Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF HAPPINESS LEVELS OF INDIVIDUALS IN TERMS OF VARIOUS VARIABLES

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 179 - 189, 15.06.2020

Öz

Happiness is one of the important concepts of positive psychology. Along with the increasing interest in positive psychology since the 1980s, the concept of happiness began to be handled scientifically. Happiness is simply defined as the individual's experiencing more positive emotions than negative emotions and getting satisfaction from his/her life. Having defined the profile of the happy individual for the first time, The purpose of this study is to examine individuals' happiness levels. The study group of the research consisted of a total of 211 people, 115 of whom were female and 96 of whom were male. Oxford Happiness Scale short form and personal information form were used as data collection tools. According to the findings, individuals' happiness levels differ in terms of gender, marital status, socio-economic level, and whether they have children or not. The findings were discussed in light of the literature

Kaynakça

  • Akgül, M. (2004). Yaşlılık ve dindarlık, hayattan zevk alma ve mutluluk ilişkisi. Konya Huzurevi Örneği. Dini Araştırmalar, 7(19),19-56.
  • Akın, H. B. ve Şentürk, E. (2012). Bireylerin mutluluk düzeylerinin ordinal lojistik regresyon analizi ile incelenmesi. Öneri,10(37), 183-193.
  • Akyüz, H., Zorba, E., Yaşartürk, F., Aydın, İ. ve Türkmen, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Cultural and Social Studies, 3, 253-262.
  • Alim, E. (2018). Ergenlerde mükemmeliyetçilik, öznel iyi oluş ve depresyon arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, İstanbul.
  • Atay, B. (2012). Happiness in east europe in comparison with Turkey (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Bilgi Üniversitesi, İstanbul .
  • Beyaz, R. ve Kaldık, B. (2018). Üniversite gençliğinde dindarlık ve mutluluk ilişkisi: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11, 60, 622-632. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2814
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (16. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cihangir- Çankaya, Z. ve Meydan, B. (2018). Ergenlik döneminde mutluluk ve umut. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 65, 207-222. DOI: 10.17755/esosder.316977
  • Cihangir-Çankaya, Z. (2009). Öğretmen adaylarında temel psikolojik ihtiyaçların doyumu ve iyi olma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 691-711.
  • Çirkin, Z. Ve Göksel, T. (2016). Mutluluk ve Gelir. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 71, 2, 375-400.
  • Demirbulat-Güdü, Ö. Ve Avcıkurt, C.(2015). Turizm ve mutluluk arasındaki ilişki üzerine kavramsal bir değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(34), 79-97. https://doi.org/10.31795/baunsobed.645355
  • Demir, R. ve Murat, M. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. OPUS- Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 347- 378. DOI: 10.26466/opus.347656
  • Diener, E., E. Sandvik, L. Seidlitz & M. Diener (1993). The relationship between income and subjective well-being: Relative or absolute?. Social Indicators Research 28, 195–223. https://doi.org/10.1007/BF01079018
  • Diener, Ed, Eunkook M. Suh, Richard E. Lucas ve Heidi L. Smith (1999), “Subjective Well- Being: Three Decades of Progress”, Psychological Bulletin, 125 (2): 276-302. DOI: 10.1037/0033- 2909.125.2.276
  • Doğan, T., Sapmaz, F. Ve Çötok- Akıncı, N. (2013). Öz-eleştiri ve mutluluk. Kastamonu Eğitim Dergisi 21(1), 391-400.
  • Duman, S. (2014). Öğretmen adaylarında özgünlük ve öz-duyarlığın mutluluk ile ilişkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Eid, M. ve Diener, E. (2001). Norms for experiencing emotions in different cultures: Inter and international differences. Journal of Personality and Social Psychology, 81(5), 869– 885. https://doi.org/10.1037/0022-3514.81.5.869
  • Erözkan, A. (2006). İlköğretim öğrencilerinde depresyon ve bașaçıkma. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 24, 75-94.
  • Eryılmaz, A. ve Aypay, A. (2011). Ergen öznel iyi oluşu ile kimlik statüsü ilişkisinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 167-179.
  • Fraenkel,, J. R., Wallen, N. E. And Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.). New York, NY: McGraw Hill Education
  • Gülcan, A. Ve Nedim-Bal, P.(2014). Genç yetişkinlerde iyimserliğin mutluluk ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesi. Asya Öğretim Dergisi, 2(1(ÖZEL)), 41- 52. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aji/issue/1538/18847
  • Haring, M. J., Stock, W. A. ve Okun, M. A. (1984). A research synthesis of gender and social class as correlates of subjective well-being. Human Relations, 37, 645657. https://doi.org/10.1177/001872678403700805
  • Hills, P., ve Argyle, M. (2002). The Oxford happiness questionnaire: A compact scale for the measurement of psychological well-being. Personality and Individual Differences,33, 1073- 1082. http://www.louisianaparadox.com/wp-content/uploads/2011/01/Hills-Argyle-2002.pdf (18.12.2019)
  • James, M. (2007). Happiness and the Art of Being: An Introduction to the Philosophy and Practice of the Spiritual Teachings of Bhagavan Sri Ramana. Canada:Create Space. http://www.happinessofbeing.com/Happiness_and_the_Art_of_Being.pdf (18.12.2019)
  • Kangal, A. (2013). Mutluluk üzerine kavramsal bir değerlendirme ve Türk hane halkı için bazı sonuçlar. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12, 44, 214-233 . Kara, M. M. (2010). İş tatmini ile mutluluk ve başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, Istanbul.
  • Kaur, M. ve Kaur, İ. (2018). The Happy Silence! Happiness in hearing impaired adolescents. international Journal of Interdisciplinary Research and Innovations, 6, 3, 665-671
  • Kırık, M. A. ve Sönmez, M. (2017) İletişim ve mutluluk ilişikisinin incelenmesi. İNİF E-dergi, 2 (1), 15-26.
  • Tamir, M., Schwartz, S. H., Oishi, S., ve Kim, M. Y. (2017). The secret to happiness: Feeling good or feeling right? Journal of Experimental Psychology: General, 146(10), 1448– 1459. https://doi.org/10.1037/xge0000303
  • Köksal, O. ve Şahin, F.(2015). “Gelir ve mutluluk: Gelir karşılaştırmasının etkisi”, Sosyoekonomi Dergisi, 23(26), 45-59.
  • Kublay, D. ve Oktan, V.(2015). Evlilik Uyumu: Değer Tercihleri ve Öznel Mutluluk Açısından İncelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5 (44), 25- 35. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/42746/515941 (20.12.2019)
  • Lama, D. (2000) Mutluluk Sanati (Çev. Güneş Tokcan) Klan Yayinları. Istanbul
  • Lyubomirsky, S., Sheldon, K. M., Schkade, D. (2005). Pursuing happiness: The architecture of sustainable change. Review of General Psychology, 9, 111-131. DOI: 10.1037/1089-2680.9.2.111
  • Nielsen, M. (2017). Din ve Mutluluk (Çev. Mustafa Ulu). Bilimname, 37 (1), 141-144. doi: http://dx.doi.org/10.21646/bilimname.2017.21
  • Öğüt, N. (2017). Kültürlerarası duyarlılık düzeyi ile etnikmerkezcilik yaşam doyumu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişikinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya .
  • Özdemir, Y. Ve Koruklu, N. (2011). Üniversite öğrencilerinde değerler ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 190-210. Doi Prefix: 10.2891
  • Peiro, A. (2006), “Happiness, satisfaction and socio-economic conditions: Some international evidence”. The Journal of Economics, 35: 348-365. https://doi.org/10.1016/j.socec.2005.11.042
  • Ryan, R.M., ve Deci, E.L. (2001). On happiness and human potentials: A review of research on hedonic and eudaimonic well-being. Annual Review of Psychology, 52, 141–166.
  • Sarı, E.(2018). Mutluluğun Kitabı. Antalya. Nokta E-kitap. https://books.google.com.tr (16.01.2019)
  • Saygın, Y. ve Arslan, C. (2009). Üniversite öğrencilerinin sosyal destek, benlik saygısı ve öznel iyi oluş düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 207-222.
  • Selim, S. (2008). “Life satisfaction and happiness in Turkey”, Social Indicators Research, 88 (3): 531–562. DOI: 10.1007/s11205-007-9218-z
  • Sert, A. E. (2019). Çalışanların özgüven ve yaratıcılık düzelerinin mutluluk üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir alan çalışması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Sevindik, D. (2015). Orta yaş dönemi bireylerde dindarlık- mutluluk ilişkisi: Denizli örneği (Yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Şahin, Y. (2015). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeylerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Şaşmaz, Ş.C. (2016). Çocuğu olan evli ve evli olmayan bireylerin psikolojik sağlamlık ve mutluluk düzeylerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi, İstanbul . Şeker, M.(2009). Mutluluk ve ekonomi. Sosyoloji Konferansları, 39, (115-140). https://dergipark.org.tr/tr/pub/iusoskon/issue/9511/118860
  • TDK (2020) https://sozluk.gov.tr/
  • Teke, M.(2020). Yoksul kadınlarda mutluluk anlayışı (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Tenaglia, S.(2007). “Testing Theories on Happiness: A Questionnaire”, Working Paper: 1- 44, University of Tor Vergata, Roma.
  • Tingaz, E.O. ve Hazar, M. (2014). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile bazı öğretmen adaylarının duygusal zekâ ve mutluluklarının karşılaştırması. International Journal of Science Culture and Sport, Special Issue 1, 745-756. https://doi.org/10.14486/IJSCS144
  • Toprak, H. (2014). Ergenlerde mutluluk ve yaşam doyumunun yordayıcısı olarak psikolojik sağlamlık ve psikolojik ihtiyaç doyumu (Yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • TÜİK. (2019). Yaşam Memnuniyet Araştırması. (www.tuik.gov.tr)
  • Veenhoven, R., (1991). “Is happiness relative?.” Social indicators research 24.1 (1991): 1-34.
  • Yılmaz, E. (2018), “Davranışsal ekonomide gelir ve mutluluk ilişkisi ve bir uygulama: Samsun Örneği” (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.

BİREYLERİN MUTLULUK DÜZEYLERİNİN DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 179 - 189, 15.06.2020

Öz

Mutluluk pozitif psikolojinin önemli kavramlarından biridir. 1980’li yıllardan itibaren pozitif psikolojiye olan ilginin artmasıyla birlikte mutluluk kavramı bilimsel olarak ele alınmaya başlanmıştır. Mutluluk en yalın olarak kişinin olumlu duyguları fazla olumsuz duyguları az yaşaması ve yaşamından doyum alması olarak tanımlanmaktadır. Mutlu bireyin profilini ilk kez tanımlayan Wilson mutluluğun demografik bazı değişkenlerle ilişkili olduğu sonucuna ulaşmıştır. Bu araştırmanın amacı da bireylerin mutluluk düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 115 kadın 96 erkek olmak üzere 211 kişi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Oxford mutluluk ölçeği kısa formu ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 programında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre bireylerin mutluluk düzeyleri, cinsiyet, medeni durum, sosyo ekonomik düzey, çocuk sahibi olup olmama durumu açısından farklılaşmaktadır.

Kaynakça

  • Akgül, M. (2004). Yaşlılık ve dindarlık, hayattan zevk alma ve mutluluk ilişkisi. Konya Huzurevi Örneği. Dini Araştırmalar, 7(19),19-56.
  • Akın, H. B. ve Şentürk, E. (2012). Bireylerin mutluluk düzeylerinin ordinal lojistik regresyon analizi ile incelenmesi. Öneri,10(37), 183-193.
  • Akyüz, H., Zorba, E., Yaşartürk, F., Aydın, İ. ve Türkmen, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Cultural and Social Studies, 3, 253-262.
  • Alim, E. (2018). Ergenlerde mükemmeliyetçilik, öznel iyi oluş ve depresyon arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, İstanbul.
  • Atay, B. (2012). Happiness in east europe in comparison with Turkey (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Bilgi Üniversitesi, İstanbul .
  • Beyaz, R. ve Kaldık, B. (2018). Üniversite gençliğinde dindarlık ve mutluluk ilişkisi: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11, 60, 622-632. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2814
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (16. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cihangir- Çankaya, Z. ve Meydan, B. (2018). Ergenlik döneminde mutluluk ve umut. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 65, 207-222. DOI: 10.17755/esosder.316977
  • Cihangir-Çankaya, Z. (2009). Öğretmen adaylarında temel psikolojik ihtiyaçların doyumu ve iyi olma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 691-711.
  • Çirkin, Z. Ve Göksel, T. (2016). Mutluluk ve Gelir. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 71, 2, 375-400.
  • Demirbulat-Güdü, Ö. Ve Avcıkurt, C.(2015). Turizm ve mutluluk arasındaki ilişki üzerine kavramsal bir değerlendirme. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(34), 79-97. https://doi.org/10.31795/baunsobed.645355
  • Demir, R. ve Murat, M. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. OPUS- Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 347- 378. DOI: 10.26466/opus.347656
  • Diener, E., E. Sandvik, L. Seidlitz & M. Diener (1993). The relationship between income and subjective well-being: Relative or absolute?. Social Indicators Research 28, 195–223. https://doi.org/10.1007/BF01079018
  • Diener, Ed, Eunkook M. Suh, Richard E. Lucas ve Heidi L. Smith (1999), “Subjective Well- Being: Three Decades of Progress”, Psychological Bulletin, 125 (2): 276-302. DOI: 10.1037/0033- 2909.125.2.276
