ”

Yıl 2021, , 316 - 340, 31.12.2021
https://doi.org/10.35346/aod.951421

Öz

Son yıllarda dünyada etkisini gösteren STEM eğitiminin, ülkemizde de, Fen Bilimleri programına dahil edilmesiyle birlikte öğretmenlerin derslerinde kullanabilecekleri rehber materyallere ihtiyaç duyduğu bir gerçektir. Bu çalışmanın amacı; ilköğretim 4. Sınıf Fen Bilimleri dersi “Aydınlatma ve Ses Teknolojileri” ünitesi kapsamında STEM temelli rehber materyal geliştirmektir. Bu kapsamda çalışmada rehber materyaller hazırlanırken Cunningham mühendislik tasarım süreci (sor, hayal et, planla, oluştur, iyileştir) esas alınmıştır. 4. Sınıf fen bilimleri dersi “Aydınlatma ve Ses Teknolojileri” ünitesinin “Aydınlatma Teknolojileri”, “Uygun Aydınlatma”, “Işık Kirliliği”, “Geçmişten Günümüze Ses Teknolojileri” “Ses Kirliliği”, konularının kapsadığı kazanımlara yönelik farklı etkinlikler hazırlanmıştır. Toplamda 12 kazanıma yönelik 5 adet etkinlik planı geliştirilmiştir. Bu materyalleri, derslerinde uygulayacak olan öğretmenler STEM temelli mühendislik süreciyle öğrencilerin eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme, becerilerini kullanarak yeni ürünler ortaya koymasını ve bu ürünleri test etmesini sağlayacaktır. Bu rehber materyallerin 21.yy becerilerinin gelişimine katkı sunacağı öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Acar, D.(2018). FeTeMM eğitiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisi üzerine etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ankara.
  • Australian Council for Educational Research (ACER). (2015). Teacher perspective: Mill Park Secondary College. 18.11.2019 tarihinde http://www.stemgames.org.au/interviews/ mill-park-secondary-college adresinden alınmıştır.
  • Akyol, N. (2016). Okul öncesi dönemde fen eğitiminin uygulanabilirliğine yönelik öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize.
  • Bilen, K., & Köse, S., (2013). Kavram öğretiminde etkili bir strateji TGA (tahmin et- Gözle- Açıkla). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24), 21-42.
  • Bozkurt Altan, E., Yamak, H. & Buluş Kırıkkaya, E. (2016). FeTeMM eğitim yaklaşımının öğretmen eğitiminde uygulanmasına yönelik bir öneri: Tasarım temelli fen eğitimi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 212- 232.
  • Bozkurt Altan, E. & Hacıoğlu, Y. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin derslerinde STEM odaklı etkinlikler gerçekleştirmek üzere geliştirdikleri problem durumlarının incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(2), 487-50.
  • Bryan, L. A., Moore, T. J., Johnson, C. C. & Roehrig, G. H. (2016). Integrated STEM education. Johnson, C. C., Peters- Burton, E. E., Moore, T. J. (Ed) STEM Road Map a Framework for integrated STEM education içinde (p. 23- 37). New York: Routledge.
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
  • Chesloff, J. D. (2013). Why STEM education must start in early childhood. Education Week, 32(23), 27–32.
  • Çepni, S. (1993). New Science Teachers’ Development in Turkey: Implementation for the Academy of New Teachers’ Programme (Yayımlanmamış Doktora tezi), Southampton Üniversitesi, İngiltere
  • Çiftçi, M.(2018). Geliştirilen STEM etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerine, STEM disiplinlerini anlamalarına ve STEM mesleklerini fark etmelerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Rize.
  • Doğan, İ.(2019) STEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, fen ve stem tutumlarına ve elektrik enerjisi ünitesindeki başarılarına etkisi. Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Domaç, G. (2011). Biyoloji Eğitiminde Toplumbilimsel Konuların Öğrenilmesinde Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Sürecinin Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İçel, K. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin disiplinli zihin özellikleri ve STEM tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar örneklemi). Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • İmir, B.(2019). Sınıf öğretmenlerinin stem eğitimine yönelik yeterlilik ve tutumlarının belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Jorgenson, O., Vanosdall, R., Massey, V. & Cleveland, J. (2014). Doing good science in middle school: a practical STEM guide. (Expanded 2nd Edition). Virginia: National Science Teachers Association.
  • Karademir Coşkun, T , Alakurt, T , Yılmaz, B . (2020). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Perspektifinden STEM Eğitimi . Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2) , 820-836 . DOI: 10.17240/aibuefd.2020..-536856
  • Karakaya, F., Yantırı, H., Yılmaz, G. ve Yılmaz M. (2019). İlkokul öğrencilerinin STEM etkinlikleri hakkında görüşlerinin belirlenmesi: 4. sınıf örneği. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(13), 1-14.
  • Kavak, T. (2019). STEM uygulamalarının 4. sınıf öğrencilerinin fen ve teknolojiye yönelik tutumlarına, bilimsel süreç ve problem çözme becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Kennedy, T. J. & Odell, M. R. L. (2014). Engaging students in STEM education. Science Education International, 25(3), 246-258.
  • Kırte, S. (2019). Sınıf öğretmenlerinin STEM yaklaşımına yönelik farkındalıklarının, yeterliklerinin ve tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Moore, T. J., Glancy, A. W., Tank, K. M., Kersten, J. A., Smith, K. A., & Stohlmann, M. S. (2014). A framework for quality K-12 engineering education: Research and development. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 4(1), 1-13.
  • National Academy of Engineering, U. S. (2004). The engineer of 2020: Visions of engineering in the new century. Washington, DC: National Academies Press.
  • National Research Council [NRC]. (2012). A framework for k-12 science education: Practices, crosscutting concepts, and core ideas. The National Academic Press.
  • Ozan F. , Sağır, Ş. U. (2019). Kuvvetin Ölçülmesi ve Sürtünme Ünitesine Yönelik Fetemm Etkinlikleri Geliştirilmesi. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED) / Journal of Inquiry Based Activities (JIBA),9(1), 52-66.
  • Öztürk, D. (2020). İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde STEM etkinliklerinin akademik başarıya etkisi.Yüksek Lisans Tezi. Ordu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ordu.
  • Öztürk, M. (2017). İlkokul 4. sınıf öğretmenleri ve öğrencilerinin FeTeMM eğitimine ilişkin yeterlik inançları ve tutumlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Pang, J., & Good, R. (2000). A review of the integration of science and mathematics: Implications for further research. School Science and Mathematics, 100(2), 73–82. https://doi.org/10.1111/j.1949- 8594.2000.tb17239.x.
  • Süldür, S.(2019). Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Tabaru, G. (2017). İlkokul 4. sınıf öğrencilerine fen bilimleri dersinde uygulanan STEM temelli etkinliklerin çeşitli değişkenlere etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Tekbıyık, A.,& Akdeniz, A. R. (2008). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED),2,2, 23-37
  • Tekin, S. (2020). Mühendislik temelli robotik uygulamalarını içeren STEM eğitiminin eleştirel düşünme ve mesleki tercihlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Turan, S. (2019). Fen, Mühendislik Ve Girişimcilik Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri Ve Rehber Materyal Geliştirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize.
  • Xie, Y., Fang, M. & Shauman, K. (2015). STEM education. Annual Review of Sociology, 41, 331-357.
  • Yaman, S., & Öner, F. (2006). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine bakış açılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1),339-346.
  • Yavuz, Ü. (2019). İlkokul fen bilimleri dersinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) etkinlikleri ile işlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Yetkin, N. (2020). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin öğrenme anlayışları ve STEM eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Wang, H. H., Moore, T. J., Roehrig, G. H., & Park, M. S. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research (JPEER), 1(2), 2.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Meltem Duran 0000-0003-0580-6997

