This study aims to examine the perceptions of Physical Education and Sports Teacher candidates regarding the KPSS process. In line with this purpose, the study utilizes qualitative research methods. The study is designed within the framework of phenomenology, which is one of the qualitative research patterns. The population of the study consists of Physical Education and Sports Teacher candidates, and the sample group includes 6 candidate teachers. A semi-structured interview form with 8 questions was prepared by the researchers as the data collection tool. Data were analyzed using content analysis with the Nvivo program. As a result of the data analysis, the teacher candidates reported their opinions regarding the low number of appointments related to employment, the entry of teachers who are not qualified in their field, and the limited number of quotas. Additionally, regarding the appointment regulation changes as of 2025 and the establishment of the teacher academy, teacher candidates emphasized the need for transparency, fairness, and equal opportunities for all candidates in entering the academy. They also stated that the teacher academy would not contribute significantly to the development of qualified teachers, and that the problems would persist, with no difference from the undergraduate education. Furthermore, regarding the KPSS process, the candidates expressed the need for the abolition of interviews, longer internship training for field-related practice, the inclusion of practical assessments, and the system to be objective. Based on all this information, it is crucial for experts to make current, contemporary, and inclusive decisions in educational system policies. To meet the expectations of teacher candidates and improve the process of training qualified teachers, increasing appointment quotas is essential
Physical education and sport Public Personnel Selection Examination (KPSS) Teacher candidates
Bu çalışmada beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının KPSS sürecine ilişkin algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden yararlanılmıştır. Çalışma nitel araştırma desenleri kapsamında yer alan fenomenoloji desenindedir. Çalışmanın evrenini beden eğitimi ve spor öğretmen adayları oluşturmakta olup, örneklem grubu 6 aday öğretmen kapsamındadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından 8 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Verilerin analizi Nvivo programında içerik analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda; öğretmen adayları, istihdama ilişkin atamaların az olması, alanında yeterliliğe sahip olmayan öğretmenlerin derse girmesi, kontenjanın çok az olması yönündeki görüşlerini bildirmektedir. Bunların yanı ısıra 2025 yılı itibarı ile değişen atama yönetmeliği ve kurulan öğretmenlik akademisine ilişkin öğretmen adayları akademiye girişte şeffaf, adaletli olunması ve her adaya eşit fırsat sunulması gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen akademisinin nitelikli öğretmen yetiştirebilme konusuna binaen; akademinin çok şey katmayacağını, sorunların devam edeceğini, lisans eğitiminden farkı olmayacağını ifade etmişlerdir. Ek olarak KPSS sürecine ilişkin aday öğretmenler mülakatların kaldırılması, alanla ilgili uygulama için staj eğitiminin uzun süre alınması, uygulamalı değerlendirilmelerin eklenmesi, sınav sisteminin objektif olması şeklindeki görüşlerini olduğu tespit edilmiştir. Tüm bu bilgiler ışığında; alanında uzman kişilerce eğitim sistemi politikasında güncel, çağdaş ve tüm adayları kapsayan kararlar alınmalı öğretmen adaylarının beklentilerini karşılamak ve nitelikli öğretmen yetiştirme sürecini iyileştirmek için, atama kontenjanlarının artırılması önem arz etmektedir.
Beden eğitimi ve spor KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Politikası, Spor Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 2 Sayı: 1 |