Bu çalışmada, eleştirel
düşünme ve eleştirel düşünme becerilerinden “eleştirel okuma” kavramlarının
açıklanarak, bilimsel metinlerin anlaşılmasında eleştirel okumanın nasıl
kullanılabileceğine yönelik örnek bir etkinliği tanıtmak amaçlanmıştır.
Çalışmanın amaçlarına ulaşabilmek için; “eleştirel düşünme becerileri” ve
“eleştirel okuma” kavramları eğitim süreçleri perspektifinde aydınlatılmaya
çalışılmış, disiplinler arası bir yaklaşımla, Türkçe derslerinin odak noktasını
oluşturan “metin okuma” becerilerini, eleştirel okuma bağlamında geliştirerek,
Fen Bilimleri derslerinde bilimsel metinlerin anlaşılmasında nasıl kullanılması
gerektiği üzerine açıklamalarda bulunulmuş ve önerilere yer verilmiştir. Bu
çalışmanın düşünme eğitimi, disiplinler arası çalışmalar ve eleştirel okuma
üzerine etkinlik geliştirmek isteyen araştırmacı ve öğretmenlere yardımcı
olabileceği öngörülmektedir.
Fen Öğretimi Eleştirel Düşünme Eleştirel Okuma Bilimsel Metinler
This
study aims to explain the concepts of critical thinking and critical reading,
and also aims to introduce an example activity on how to use critical reading
in the understanding of scientific texts. The concepts of "critical thinking
skills" and "critical reading" were tried to be explained in
terms of educational processes. The
"text reading" skills that constitute the focus of Turkish lessons
have been revised in the perspective of critical reading acquisition. Explanations have been made about how critical
reading should be used in science lessons. It was thought that this study may
help teachers who want to develop critical reading activities and researchers
who want to plan interdisciplinary studies.
Science Teaching Critical Thinking Critical Reading Scientific Texts
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Popüler Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |