Bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeler geleneksel yönetimden e-yönetişime doğru bir geçişi hızlandırmaktadır. Bu süreçte sosyal medya, yüksek erişilebilir iletişim araçları ve platformlar üzerinden kurumların iletişim ve etkileşim imkanını genişletmektedir. Belediyelerin iletişim, etkileşim tanıma ve tanıtma faaliyetlerinde sosyal medya önemli işlev görmekte, bu durum geleneksel belediyecilikten e-belediyeciliğe doğru bir geçişi hızlandırmaktadır. Bu araştırmada TR 42 bölgesi belediyelerin sosyal medyayı kullanım düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada TR 42 bölgesindeki belediyelerin hizmet sunumunda sosyal medya kullanım biçimleri analiz edilmiştir. Araştırmanın verileri örneklemi oluşturan belediyelerin web sayfalarından elde edilmiştir. Araştırma bulguları, belediyelerin e-yönetişim bağlamında sosyal medyayı aktif olarak kullandıkları, ancak bu alanda yeterince ilerleme göstermediklerini göstermektedir.
Developments in information and communication technologies accelerate the transition from traditional management to e-governance. In this process, social media expands institutions' communication and interaction opportunities through highly accessible communication tools and platforms. Social media plays a vital role in municipalities' communication, interaction, recognition, and promotion activities, accelerating the transition from a traditional metropolis to an e-municipality. This study it is aimed to determine the social media usage levels of TR 42 region municipalities. The study analyzed the use of social media in the service delivery of the municipalities in the TR 42 region. The research data were obtained from the web pages of the municipalities forming the sample. Research findings show that municipalities actively use social media in the context of e-governance, but they need to make more progress in this area.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |