This study investigates organizational culture effect on marketing performance and information systems for the family organizations. In this quantitative study, three questionnaires including, information success model, marketing performance and organizational culture are used for data acquisition from 30 family firms operating in Erzurum, Turkey. These firms have at least 15-years experiences and the second generations are heading the firms. All the firms included this study use at least a transaction processing systems. In statistical analysis, although one can see the trend that the organizational culture has also an advantage in market success and IS success, this effect does not reach to significance in the ANOVA. The reason of this may be the small sample size (i.e. there are only 6 companies in organizational culture category clan and adhocracy, 10 in market, and 8 in hierarchy). It may also be a result of companies’ functioning in different sectors.
Information System Success Organizational Culture Marketing Performance Family Firms Firm Performance
Bu çalışma aile şirketlerinde örgüt kültürünün pazarlama performansı ve bilgi sistemleri başarınımı üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Bu niceliksel araştırmada, Erzurum’da faaliyet gösteren 30 aile firmasından veri toplanırken yönetim bilişim başarı modeli, pazarlama performansı ve örgüt kültürü olmak üzere üç soru formu kullanılmıştır. Bu firmalar en az 15 yıllık deneyime sahiptir ve ikinci nesiller tarafından yönetilmektedir. Bu çalışmaya dahil edilen tüm firmalar en az bir yönetim bilişim sistemi kullanmaktadır. İstatistiksel analizde, örgüt kültürünün pazar başarısında bir avantaja sahip olduğu yönündeki eğilimi görebilsek de, bu etki ANOVA’da anlamlı değildir. Bunun nedeni küçük örneklem boyutu olabilir (örgüt kültürü kategorisinde klan ve adhocracy kültürü 6 şirket vardır, ayrıca 10 tanesi pazar kültürü, hiyerarşik kültür ise 8’dir). Ayrıca şirketlerin farklı sektörlerde faaliyet göstermesi de bu sonuca neden olabilir.
Bilgi Sistemi Başarısı Örgüt Kültürü Pazarlama Performansı Aile şirketleri, Firma Performansı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.