Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FİZİK İLE İLGİLİ DÜŞÜNCE, GÖRÜŞ VE ALGILARININ İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 212 - 247, 31.12.2022
https://doi.org/10.35346/aod.1181673

Öz

Sınıf öğretmeni adaylarının fizik ile ilgili düşünce, görüş ve algılarının incelenmesi ve bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirilmesi amaçlanan bu çalışma durum çalışması kapsamında yürütülmüştür. Çalışma grubunu bir devlet üniversitesinde eğitim fakültesinin ikinci sınıfında öğrenim gören 79 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Çeşitli veri toplama teknikleri (kelime ilişkilendirme testi, metaforlar, açık uçlu sorular ve tutum ile özyeterlik inanç ölçekleri) bir arada kullanılarak veri toplama aracı hazırlanmıştır. Veri analizi sürecinin ardından elde edilen bulgular, sınıf öğretmeni adaylarının fizik dersine karşı negatif/olumsuz algılamalara sahip olduklarını, yaptıkları açıklamaların yüzeysel bilgiler ya da duygusal unsurlar içerdiğini göstermektedir. Bu durum, öğrencilerini fen bilgisi ve fizik kavramları ile ilk kez tanıştıracak olan sınıf öğretmeni adaylarının meslek hayatlarında fen öğretimi açısından problemler yaşayacağına işaret etmektedir. 

Kaynakça

  • Akpınar, E., Yıldız, E., & Ergin, Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 56–62.
  • Alptekin, S., Demirbaş, M., & Arıkan, N. (2009). 9. sınıf öğrencilerinin fizik dersine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 1-10.
  • Anagün, Ş. S., Kılıç, Z., Atalay, N., & Yaşar, S. (2015). Sınıf öğretmeni adayları fen bilimleri öğretim programını uygulamaya hazır mı?. Electronic Turkish Studies, 10(11), 127-148.
  • Angell, C., Guttersrud, Ø., Henriksen, E. K., & Isnes, A. (2004). Physics: Frightful, but fun, pupils’ and teachers’ views of physics and physics teaching. Science Education, 88, 683- 706.
  • Aycan, Ş., & Yumuşak, A. (2003). Lise müfredatındaki fizik konularının anlaşılma düzeyleri üzerine bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, 159, 171-180.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Ayvacı, H. Ş., & Bebek, G. (2018). Fizik öğretimi sürecinde yaşanan sorunların değerlendirilmesine yönelik bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 125-134.
  • Bahar, M., Johnstone, A. H., & Sutcliffe, R. G. (1999). Investigation of students' cognitive structure in elementary genetics through word association tests. Journal of Biological Education, 33(3), 134–141.
  • Balbağ, M. Z. (2018a). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanılarak kütle ve ağırlık kavramlarına ilişkin bilişsel yapılarının belirlenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 3(1), 69-81.
  • Balbağ, M. Z. (2018b). Fen bilgisi öğretmen adaylarının hız ve sürat kavramlarına ilişkin bilişsel yapıları: kelime ilişkilendirme testi (KİT) uygulaması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 38-47.
  • Banawi, A., Sopandi, W., Kadarohman, A., & Solehuddin, M. (2019). Prospective primary school teachers’ conception change on states of matter and their changes through Predict-Observe-Explain Strategy. International Journal of Instruction, 12(3), 359-374.
  • Bevins, S., & Price, G. (2016). Reconceptualising inquiry in science education. International Journal of Science Education, 38(1), 17–29.
  • Buldur, S., & Bursal, M. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının meslek tercih nedenlerinin etki düzeyleri ve mesleki geleceklerine yönelik beklentileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 81-107.
  • Bursal, M., & Buldur, S. (2013). Fen bilgisi öğretmen adayları için öğretmenlik tercih nedenlerini derecelendirme ve geleceğe yönelik beklentiler ölçekleri geliştirme çalışması. Turkish Journal of Teacher Education, 2(1), 47-64.