Kevser Sarı

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Duran, M., & Sarı, K. (2021). İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİNDE STEM TEMELLİ REHBER MATERYAL GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: "AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(2), 316-340. https://doi.org/10.35346/aod.951421
AMA Duran M, Sarı K. İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİNDE STEM TEMELLİ REHBER MATERYAL GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: "AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ”. AOD. Aralık 2021;5(2):316-340. doi:10.35346/aod.951421
Chicago Duran, Meltem, ve Kevser Sarı. “İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİNDE STEM TEMELLİ REHBER MATERYAL GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: "AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ””. Anadolu Öğretmen Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2021): 316-40. https://doi.org/10.35346/aod.951421.
EndNote Duran M, Sarı K (01 Aralık 2021) İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİNDE STEM TEMELLİ REHBER MATERYAL GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: "AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 5 2 316–340.
IEEE M. Duran ve K. Sarı, “İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİNDE STEM TEMELLİ REHBER MATERYAL GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: "AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ””, AOD, c. 5, sy. 2, ss. 316–340, 2021, doi: 10.35346/aod.951421.
ISNAD Duran, Meltem - Sarı, Kevser. “İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİNDE STEM TEMELLİ REHBER MATERYAL GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: "AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ””. Anadolu Öğretmen Dergisi 5/2 (Aralık 2021), 316-340. https://doi.org/10.35346/aod.951421.
JAMA Duran M, Sarı K. İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİNDE STEM TEMELLİ REHBER MATERYAL GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: "AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ”. AOD. 2021;5:316–340.
MLA Duran, Meltem ve Kevser Sarı. “İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİNDE STEM TEMELLİ REHBER MATERYAL GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: "AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ””. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 5, sy. 2, 2021, ss. 316-40, doi:10.35346/aod.951421.
Vancouver Duran M, Sarı K. İLKOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİNDE STEM TEMELLİ REHBER MATERYAL GELİŞTİRME ÇALIŞMASI: "AYDINLATMA VE SES TEKNOLOJİLERİ”. AOD. 2021;5(2):316-40.