BibTex RIS Kaynak Göster

CONSUMPTION WITH REGARD TO CULTURAL DYNAMICS OF GLOBALISATION

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 100 - 109, 05.08.2018

Öz

One of the most commonly used terms nowadays is globalization. Considering globalization as a process has a critical role in understanding its economic, cultural, and political effects on society. These effects of globalization can be felt directly or indirectly in every part of the society. One of the most common effects is that many phenomena, consumption itself and consumption habits have become controversial topics in today’s world where human relations have become more mobile than they ever were. Under cultural codes for consumerist individuals, fulfilling needs, as Bauman, Baudrillard, and Bourdieu handle in different aspects, refers to a symbol of power and status as well as an expression of belonging to a particular class. In this regard, this study discusses that fulfilling the need for consumption is a significant phenomenon in determining power, status and belonging to a particular class

Kaynakça

  • Aydoğan, F., (2009), “Tüketim Kültürünün Gölgesinde Kentler”, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(2), 203- 215.
  • Baudrillard, J., (2013), “Tüketim Toplumu”, (Çev. Hazal Deliçaylı ve Ferda Keskin), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z., (1999), “Çalışma, Tüketicilik ve Yeni Yoksullar”, (Çev. Ümit Öktem), İstanbul: Sarmal Yayınevi.
  • Bauman, Z., (2016), “Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları”, (Çev. Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Berger, P. L., (2003), “Küreselleşmenin Kültürel Dinamikleri”. (içinde) Bir Küre Bin Bir Küreselleşme: Çağdaş Dünyada Kültürel Çeşitlilik. Berger, P. L., ve Huntington, S. P. (Eds), (Çev. Ayla Ortaç), İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Bocock, R., (1997), “Tüketim”, (Çev. İrem Kutluk), Ankara: Dost Yayınları.
  • Bourdieu, P., (1984), “Distinction”, (Translated by Richard Nice). Cambridge, MA: Harvard University.
  • Cao, H., Jiang, J., Oh, L. B., Li, H., Liao, X., ve Chen, Z., (2013), “A Maslow's Hierarchy of Needs Analysis of Social Networking Services Continuance”, Journal of Service Management, 24(2), 170-190.
  • Durning, A.T. ve Çağlayan, S., (1998), “Ne Kadarı Yeterli?: Tüketim Toplumu ve Dünyanın Geleceği”, (Çev. Sinem Çağlayan), TÜBİTAK-TEMA Vakfı Yayınları.
  • Emmerij, L., (2010), “The Basic Needs Development Strategy”, Background Paper World Economic and Social Survey.
  • Giddens, A., (2012), “Sosyoloji”, İstanbul: Kırmızı Yayınları.
  • Gorz, A. (2011), “Maddesiz: Bilgi, Değer ve Sermaye”, (Çev. Işık Ergüden), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Harvey, D., (1997), “Postmodernliğin Durumu”, (Çev. Sungur Savran), İstanbul: Metis Yayınları.
  • Held, D. ve McGrew, A., (2014), “Küresel Dönüşümler: Büyük Küreselleşme Tartışması”, Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Hirst, P. ve Thompson, G., (2007), “Küreselleşme Sorgulanıyor”, (Çev. Çağla Erdem ve Elif Yücel), Ankara: Dost Kitabevi.
  • Illich, I., (2000), “Tüketim Köleliği”, (Çev. Mesut Karaşahan), İstanbul: Pınar Yayınları.
  • Konak, C., (2017), “Küreselleşme ve Yönlendirilen Tüketim”, İstanbul: Karbon Kitaplar.
  • Maslow, A. H., (1943), “A Theory of Human Motivation”, Psychological Review, 50(4), 370-396.
  • Miller, G., (2012), “Tüketimin Evrimi: Cinsiyet, Statü ve Tüketim”, (Çev. Gülçin Vardar), İstanbul: Alfa Basım Yayımcılık.
  • Nar, M.Ş., (2015), “Küreselleşmenin Tüketim Kültürü Üzerindeki Etkisi: Teknoloji Tüketimi”, Journal of International Social Research, 8(37), 941-954.
  • Ritzer, G. ve Stepnisky, J., (2013), “Çağdaş Sosyoloji Kuramları”, (Çev. Irmak Ertuna Howison), Ankara: De Ki Yayınları.
  • Storey, J., (2000), “Popüler Kültür Çalışmaları”, (Çev. Koray Karaşahin), İstanbul: Babil Yayınları.
  • Swartz, D., (2011), “Kültür ve İktidar: Pierre Bourdieu’nün Sosyolojisi”, (Çev. Elçin Gen), İstanbul: İletişim.
  • Veblen, T., (2005), “Aylak Sınıfın Teorisi”, (Çev. Zeynep Gültekin ve Cumhur Atay), İstanbul: Babil Yayınları.