  • Chu, H. E., Treagust, D. F., & Chandrasegaran, A. L. (2008). Naïve students’ conceptual development and beliefs: The need for multiple analyses to determine what contributes to student success in a university introductory physics course. Research in Science Education, 38(1), 111-125.
  • Cin, M. (2007). Alternative views of the solar system among Turkish students. International Review of Education, 53(1), 39-53.
  • Coştu, F. (2022) “Fizik dersi” ve “Fizik öğretmeni” nasıl algılanıyor? Bir metaforik algı araştırması. Scientific Educational Studies, 6(1), 146-166.
  • Çağan, S., Kızılcık, H. Ş., & Ünlü-Yavaş, P. (2020). Bir TÜBİTAK bilim fuarına katılan öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarındaki değişimin incelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 168-184.
  • Çetin, A. (2016). An analysis of metaphors used by high school students to describe physics, physics lesson and physics teacher. European Journal of Physics Education, 7(2), 1-20. Demir, C., & Maskan, A. K. (2012). Web destekli öğrenme halkası yaklaşımının lise 11. sınıf öğrencilerin fizik dersi öz-yeterlik inançlarına etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 17-30.
  • Demircioğlu, S., & Selçuk, G. S. (2018). Örnek olaya dayalı öğrenme yönteminin lise öğrencilerinin fizik özyeterlik inançları üzerindeki etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (45), 23-36.
  • Doğan, M., Oruncak, B., & Günbayı, İ. (2002). Teachers and students’ approach to the problems in physics education at high school level. Physics Education, 37, 543- 546.
  • Doğan, M., Oruncak, B., & Günbayı, İ. (2003). Ortaöğretim fizik eğitiminde karşılaşılan sorunlar üzerine bir araştırma. AKÜ Fen Bilimleri Dergisi, III (1–2), 99–110.
  • Durukan, Ü. G., & Paliç-Şadoğlu, G. (2018). High school students’ metaphorical perceptions about the concept of physics. ERPA International Congresses on Education, Book of Proceedings içinde (s.61-69), 28 Haziran – 01 Temmuz 2018, İstanbul.
  • Ekici, E. (2016). " Why do I slog through the physics?" Understanding high school students' difficulties in learning physics. Journal of Education and Practice, 7(7), 95-107.
  • Erdemir, N. (2010). Fizik öğretmeni adaylarının bölümü tercih nedenleri ve mekanik konularında akademik başarı düzeylerine etkisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 1-14.
  • Güneş, T., & Taştan Akdağ, F. (2017). Lise öğrencilerinin fizik dersine yönelik umutsuzluk düzeyleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(2), 499-507.
  • Harman, G., & Çökelez, A. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının kimya, fizik ve biyoloji kavramlarına yönelik metaforik algıları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 46(46), 75-95.
  • Kaptan, F., & Korkmaz, H. (2001). Hizmet öncesi sınıf öğretmenlerinin fen eğitiminde ısı ve sıcaklıkla ilgili kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 59-65.
  • Karakuyu, Y. (2008). Fizik öğretmenlerinin fizik eğitiminde karşılaştığı sorunlar: Afyonkarahisar örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 147-159.
  • Kınık Topalsan, A., & Akkoyun, M. N. (2022). İlkokulda fen bilimleri öğretimi ve STEM uygulamaları: sınıf öğretmenlerinin genel kaygı durumları. Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 2031-2060.
  • Korsacılar, S., & Çalışkan, S. (2015). Yaşam temelli öğretim ve öğrenme istasyonları yönteminin 9. sınıf fizik ders başarısı ve kalıcılığa etkileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 385-403.
  • Mansfield, M., & O’Sullivan. C. (2011). Understanding Physics. UK: John Wiley & Sons.
  • Maskan, A. (2010). Fizik ve matematik öğretmen adaylarının fiziğe karşı öz-yeterlik inançlarının değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 31-42.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar) Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937-FEN%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018.pdf
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Mulhall, P., & Gunstone, R. (2008). Views about physics held by physics teachers with differing approaches to teaching physics. Research in Science Education, 38(4), 435-462.
  • Onyinye, O. M., & Okereke, N. A. (2012). The attitude of final year students towards learning of physics in Ihıala Local Government Area of Anambra State. Journal of Science and Arts, 1(18), 85-92.
  • Oon, P. T., & Subramaniam, R. (2011). On the declining interest in physics among students from the perspective of teachers. International Journal of Science Education, 33(5), 727-746.
  • Ornek, F., Robinson, W. R., & Haugan, M. P. (2008). What makes physics difficult? International Journal of Environmental and Science Education, 3(1), 30-34.
  • Oruncak, B., Ünal, R., & Özek, N. (2005). Sınıf öğretmeni adaylarının fizik dersine bakışı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(2), 38-41.
  • Özyürek, A., & Eryılmaz, A. (2001). Öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarını etkileyen etmenler. Eğitim ve Bilim, 26(120), 21-28.
  • Palic-Sadoglu, G., & Uzun, S. (2014). Identifying pre-service science and technology teachers’ perceptions related to the concept of physics through metaphors. International Journal Education Research and Technology, 5(1), 36-41.
  • Paliç-Sadoglu, G., & Durukan, U. G. (2018). Determination of elementary prospective teachers’ perceptions of some basic physics concepts by word association test. European Journal of Physics Education, 8(2), 44-57.
  • Pehlivan, H. (2019). Fen lisesi öğrencilerinin fizik dersine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(1), 55-64.
  • Redish, E. F. (1994). Implications of cognitive studies for teaching physics. American Journal of Physics, 62(9), 796-803.
  • Redish, E. F., Saul, J. M., & Steinberg, R. N. (1998). Student expectations in introductory physics. American Journal of Physics, 66(3), 212-224.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459- 496.
  • Sarı, M. (2013). Fizik konularının öğretiminde deneysel çalışmanın öğrenci başarısına etkisi ve öğretmenlerin karşılaştıkları zorlukların belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 131-135.
  • Selçuk Sezgin, G. (2004). Strateji öğretiminin fizik başarısı, tutum, başarı güdüsü üzerindeki etkileri ve strateji kullanımı (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Şahin, E., & Yağbasan, R. (2012). Determining which introductory physics topics preservice physics teachers have difficulty understanding and what accounts for these difficulties. European Journal of Physics, 33(2), 315-325.
  • Tanel, Z., & Tanel, R. (2013). Fizik öğretmen adaylarının, fizik dersine ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesine ilişkin boylamsal bir çalışma. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 451-468.
  • Taşdemir, A. (2021). İlkokul fen bilimleri dersi konularında yer alan kavramlara yönelik sınıf öğretmen adaylarının hazır bulunuşluk düzeyleri. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 94-112.
  • Tsai, C. C., & Huang, C. M. (2002). Exploring students' cognitive structures in learning science: a review of relevant methods. Journal of Biological Education, 36(4), 163-169.
  • Ünlü, P., Pehlivan, D., & Tarhan, H. (2010). Ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören görme engelli öğrencilerin fizik dersi hakkındaki düşünceleri. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 30(1). Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6742/90646
  • White, S., & Tyler, J. (2015). Who’s teaching what in high school physics? The Physics Teacher, 53(3), 155-157.
  • Whiteleggy, E., & Parry, M. (1999). Real-life contexts for learning physics: Meanings, issues and practice. Physics Education, 34(2),68-72.
  • Woolnough, E. B. (1994). Why students choose physics or reject it? Physics Education, 29, 368-374.
  • Yener, D., Aydın, F., & Köklü, N. (2012). Genel fizik laboratuvarındaki öğrencilerin fiziğe karşı öz-yeterliliklerine animasyon ve simulasyonun etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 121-136.
  • Yıldırım, İ., & Akan, D. (2018). İstenmeyen öğretmen davranışları ile öğrencilerin okula yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 88-103.
  • Yiğit, N., Kurnaz, M. A., & Şahinoğlu, A. (2015). Ortaöğretim öğrencilerinin fizik dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 223-236.
  • Yilmaz, A., Esenturk, O. K., Tekkursun-Demir, G., & Ilhan, E. L. (2017). Metaphoric perception of gifted students about physical education course and physical education teachers. Journal of Education and Learning, 6(2), 220-234.
  • Yob, I. M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 22, 127–138.
  • Yüzbaşıoğlu, M. K., & Kurnaz, M. A. (2022) Ortaokul öğrencilerinin kuvvetin ölçülmesi ve sürtünme ünitesine yönelik alternatif fikirlerinin incelenmesi: Skor analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (61), 1-22.

EVALUATION OF PRIMARY SCHOOL TEACHER CANDIDATES' THOUGHTS, OPINIONS, AND PERCEPTIONS ABOUT PHYSICS

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 212 - 247, 31.12.2022
https://doi.org/10.35346/aod.1181673

Öz

This study, which aims to examine the thoughts, opinions and perceptions of primary school teacher candidates about physics and to evaluate them with a holistic perspective, was carried out with the case study method. The study group consists of 79 second year teacher candidates. A data collection tool was prepared by using various data collection techniques (word association test, metaphors, open-ended questions, and attitude and self-efficacy belief scales). The results of the data analysis procedure reveal that the primary school teacher candidates have negative perceptions towards the physics lesson, and their explanations contain superficial information or emotional elements. This indicates that primary school teacher candidates, who will introduce their students to the concepts of science and physics for the first time, would have difficulties in their professional careers when it relates to teaching science to students.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Yıldız, E., & Ergin, Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 56–62.
  • Alptekin, S., Demirbaş, M., & Arıkan, N. (2009). 9. sınıf öğrencilerinin fizik dersine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 1-10.
  • Anagün, Ş. S., Kılıç, Z., Atalay, N., & Yaşar, S. (2015). Sınıf öğretmeni adayları fen bilimleri öğretim programını uygulamaya hazır mı?. Electronic Turkish Studies, 10(11), 127-148.
  • Angell, C., Guttersrud, Ø., Henriksen, E. K., & Isnes, A. (2004). Physics: Frightful, but fun, pupils’ and teachers’ views of physics and physics teaching. Science Education, 88, 683- 706.
  • Aycan, Ş., & Yumuşak, A. (2003). Lise müfredatındaki fizik konularının anlaşılma düzeyleri üzerine bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, 159, 171-180.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Ayvacı, H. Ş., & Bebek, G. (2018). Fizik öğretimi sürecinde yaşanan sorunların değerlendirilmesine yönelik bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 125-134.
  • Bahar, M., Johnstone, A. H., & Sutcliffe, R. G. (1999). Investigation of students' cognitive structure in elementary genetics through word association tests. Journal of Biological Education, 33(3), 134–141.
  • Balbağ, M. Z. (2018a). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanılarak kütle ve ağırlık kavramlarına ilişkin bilişsel yapılarının belirlenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 3(1), 69-81.
  • Balbağ, M. Z. (2018b). Fen bilgisi öğretmen adaylarının hız ve sürat kavramlarına ilişkin bilişsel yapıları: kelime ilişkilendirme testi (KİT) uygulaması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 38-47.
  • Banawi, A., Sopandi, W., Kadarohman, A., & Solehuddin, M. (2019). Prospective primary school teachers’ conception change on states of matter and their changes through Predict-Observe-Explain Strategy. International Journal of Instruction, 12(3), 359-374.
  • Bevins, S., & Price, G. (2016). Reconceptualising inquiry in science education. International Journal of Science Education, 38(1), 17–29.
  • Buldur, S., & Bursal, M. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının meslek tercih nedenlerinin etki düzeyleri ve mesleki geleceklerine yönelik beklentileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 81-107.
  • Bursal, M., & Buldur, S. (2013). Fen bilgisi öğretmen adayları için öğretmenlik tercih nedenlerini derecelendirme ve geleceğe yönelik beklentiler ölçekleri geliştirme çalışması. Turkish Journal of Teacher Education, 2(1), 47-64.
  • Chu, H. E., Treagust, D. F., & Chandrasegaran, A. L. (2008). Naïve students’ conceptual development and beliefs: The need for multiple analyses to determine what contributes to student success in a university introductory physics course. Research in Science Education, 38(1), 111-125.
  • Cin, M. (2007). Alternative views of the solar system among Turkish students. International Review of Education, 53(1), 39-53.
  • Coştu, F. (2022) “Fizik dersi” ve “Fizik öğretmeni” nasıl algılanıyor? Bir metaforik algı araştırması. Scientific Educational Studies, 6(1), 146-166.
  • Çağan, S., Kızılcık, H. Ş., & Ünlü-Yavaş, P. (2020). Bir TÜBİTAK bilim fuarına katılan öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarındaki değişimin incelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 168-184.
  • Çetin, A. (2016). An analysis of metaphors used by high school students to describe physics, physics lesson and physics teacher. European Journal of Physics Education, 7(2), 1-20. Demir, C., & Maskan, A. K. (2012). Web destekli öğrenme halkası yaklaşımının lise 11. sınıf öğrencilerin fizik dersi öz-yeterlik inançlarına etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 17-30.
  • Demircioğlu, S., & Selçuk, G. S. (2018). Örnek olaya dayalı öğrenme yönteminin lise öğrencilerinin fizik özyeterlik inançları üzerindeki etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (45), 23-36.
  • Doğan, M., Oruncak, B., & Günbayı, İ. (2002). Teachers and students’ approach to the problems in physics education at high school level. Physics Education, 37, 543- 546.
  • Doğan, M., Oruncak, B., & Günbayı, İ. (2003). Ortaöğretim fizik eğitiminde karşılaşılan sorunlar üzerine bir araştırma. AKÜ Fen Bilimleri Dergisi, III (1–2), 99–110.
  • Durukan, Ü. G., & Paliç-Şadoğlu, G. (2018). High school students’ metaphorical perceptions about the concept of physics. ERPA International Congresses on Education, Book of Proceedings içinde (s.61-69), 28 Haziran – 01 Temmuz 2018, İstanbul.
  • Ekici, E. (2016). " Why do I slog through the physics?" Understanding high school students' difficulties in learning physics. Journal of Education and Practice, 7(7), 95-107.
  • Erdemir, N. (2010). Fizik öğretmeni adaylarının bölümü tercih nedenleri ve mekanik konularında akademik başarı düzeylerine etkisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 1-14.
  • Güneş, T., & Taştan Akdağ, F. (2017). Lise öğrencilerinin fizik dersine yönelik umutsuzluk düzeyleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(2), 499-507.
  • Harman, G., & Çökelez, A. (2017). Okul öncesi öğretmen adaylarının kimya, fizik ve biyoloji kavramlarına yönelik metaforik algıları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 46(46), 75-95.
  • Kaptan, F., & Korkmaz, H. (2001). Hizmet öncesi sınıf öğretmenlerinin fen eğitiminde ısı ve sıcaklıkla ilgili kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 59-65.
  • Karakuyu, Y. (2008). Fizik öğretmenlerinin fizik eğitiminde karşılaştığı sorunlar: Afyonkarahisar örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 147-159.
  • Kınık Topalsan, A., & Akkoyun, M. N. (2022). İlkokulda fen bilimleri öğretimi ve STEM uygulamaları: sınıf öğretmenlerinin genel kaygı durumları. Milli Eğitim Dergisi, 51(235), 2031-2060.
