The illustrations which appear as a part of visual communication continue to be popular from past to present. In recent years a new field of influence begin to add illustrations, they are mostly made by artists or designers using digital/handcrafted methods. This effect can describe as artificial intelligence, which shows that a non-human entity (machine) can also produce illustrations. The fact that machines are approaching the human limits in the field of illustration brings with it many questions and discussions. The fact that artificial intelligence produces an infinite number of visuals makes people think about the future of human creativity while questioning the quality of these works. Considering the current momentum of artificial intelligence, artificial intelligence has formally approached human limits. This article aims to make due diligence on the current potential of artificial intelligence moreover the future of human creativity by examining the effects of artificial intelligence in the field of illustration through cases.
Artificial Intelligence Illustration Creativity Computational Creativity Visual Communication Design.
Görsel iletişimin bir parçası olarak karşımıza çıkan illüstrasyonlar geçmişten günümüze popülerliğini sürdürmektedir. Çoğunlukla sanatçı ya da tasarımcılar tarafından dijital/el işi yöntemlerle gerçekleştirilen illüstrasyonlara son yıllarda yeni bir etki alanı eklenmeye başlamıştır. Yapay zekâ olarak nitelendirilen bu etki, insan dışındaki bir varlığın da (makinenin) illüstrasyonlar üretebileceğini göstermektedir. Makinelerin illüstrasyon alanında insan sınırlarına yaklaşmaya başlaması birçok sorgulamayı ve tartışmayı beraberinde getirmektedir. Yapay zekânın sonsuz sayıda görseller üretmesi bu çalışmaların niteliğini sorgulatırken, insan yaratıcılığının geleceği üzerine de düşündürmektedir. Yapay zekânın şu an ki ivmesi değerlendirildiğinde, yapay zekâ biçimsel olarak insan sınırlarına yaklaşmıştır. Bu makale, yapay zekânın illüstrasyon alanına olan etkilerini örnekler üzerinden inceleyerek, yapay zekânın güncel potansiyelleri ve insan yaratıcılığının geleceği hakkında bir durum tespiti yapmayı amaçlamaktadır.
Yapay zekâ İllüstrasyon Yaratıcılık Hesaplamalı Yaratıcılık Görsel İletişim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |