How the periodic developments that led to the modern transformational stages in the Ottoman Empire came about and how it was developed by whom and in what environment is of greater importance. Those who manage public diplomacy in Ottoman modernization have taken some reformist steps and decided that they should be particularly concerned about those who are in distress. However, these actions, which have been the primary goal of the liberation of the state, have not been understood by the people and have been ignorant. It has been seen that the breakdown of the continuous process has reduced the wellbeing of the modern transformational movements and in this sense the demands of the society and the bureaucracy have not seemed to respond to each other at large
Akıllıoğlu, T. (1995). “İnsan hakları”. Ankara: İmaj
Alkan, N.(2011) “Sultan II. Abdülhamid ve Osmanlı Modernleşmesi” Devri Hamid Dergisi, Kayseri
Alkış, M. Ve Aslan, S.(2015) “Osmanlı’dan Cumhuriyete Geçişte Türkiye’nin Modernleşme Süreci: Laikleşme ve Ulusal Kimlik İnşası” Akademik Yaklaşımlar Dergisi, İlkbahar Cilt: 6 Sayı:1
Armaoğlu, F. (1975). “20. Yüzyıl siyasi tarihi”. Ankara: Alkım
Avcı, Y. (2007)“Osmanlı Devleti’nde Tanzimat Döneminde “Otoriter Modernleşme” ve Kadının Özgürleşmesi Meselesi”, Pamukkale Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Dergisi. S:21
Balcı, S. (2008). “Osmanlı Devleti’nde Modernleşme Girişimlerine Bir Örnek: Lisan Mektebi” Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Tarih Araştırmaları Dergisi C:27 S:44
Bolat, B. (2005). “Fransız İnkılâbının Türk Modernleşme Sürecine Etkileri” Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, 149- 167
Bozkurt, İ.(2008). “Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Modernleşme Sürecinde Mersin’de Eğitim” Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, Aralık, ss. 197-213
Budak, A.(2007). “Osmanlı Modernleşmesi ve Edebiyat”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Ağustos. Sayı: 18
Beşirli, M.(1999). “Osmanlı' da Modernleşme ve Aydınlar, 1789-1908”. Dini Araştırmalar, Eylül-Aralık , C. 2
Doğan, İ. (2004). “Vatandaşlık demokrasi ve insan hakları”. Ankara: Pegem
Eraslan,Y. Ve Karadoğan, U. (2013) “Osmanlı Devletinin Modernleşme Sürecinde Eğitim Temalı İlk Gençlik Örgütlenmeleri” Gençlik Araştırmaları Dergisi Yıl: 1 Cilt: 1 Sayı: 1
Georgeon, F. (2005). “Osmanlı Türk Modernleşmesi 1900-1930” Yapı Kredi Yayınları. İstanbul
Karataş, S. (2006). “Osmanlı Eğitim Sisteminde Batılılaşma” Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Dergisi.
Işık, Z.(2011) “Osmanlı Modernleşmesi Sürecinde İngilterenin Rolü” Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2011/2, c. 10, sayı: 20
İlkhen, H. (2013). “Türkiye'de çağdaş düşünce tarihi”. İstanbul: İş Bankası Kültür
Mardin, Ş. (1998). “Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu”.İletişim Yayınları, İstanbul
Mumcu, A. (1994). “İnsan hakları ve kamu özgürlükleri”. Savaş Yayınları :İstanbul
OSMANLI DEVLETİNDE MODERN DÖNÜŞÜM EVRELERİNİN KAMU ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Osmanlı imparatorluğunda modern dönüşüm evrelerine sebep olan dönemsel gelişmelerin nasıl ortaya çıktığından ziyade kimler tarafından ve hangi ortamda geliştirildiği daha büyük önem arz etmektedir. Osmanlı modernleşmesinde kamu diplomasisini yönetenler, reformist bazı adımlar atarak özellikle sıkıntı içerisinde olan kesimler üzerine eğilinmesi gerektiği yönünde kararlar almışlardır. Ne var ki devletin kurtarılmasının birinci amaç haline getirildiği bu hareketler halk tarafından anlaşılamamış ve yadırganmıştır. Sürecin halktan kopuk olması modern dönüşüm hareketlerinin sıhhatini azaltmış, bu anlamda toplum ve bürokrasinin talepleri büyük oranda birbirine karşılık vermediği görülmüştür.
Akıllıoğlu, T. (1995). “İnsan hakları”. Ankara: İmaj
Alkan, N.(2011) “Sultan II. Abdülhamid ve Osmanlı Modernleşmesi” Devri Hamid Dergisi, Kayseri
Alkış, M. Ve Aslan, S.(2015) “Osmanlı’dan Cumhuriyete Geçişte Türkiye’nin Modernleşme Süreci: Laikleşme ve Ulusal Kimlik İnşası” Akademik Yaklaşımlar Dergisi, İlkbahar Cilt: 6 Sayı:1
Armaoğlu, F. (1975). “20. Yüzyıl siyasi tarihi”. Ankara: Alkım
Avcı, Y. (2007)“Osmanlı Devleti’nde Tanzimat Döneminde “Otoriter Modernleşme” ve Kadının Özgürleşmesi Meselesi”, Pamukkale Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Dergisi. S:21
Balcı, S. (2008). “Osmanlı Devleti’nde Modernleşme Girişimlerine Bir Örnek: Lisan Mektebi” Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Tarih Araştırmaları Dergisi C:27 S:44
Bolat, B. (2005). “Fransız İnkılâbının Türk Modernleşme Sürecine Etkileri” Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, 149- 167
Bozkurt, İ.(2008). “Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Modernleşme Sürecinde Mersin’de Eğitim” Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, Aralık, ss. 197-213
Budak, A.(2007). “Osmanlı Modernleşmesi ve Edebiyat”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Ağustos. Sayı: 18
Beşirli, M.(1999). “Osmanlı' da Modernleşme ve Aydınlar, 1789-1908”. Dini Araştırmalar, Eylül-Aralık , C. 2
Doğan, İ. (2004). “Vatandaşlık demokrasi ve insan hakları”. Ankara: Pegem
Eraslan,Y. Ve Karadoğan, U. (2013) “Osmanlı Devletinin Modernleşme Sürecinde Eğitim Temalı İlk Gençlik Örgütlenmeleri” Gençlik Araştırmaları Dergisi Yıl: 1 Cilt: 1 Sayı: 1
Georgeon, F. (2005). “Osmanlı Türk Modernleşmesi 1900-1930” Yapı Kredi Yayınları. İstanbul
Karataş, S. (2006). “Osmanlı Eğitim Sisteminde Batılılaşma” Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Dergisi.
Işık, Z.(2011) “Osmanlı Modernleşmesi Sürecinde İngilterenin Rolü” Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2011/2, c. 10, sayı: 20
İlkhen, H. (2013). “Türkiye'de çağdaş düşünce tarihi”. İstanbul: İş Bankası Kültür
Mardin, Ş. (1998). “Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu”.İletişim Yayınları, İstanbul
Mumcu, A. (1994). “İnsan hakları ve kamu özgürlükleri”. Savaş Yayınları :İstanbul
Kiraz, E. (2018). OSMANLI DEVLETİNDE MODERN DÖNÜŞÜM EVRELERİNİN KAMU ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Academic Review of Humanities and Social Sciences, 1(1), 1-16.