  • Korsacılar, S., & Çalışkan, S. (2015). Yaşam temelli öğretim ve öğrenme istasyonları yönteminin 9. sınıf fizik ders başarısı ve kalıcılığa etkileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 385-403.
  • Mansfield, M., & O’Sullivan. C. (2011). Understanding Physics. UK: John Wiley & Sons.
  • Maskan, A. (2010). Fizik ve matematik öğretmen adaylarının fiziğe karşı öz-yeterlik inançlarının değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 31-42.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar) Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812312311937-FEN%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%C4%B0%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018.pdf
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Mulhall, P., & Gunstone, R. (2008). Views about physics held by physics teachers with differing approaches to teaching physics. Research in Science Education, 38(4), 435-462.
  • Onyinye, O. M., & Okereke, N. A. (2012). The attitude of final year students towards learning of physics in Ihıala Local Government Area of Anambra State. Journal of Science and Arts, 1(18), 85-92.
  • Oon, P. T., & Subramaniam, R. (2011). On the declining interest in physics among students from the perspective of teachers. International Journal of Science Education, 33(5), 727-746.
  • Ornek, F., Robinson, W. R., & Haugan, M. P. (2008). What makes physics difficult? International Journal of Environmental and Science Education, 3(1), 30-34.
  • Oruncak, B., Ünal, R., & Özek, N. (2005). Sınıf öğretmeni adaylarının fizik dersine bakışı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(2), 38-41.
  • Özyürek, A., & Eryılmaz, A. (2001). Öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarını etkileyen etmenler. Eğitim ve Bilim, 26(120), 21-28.
  • Palic-Sadoglu, G., & Uzun, S. (2014). Identifying pre-service science and technology teachers’ perceptions related to the concept of physics through metaphors. International Journal Education Research and Technology, 5(1), 36-41.
  • Paliç-Sadoglu, G., & Durukan, U. G. (2018). Determination of elementary prospective teachers’ perceptions of some basic physics concepts by word association test. European Journal of Physics Education, 8(2), 44-57.
  • Pehlivan, H. (2019). Fen lisesi öğrencilerinin fizik dersine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımlarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(1), 55-64.
  • Redish, E. F. (1994). Implications of cognitive studies for teaching physics. American Journal of Physics, 62(9), 796-803.
  • Redish, E. F., Saul, J. M., & Steinberg, R. N. (1998). Student expectations in introductory physics. American Journal of Physics, 66(3), 212-224.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459- 496.
  • Sarı, M. (2013). Fizik konularının öğretiminde deneysel çalışmanın öğrenci başarısına etkisi ve öğretmenlerin karşılaştıkları zorlukların belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 131-135.
  • Selçuk Sezgin, G. (2004). Strateji öğretiminin fizik başarısı, tutum, başarı güdüsü üzerindeki etkileri ve strateji kullanımı (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Şahin, E., & Yağbasan, R. (2012). Determining which introductory physics topics preservice physics teachers have difficulty understanding and what accounts for these difficulties. European Journal of Physics, 33(2), 315-325.
  • Tanel, Z., & Tanel, R. (2013). Fizik öğretmen adaylarının, fizik dersine ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesine ilişkin boylamsal bir çalışma. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 451-468.
  • Taşdemir, A. (2021). İlkokul fen bilimleri dersi konularında yer alan kavramlara yönelik sınıf öğretmen adaylarının hazır bulunuşluk düzeyleri. Trakya Eğitim Dergisi, 11(1), 94-112.
  • Tsai, C. C., & Huang, C. M. (2002). Exploring students' cognitive structures in learning science: a review of relevant methods. Journal of Biological Education, 36(4), 163-169.
  • Ünlü, P., Pehlivan, D., & Tarhan, H. (2010). Ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören görme engelli öğrencilerin fizik dersi hakkındaki düşünceleri. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 30(1). Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6742/90646
  • White, S., & Tyler, J. (2015). Who’s teaching what in high school physics? The Physics Teacher, 53(3), 155-157.
  • Whiteleggy, E., & Parry, M. (1999). Real-life contexts for learning physics: Meanings, issues and practice. Physics Education, 34(2),68-72.
  • Woolnough, E. B. (1994). Why students choose physics or reject it? Physics Education, 29, 368-374.
  • Yener, D., Aydın, F., & Köklü, N. (2012). Genel fizik laboratuvarındaki öğrencilerin fiziğe karşı öz-yeterliliklerine animasyon ve simulasyonun etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 121-136.
  • Yıldırım, İ., & Akan, D. (2018). İstenmeyen öğretmen davranışları ile öğrencilerin okula yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 88-103.
  • Yiğit, N., Kurnaz, M. A., & Şahinoğlu, A. (2015). Ortaöğretim öğrencilerinin fizik dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 223-236.
  • Yilmaz, A., Esenturk, O. K., Tekkursun-Demir, G., & Ilhan, E. L. (2017). Metaphoric perception of gifted students about physical education course and physical education teachers. Journal of Education and Learning, 6(2), 220-234.
  • Yob, I. M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 22, 127–138.
  • Yüzbaşıoğlu, M. K., & Kurnaz, M. A. (2022) Ortaokul öğrencilerinin kuvvetin ölçülmesi ve sürtünme ünitesine yönelik alternatif fikirlerinin incelenmesi: Skor analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (61), 1-22.
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ümmü Gülsüm Durukan 0000-0002-9279-2812

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Durukan, Ü. G. (2022). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FİZİK İLE İLGİLİ DÜŞÜNCE, GÖRÜŞ VE ALGILARININ İNCELENMESİ. Anadolu Öğretmen Dergisi, 6(2), 212-247. https://doi.org/10.35346/aod.1181673
AMA Durukan ÜG. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FİZİK İLE İLGİLİ DÜŞÜNCE, GÖRÜŞ VE ALGILARININ İNCELENMESİ. AOD. Aralık 2022;6(2):212-247. doi:10.35346/aod.1181673
Chicago Durukan, Ümmü Gülsüm. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FİZİK İLE İLGİLİ DÜŞÜNCE, GÖRÜŞ VE ALGILARININ İNCELENMESİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 6, sy. 2 (Aralık 2022): 212-47. https://doi.org/10.35346/aod.1181673.
EndNote Durukan ÜG (01 Aralık 2022) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FİZİK İLE İLGİLİ DÜŞÜNCE, GÖRÜŞ VE ALGILARININ İNCELENMESİ. Anadolu Öğretmen Dergisi 6 2 212–247.
IEEE Ü. G. Durukan, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FİZİK İLE İLGİLİ DÜŞÜNCE, GÖRÜŞ VE ALGILARININ İNCELENMESİ”, AOD, c. 6, sy. 2, ss. 212–247, 2022, doi: 10.35346/aod.1181673.
ISNAD Durukan, Ümmü Gülsüm. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FİZİK İLE İLGİLİ DÜŞÜNCE, GÖRÜŞ VE ALGILARININ İNCELENMESİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 6/2 (Aralık 2022), 212-247. https://doi.org/10.35346/aod.1181673.
JAMA Durukan ÜG. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FİZİK İLE İLGİLİ DÜŞÜNCE, GÖRÜŞ VE ALGILARININ İNCELENMESİ. AOD. 2022;6:212–247.
MLA Durukan, Ümmü Gülsüm. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FİZİK İLE İLGİLİ DÜŞÜNCE, GÖRÜŞ VE ALGILARININ İNCELENMESİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 6, sy. 2, 2022, ss. 212-47, doi:10.35346/aod.1181673.
Vancouver Durukan ÜG. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ FİZİK İLE İLGİLİ DÜŞÜNCE, GÖRÜŞ VE ALGILARININ İNCELENMESİ. AOD. 2022;6(2):212-47.