Bu çalışmanın amacı öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışlarının düzeyini incelemektir. Bu araştırmada tekil tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemi basit tesadüfî olarak örnekleme yöntemi ile seçilmiş ve İstanbul ili Avrupa yakasında çalışan 270 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları Anketi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız t testi ve ANOVA istatistiksel teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerin orta düzeyde öğretimsel liderlik davranışları sergiledikleri gözlenmiştir. Okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışlarının ortalaması kıdemlerine göre farklılaştığı gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |