Okul-aile işbirliği, öğrencilerin akademik başarısını artırmak ve onların kişisel-sosyal-duygusal ve davranışsal gelişimlerine katkı sağlamak açısından büyük önem taşımaktadır. Bu işbirliği, öğrencilerin hem okulda hem normal yaşantılarında başarılı olmalarını sağlamak için gereklidir. Bunlardan yola çıkarak bu araştırmanın hedefi, öğretmen ve velilerin okul-aile işbirliği algılarını karşılaştırmaktır. Bu nitel durum çalışmasında, tipik durum örneklemesi kullanılarak amaçlı örneklem yöntemine göre 5 öğretmen ve 5 aile/veli seçilmiştir. Veri toplama sürecinde yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmış ve öğretmenlere 15, aile/velilere ise 14 açık uçlu soru yöneltilmiştir. Toplanan veriler betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Epstein'in aile katılım modeli (çakışan küreler) temel alınarak, öğretmenler ve ailelerin (Anne-Babalık, İletişim, Gönüllü hizmetler, Karar verme, Evde öğrenme, Toplumla işbirliği) gibi konulardaki görüşleri karşılaştırılmış ve benzerlikler ile farklılıklar ortaya çıkarılmıştır. Okul-aile işbirliğinin tanımlanması noktasında, tüm katılımcılar öğrenci başarısı için önemli bir faktör olarak görmüşlerdir, ancak uygulamalar hakkında farklı düşüncelere sahiptirler. Öğretmenler okul-aile işbirliği konusunu daha profesyonel bir açıdan ele alarak, öğrenci başarısını ve eğitim süreçlerini geliştirmek için bir araç olarak değerlendirmektedirler. Veliler ise, okul-aile işbirliğini daha bireysel bir bakış açısıyla ele almakta ve okulun çocuklarının sadece akademik başarılarını değil, kişisel gelişimlerini de desteklemesi gerektiğini düşünmektedirler. Sonuç olarak, toplanan nitel verilere dayanarak, öğretmenler ve veliler arasındaki işbirliğini ve işbirliği kültürünü geliştirmeye yönelik öneriler sunulmuştur.
Home-school partnership is of great importance in increasing students' academic achievement and contributing to their personal-social-emotional and behavioral development both in school and in their normal lives. This partnership is necessary to ensure that students are successful both in school and in their daily lives. Based on this, the purpose of this research is to compare the perceptions of teachers and parents on home-school partnership. In this qualitative case study, 5 teachers and 5 parents were selected using purposive sampling method based on typical case sampling. Semi-structured interview technique was utilized in the data collection process and 15 open-ended questions were asked to the teachers and 14 open-ended questions were asked to the parents. The data were evaluated through descriptive analysis. Based on Epstein's model of parental involvement, the views of teachers and parents on types of involvement (Parenting, Communication, Volunteering, Decision-making, Learning at Home, and Collaborating with the Community) were compared, and similarities and differences were revealed. Regarding the definition of home-school partnership, all participants saw it as an important factor for student success, but they had different opinions on the implementations. Teachers approach home-school partnership from a more professional perspective and evaluate it as a tool to improve student achievement and educational processes. Parents, on the other hand, approach home-school partnership with a more individual perspective and think that the school should support not only their children's academic achievements but also their personal development. In conclusion, based on the collected qualitative data, recommendations were made to improve collaboration and the culture of collaboration between teachers and parents.
school organization family in education school-family cooperation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 2 Sayı: 1 |