Dijital oyunlar; kullanıcıların bir arayüz aracılığıyla yapay zekaya veya diğer oyunculara karşı oynayabildiği etkileşimli deneyimler sunar. Bu oyunlar, subliminal mesaj ve metotlar içerebilmektedir. Oyun yapımcıları bu mesajları; görüntü ve ses gibi özelliklerle fark edilmeyecek şekilde verebilmektedir. Gizlice verilen bu olumsuz mesajlar zihinde ve bilinçaltında izler bırakabilmektedir. Bazı dijital oyunlarda Müslümanlara karşı korkunun normalleştirilmesiyle nefretin ve düşmanlığın sıradanlaştığı görülmektedir. Ayrıca, İslam dininin sembollerini terörle birlikte kullanılması, dijital oyuncular üzerinde İslam hakkında olumsuz bir algı oluşturabilmektedir. Son 10 yılda İslamofobi, zaman zaman yoğunlaşmış ve popüler bir hale geldiği görülmektedir. Nitel araştırma yöntemine dayanan bu çalışma, dijital oyunlardaki İslam’a karşı olan unsurları tespit edip betimlemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, Call of Duty ve Resident Evil oyunlarının içerik analizi yapılarak, dini inanç ve değerlerin nasıl temsil edildiği incelenecektir. Sonuç olarak, dijital oyunların, özellikle İslam’a dair önyargıların dini inanç ve değerlerini nasıl etkilediği ortaya konulacaktır. Çalışmanın sonucunda, dijital oyunlarda İslam sembollerinin bazı terör unsurları ile birlikte kullanımına dair örneklerin olduğu ve bu temsillerin oyuncu üzerinde olumsuz algılar oluşturma potansiyeline sahip olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca, bu oyunların İslam karşıtı önyargıları dolaylı yoldan pekiştirme riski taşıdığı anlaşılmıştır.
Din Sosyolojisi Dijital Oyunlar İslam Karşıtlığı Call of Duty Resident Evil
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Akademik Platform İslami Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.