KÜRESELLEŞMENİN KÜLTÜREL DİNAMİKLERİ AÇISINDAN TÜKETİM

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 100 - 109, 05.08.2018

Öz

Günümüzde en yaygın kullanılan kavramlardan biri küreselleşmedir. Küreselleşmeyi bir süreç olarak görmek toplumdaki ekonomik, kültürel, siyasi etkilerini net görebilmek açısından önem arz etmektedir. Küreselleşmenin etkileri toplumun her alanında doğrudan ya da dolaylı olarak hissedilmektedir. Bunun en açık etkilerinden biri ise insan ilişkilerinin hiç olmadığı kadar akışkan olduğu günümüzde birçok olgu tüketim ve tüketim alışkanlıkları oldukça tartışılan bir kavramdır. Tüketim bireyleri için kültürel kodlar altında Bauman, Baudrillard, Veblen gibi araştırmacıların farklı yönleriyle ele aldıkları haliyle ihtiyacın karşılanması, güç ve statü simgesi, belirli bir sınıfa ait olmanın ifadesi olarak görülmektedir. Bu bağlamda yapılan bu çalışmada tüketim ihtiyacı karşılanması, güç statü, belirli bir sınıfa ait olmayı belirlemede etkili bir olgu olarak tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Aydoğan, F., (2009), “Tüketim Kültürünün Gölgesinde Kentler”, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(2), 203- 215.
  • Baudrillard, J., (2013), “Tüketim Toplumu”, (Çev. Hazal Deliçaylı ve Ferda Keskin), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z., (1999), “Çalışma, Tüketicilik ve Yeni Yoksullar”, (Çev. Ümit Öktem), İstanbul: Sarmal Yayınevi.
  • Bauman, Z., (2016), “Küreselleşme: Toplumsal Sonuçları”, (Çev. Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Berger, P. L., (2003), “Küreselleşmenin Kültürel Dinamikleri”. (içinde) Bir Küre Bin Bir Küreselleşme: Çağdaş Dünyada Kültürel Çeşitlilik. Berger, P. L., ve Huntington, S. P. (Eds), (Çev. Ayla Ortaç), İstanbul: Kitap Yayınevi.
  • Bocock, R., (1997), “Tüketim”, (Çev. İrem Kutluk), Ankara: Dost Yayınları.
  • Bourdieu, P., (1984), “Distinction”, (Translated by Richard Nice). Cambridge, MA: Harvard University.
  • Cao, H., Jiang, J., Oh, L. B., Li, H., Liao, X., ve Chen, Z., (2013), “A Maslow's Hierarchy of Needs Analysis of Social Networking Services Continuance”, Journal of Service Management, 24(2), 170-190.
  • Durning, A.T. ve Çağlayan, S., (1998), “Ne Kadarı Yeterli?: Tüketim Toplumu ve Dünyanın Geleceği”, (Çev. Sinem Çağlayan), TÜBİTAK-TEMA Vakfı Yayınları.
  • Emmerij, L., (2010), “The Basic Needs Development Strategy”, Background Paper World Economic and Social Survey.
  • Giddens, A., (2012), “Sosyoloji”, İstanbul: Kırmızı Yayınları.
  • Gorz, A. (2011), “Maddesiz: Bilgi, Değer ve Sermaye”, (Çev. Işık Ergüden), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Harvey, D., (1997), “Postmodernliğin Durumu”, (Çev. Sungur Savran), İstanbul: Metis Yayınları.
  • Held, D. ve McGrew, A., (2014), “Küresel Dönüşümler: Büyük Küreselleşme Tartışması”, Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Hirst, P. ve Thompson, G., (2007), “Küreselleşme Sorgulanıyor”, (Çev. Çağla Erdem ve Elif Yücel), Ankara: Dost Kitabevi.
  • Illich, I., (2000), “Tüketim Köleliği”, (Çev. Mesut Karaşahan), İstanbul: Pınar Yayınları.
  • Konak, C., (2017), “Küreselleşme ve Yönlendirilen Tüketim”, İstanbul: Karbon Kitaplar.
  • Maslow, A. H., (1943), “A Theory of Human Motivation”, Psychological Review, 50(4), 370-396.
  • Miller, G., (2012), “Tüketimin Evrimi: Cinsiyet, Statü ve Tüketim”, (Çev. Gülçin Vardar), İstanbul: Alfa Basım Yayımcılık.
  • Nar, M.Ş., (2015), “Küreselleşmenin Tüketim Kültürü Üzerindeki Etkisi: Teknoloji Tüketimi”, Journal of International Social Research, 8(37), 941-954.
  • Ritzer, G. ve Stepnisky, J., (2013), “Çağdaş Sosyoloji Kuramları”, (Çev. Irmak Ertuna Howison), Ankara: De Ki Yayınları.
  • Storey, J., (2000), “Popüler Kültür Çalışmaları”, (Çev. Koray Karaşahin), İstanbul: Babil Yayınları.
  • Swartz, D., (2011), “Kültür ve İktidar: Pierre Bourdieu’nün Sosyolojisi”, (Çev. Elçin Gen), İstanbul: İletişim.
  • Veblen, T., (2005), “Aylak Sınıfın Teorisi”, (Çev. Zeynep Gültekin ve Cumhur Atay), İstanbul: Babil Yayınları.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA99TP42RT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hülya Eker

Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eker, H. (2018). KÜRESELLEŞMENİN KÜLTÜREL DİNAMİKLERİ AÇISINDAN TÜKETİM. Academic Review of Humanities and Social Sciences, 1(2), 100-109.

 13582    13584    13587      13590      13594     13595     13598


   13969      14099       17154