Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HİNDİSTAN’DAKİ ÜNLÜ İSLAMİ EĞİTİM MERKEZLERİNİN HADİS ÖĞRENİM VE ÖĞRETİM METODLARI

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 23, 11.04.2021
https://doi.org/10.52115/apjir.785058

Öz

Bu araştırma, Hindistan'daki bazı ünlü İslami eğitim merkezlerinde yaygın olan hadis öğretim metodlarının arasında karşılaştırmalı bir çalışmayı ortaya koymaktadır. Hindistan’daki ünlü İslamî eğitim merkezlerini kısaca anlatarak, Hadis çalışmaları ve literatürün yayılmasında daha çok ilerleme kaydeden dört önemli islami eğitim kurumu hakkında ayrıntılı bilgi verilmiştir. Dârululûm Diyobend, Mezâhiru’l-ulûm Sehârenpûr, Camia-i Eşrefiyye Mübârekpûr ve Bâkiyât-ı Sâlihât Vellore gibi medreseler, bu araştırmamızda ayrıntılı bir şekilde açıklamaya çalıştığımız İslami eğitim kurumları olmuştur. Hadis edebiyatı alanındaki çok değerli katkılara odaklanan bu dört kurumda öncelikle bu amaç için üç yöntem kullanılmaktadır. Bu çalışma Devre-i hadis, ihtisas programı ve seçilen bölümlerin metin analizi olarak üç yöntemin avantajları ve dezavantajları açıklamakatdır.

Kaynakça

  • Shah, Faisal Bin Ahmad, Mohd Al'ihsan Ghazali, Specialization in Hadith (Takhassus Al-Hadıth) At Islamic Studies Institution in India, Journal of Al-Tamaddun, Malasia, 2014, c. 9 bas. 1. Shahidullah, Muhammad, , ed. Al-Haj Maulana muhammad basharatullah, A Brief History Of Madrasa Education In India, Bani book stall Culcutta, 1987.
  • Singh, David Emmanuel, Islamization in Modern South Asia:Deobandi Reform and the Gujjar Response, Walter de Guyter, Berlin, 2012.
  • Singh, David Emmanuel, The Independent Madrasas of India: Dar al-‘Ulum, Deoband and Nadvat al-‘Ulama, Lucknow, journal of Dharma, Dharmaram Vidya Kshetram, India. S.M, Jaffar,. Education in Muslim India (1000-1800), 1936.
  • Zafiruddin, Mufti Muhammad Dar al-’Ulum Deoband: A Brief Account of its Establishment and Background, Tercüme; Professor Atique A. Siddiqui, Imam Gangohi Academy of Research, Johannesburg, 2012.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Anas Chakrathody Alumtharammal

Yayımlanma Tarihi 11 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Chakrathody Alumtharammal, Anas. “HİNDİSTAN’DAKİ ÜNLÜ İSLAMİ EĞİTİM MERKEZLERİNİN HADİS ÖĞRENİM VE ÖĞRETİM METODLARI”. Akademik Platform İslami Araştırmalar Dergisi 5/1 (Nisan 2021), 1-23. https://doi.org/10.52115/apjir.785058.
Akademik Platform İslami Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.