  • Doğan, T., Sapmaz, F. Ve Çötok- Akıncı, N. (2013). Öz-eleştiri ve mutluluk. Kastamonu Eğitim Dergisi 21(1), 391-400.
  • Duman, S. (2014). Öğretmen adaylarında özgünlük ve öz-duyarlığın mutluluk ile ilişkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Eid, M. ve Diener, E. (2001). Norms for experiencing emotions in different cultures: Inter and international differences. Journal of Personality and Social Psychology, 81(5), 869– 885. https://doi.org/10.1037/0022-3514.81.5.869
  • Erözkan, A. (2006). İlköğretim öğrencilerinde depresyon ve bașaçıkma. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 24, 75-94.
  • Eryılmaz, A. ve Aypay, A. (2011). Ergen öznel iyi oluşu ile kimlik statüsü ilişkisinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 167-179.
  • Fraenkel,, J. R., Wallen, N. E. And Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.). New York, NY: McGraw Hill Education
  • Gülcan, A. Ve Nedim-Bal, P.(2014). Genç yetişkinlerde iyimserliğin mutluluk ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesi. Asya Öğretim Dergisi, 2(1(ÖZEL)), 41- 52. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aji/issue/1538/18847
  • Haring, M. J., Stock, W. A. ve Okun, M. A. (1984). A research synthesis of gender and social class as correlates of subjective well-being. Human Relations, 37, 645657. https://doi.org/10.1177/001872678403700805
  • Hills, P., ve Argyle, M. (2002). The Oxford happiness questionnaire: A compact scale for the measurement of psychological well-being. Personality and Individual Differences,33, 1073- 1082. http://www.louisianaparadox.com/wp-content/uploads/2011/01/Hills-Argyle-2002.pdf (18.12.2019)
  • James, M. (2007). Happiness and the Art of Being: An Introduction to the Philosophy and Practice of the Spiritual Teachings of Bhagavan Sri Ramana. Canada:Create Space. http://www.happinessofbeing.com/Happiness_and_the_Art_of_Being.pdf (18.12.2019)
  • Kangal, A. (2013). Mutluluk üzerine kavramsal bir değerlendirme ve Türk hane halkı için bazı sonuçlar. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12, 44, 214-233 . Kara, M. M. (2010). İş tatmini ile mutluluk ve başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, Istanbul.
  • Kaur, M. ve Kaur, İ. (2018). The Happy Silence! Happiness in hearing impaired adolescents. international Journal of Interdisciplinary Research and Innovations, 6, 3, 665-671
  • Kırık, M. A. ve Sönmez, M. (2017) İletişim ve mutluluk ilişikisinin incelenmesi. İNİF E-dergi, 2 (1), 15-26.
  • Tamir, M., Schwartz, S. H., Oishi, S., ve Kim, M. Y. (2017). The secret to happiness: Feeling good or feeling right? Journal of Experimental Psychology: General, 146(10), 1448– 1459. https://doi.org/10.1037/xge0000303
  • Köksal, O. ve Şahin, F.(2015). “Gelir ve mutluluk: Gelir karşılaştırmasının etkisi”, Sosyoekonomi Dergisi, 23(26), 45-59.
  • Kublay, D. ve Oktan, V.(2015). Evlilik Uyumu: Değer Tercihleri ve Öznel Mutluluk Açısından İncelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5 (44), 25- 35. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpdrd/issue/42746/515941 (20.12.2019)
  • Lama, D. (2000) Mutluluk Sanati (Çev. Güneş Tokcan) Klan Yayinları. Istanbul
  • Lyubomirsky, S., Sheldon, K. M., Schkade, D. (2005). Pursuing happiness: The architecture of sustainable change. Review of General Psychology, 9, 111-131. DOI: 10.1037/1089-2680.9.2.111
  • Nielsen, M. (2017). Din ve Mutluluk (Çev. Mustafa Ulu). Bilimname, 37 (1), 141-144. doi: http://dx.doi.org/10.21646/bilimname.2017.21
  • Öğüt, N. (2017). Kültürlerarası duyarlılık düzeyi ile etnikmerkezcilik yaşam doyumu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişikinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya .
  • Özdemir, Y. Ve Koruklu, N. (2011). Üniversite öğrencilerinde değerler ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 190-210. Doi Prefix: 10.2891
  • Peiro, A. (2006), “Happiness, satisfaction and socio-economic conditions: Some international evidence”. The Journal of Economics, 35: 348-365. https://doi.org/10.1016/j.socec.2005.11.042
  • Ryan, R.M., ve Deci, E.L. (2001). On happiness and human potentials: A review of research on hedonic and eudaimonic well-being. Annual Review of Psychology, 52, 141–166.
  • Sarı, E.(2018). Mutluluğun Kitabı. Antalya. Nokta E-kitap. https://books.google.com.tr (16.01.2019)
  • Saygın, Y. ve Arslan, C. (2009). Üniversite öğrencilerinin sosyal destek, benlik saygısı ve öznel iyi oluş düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 207-222.
  • Selim, S. (2008). “Life satisfaction and happiness in Turkey”, Social Indicators Research, 88 (3): 531–562. DOI: 10.1007/s11205-007-9218-z
  • Sert, A. E. (2019). Çalışanların özgüven ve yaratıcılık düzelerinin mutluluk üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir alan çalışması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Sevindik, D. (2015). Orta yaş dönemi bireylerde dindarlık- mutluluk ilişkisi: Denizli örneği (Yüksek lisans tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Şahin, Y. (2015). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeylerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Şaşmaz, Ş.C. (2016). Çocuğu olan evli ve evli olmayan bireylerin psikolojik sağlamlık ve mutluluk düzeylerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi, İstanbul . Şeker, M.(2009). Mutluluk ve ekonomi. Sosyoloji Konferansları, 39, (115-140). https://dergipark.org.tr/tr/pub/iusoskon/issue/9511/118860
  • TDK (2020) https://sozluk.gov.tr/
  • Teke, M.(2020). Yoksul kadınlarda mutluluk anlayışı (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Tenaglia, S.(2007). “Testing Theories on Happiness: A Questionnaire”, Working Paper: 1- 44, University of Tor Vergata, Roma.
  • Tingaz, E.O. ve Hazar, M. (2014). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile bazı öğretmen adaylarının duygusal zekâ ve mutluluklarının karşılaştırması. International Journal of Science Culture and Sport, Special Issue 1, 745-756. https://doi.org/10.14486/IJSCS144
  • Toprak, H. (2014). Ergenlerde mutluluk ve yaşam doyumunun yordayıcısı olarak psikolojik sağlamlık ve psikolojik ihtiyaç doyumu (Yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • TÜİK. (2019). Yaşam Memnuniyet Araştırması. (www.tuik.gov.tr)
  • Veenhoven, R., (1991). “Is happiness relative?.” Social indicators research 24.1 (1991): 1-34.
  • Yılmaz, E. (2018), “Davranışsal ekonomide gelir ve mutluluk ilişkisi ve bir uygulama: Samsun Örneği” (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Psikoloji
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gülin Yazıcı Çelebi

Bülent Çelebi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yazıcı Çelebi, G., & Çelebi, B. (2020). BİREYLERİN MUTLULUK DÜZEYLERİNİN DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Academic Review of Humanities and Social Sciences, 3(1), 179-189.

 13582    13584    13587      13590      13594     13595     13598


   13969      14099       17154