Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INDIAN MADRASAHS: EVOLUTION AND GROWTH WITH SPECIAL REFERENCE TO KERALA MODEL

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 188 - 217, 09.08.2021
https://doi.org/10.52115/apjir.947587

Öz

This study unveils the history of madrasahs from the beginning to the present level educational revolution in India, not the least, in Kerala. Form the time of Prophet (d.632 A.D ) to this day even, the tradition of madrasah has undergone many changes in curricula, infrastructure and other related aspects of learning and teaching methods. The pre-colonial period had some origins of madrasahs while Mughals (1526-1857) made it a golden period of Islamic education until the octopus clinch of British rule (1757-1947) shackles this nation. Under the shadow of western education, they crippled the religious, cultural, economic and educational base of Indians. Muslim scholars resisted well with the shield of religious learning which they have acquired from the traditional learning (ders) system of masjıds. This study clearly focuses the traditional growth and timely changes and nuances of religious education in Kerala. Through various periods, with concerned systems, this reveals how madrasahs and its classic form of Masjid-Ders systems shaped the religious and educational platform of India in general and Kerala in particular.

Kaynakça

  • Zafiruddinö Mufti Muhammad, Dar al-Ulum Deoband: A Brief Account of its Establishment and Background, translated by, Professor, Atique. A. Siddiqui, Imam Gangohi Academy of Research, Johennesburg, 2012
  • Shah, Faisal Bin Ahmad, Mohammad Ali Shan Gazali: Specialization in Hadith ( Thahassus al Hadith) At Islamic Institution in India. Bani Book stall Culcutta, 1987.

HİNT MEDRESELERİ: KERALA MODELİNE ÖZEL REFERANSLA EVRİM VE BÜYÜME

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 188 - 217, 09.08.2021
https://doi.org/10.52115/apjir.947587

Öz

Bu araştırma, Hindistan’da, özellikle, Kerala’da medreselerin başlangıcından ğünümüze kadar devam edilen eğitim devriminin tarihini gözler önüne serilmaktadır. Peygember efendimizin zamanından şimdiye kadar, medrese geleneği müfradatta, altıyapıda ve öğrenme ve öğretme yöntemlerinin diğer ilgili yönlerinde bir çok değişkliğe uğraşılmıştır. Sömürge öncesi dönem medreselerin bazı kökenlerine sahiptir. Babürler (1526-1857) İngiliz egemenleğinin ahtapot perçinlenmesi bu milleti zincerleyene kadar İslami eğitimin altın bir dönem yaptı. Batı eğitiminin gölgesi altında, Hindistan’ın dini, kültürel, ekonomik ve eğitim temelini sakatladılar. Müslüman alimler, geleneksel Mescit-Ders sisteminden edindikleri dini ilimin gücü ile şiddetli bir şekilde Batı’nın itirazlarını direndilemeye çalışıyordu. Ayrıca, bu araştırma açıkça Kerala’daki dini eğitiminin geleneksel büyümesine, zamanındaki değişimlerine ve nüansalırına odaklanmaktadır. Çeşittli dönemler boyunca, ilgili sistemlere birlikte, medreselerin ve onun klasik şekli, mescit-ders sistemi genel orlarak Hindistan’da ve özelde Kerala’da dini ve eğitim platformunu nasıl şekillendirildiğini de ortaya koyulmaktadır.

Kaynakça

  • Zafiruddinö Mufti Muhammad, Dar al-Ulum Deoband: A Brief Account of its Establishment and Background, translated by, Professor, Atique. A. Siddiqui, Imam Gangohi Academy of Research, Johennesburg, 2012
  • Shah, Faisal Bin Ahmad, Mohammad Ali Shan Gazali: Specialization in Hadith ( Thahassus al Hadith) At Islamic Institution in India. Bani Book stall Culcutta, 1987.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Unais Koduvayakkal

Yayımlanma Tarihi 9 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Koduvayakkal, Unais. “INDIAN MADRASAHS: EVOLUTION AND GROWTH WITH SPECIAL REFERENCE TO KERALA MODEL”. Akademik Platform İslami Araştırmalar Dergisi 5/2 (Ağustos 2021), 188-217. https://doi.org/10.52115/apjir.947587.
Akademik Platform İslami Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.