Bu makale, zamanın tanımına, sanatçıların yaratımlarında zaman kavramını nasıl ele aldıklarına ve hangi medyumları kullandıklarına değinmektedir. Zaman üzerine çalışan sanatçılar On Kawara ve Roman Opalka’nın eserleri örnek olarak sunulmaktadır. Zamanın filozoflar tarafından nasıl incelendiğinin belirtilmesi, geçicilik ve zamanın sabitlenmesinin/arşivlenmesinin irdelenmesi de ayrıca sorgulanmıştır. Zaman kavramı çerçevesinde sanatın, yaşamın geçici doğasına bir ayna, tarihin kronolojik kaydı, kişisel ve toplumsal bir yansıma görevini üstlenen bir araç olarak hizmet edebildiğine değinilmiştir. Sanat, geçici olan anları yakalama konusunda eşsiz bir yeteneğe sahiptir. Zaman tarih boyunca sanatçılar tarafından sürekli bir keşif kaynağı olmuştur. Farklı akımlar içerisinde zamanın hangi biçimde ele alındığı, zaman akışının gözlemlenmesinin nasıl dışa vurulduğu tartışılmıştır. Zamanın geçişi, tüm karmaşık yönleriyle ve boyutlarıyla sanatta bir kavram/tema olarak ele alınmaktadır. Bu makalede, sözü geçen sanatçılarımız On Kawara ve Roman Opalka’nın eserlerinde zaman kavramını ele alış biçimleri derinlemesine incelenmiştir. Bu inceleme bizi farklı sanatsal akımlar, teknikler ve ortamlara götürerek, sanatta zamanın geçişiyle örülmüş insan deneyiminin zengin dokusunun eserlerde hangi biçimlerde ortaya çıktığını izlememizi sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Resim |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 30 Sayı: 52 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License