Maya dokuma tezgâhlarının Anadolu ve Türk
dünyasındaki benzerlikleri tekniği, kullanımı
ile üretimin bezerlikleri ele alınacaktır. Bunlar
arasında ‘pedallı tezgâh’,‘dastar’, ‘çözgü yüzlü
dokuma’, ‘cicim’, ‘sumak’, ‘iliksiz kilim’, ‘kanaviçe’ ve ‘sarma’ tekniği adı verilen usuller karşılılaştırılacaktır.
Maya ip eğirme aletleri ile Türk dünyasında
kullanılan aletler mukayese edilecek, benzerlikler gösterilecektir. Maya kilim ve halıları ile
diğer dokuma teknikleri ile ortaya konulan
ürünlerdeki motifler ile Türk motifleri mukayese edilerek benzerlikler sunulacaktır.
Kültür taşıyıcı öğelerden en önemlisi olan
sosyal hayatta iç içe bulunduğumuz, hayatın
içinde kullandığımız halı, kilim ve diğer dokuma ürünleri ile içlerinde kullanılan motiflerin
bezerliği bir tesadüf eseri midir yoksa bu kültürün sahiplerince mi öğretilmiştir, bu kültürün asıl sahipleri kimdir gibi sorulara cevap
aranmaya çalışılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 9 |