Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Gender Education on Gender Perception and Dating Violence Attitudes

Yıl 2024, , 1117 - 1134, 30.11.2024
https://doi.org/10.11616/asbi.1516573

Öz

The aim of this study is to understand the effects of gender education on students. Gender Perception and Dating Violence Attitude scales were used. A total of 80 people, 41 in the experimental group and 39 in the control group, participated in the study. Independent Sample T Test and Pearson Correlation Test were applied. The relationship between gender perception and dating violence attitudes was found to be positive, moderate and significant. The experimental and control groups received pretest scores indicating that they were at similar starting points. When the mean differences between the pretest and posttest were examined, it was determined that the experimental group had a more positive effect on gender perception than the control group, but there was no significant difference in attitudes towards dating violence. The results show that gender education changes the perception of gender as it aims but does not directly change attitudes towards dating violence.

Kaynakça

  • Altındiş, S., Ergin, A. (2018). Araştırma Evreni ve Örneklemi. Ş. Aslan (Ed.). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri içinde. Konya: Eğitim Yayınevi, s. 81-104.
  • Altınova, H. H., & Adıgüzel, Ö. (2013). Yaratıcı drama yöntemiyle verilen toplumsal cinsiyet eğitimi programının değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(16), 15-32.
  • Altınova, H.H., Duyan V. (2013). “Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması’’, Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, 24(2), s. 9-22.
  • Arık, İ. A. (1998). Psikolojide Bilimsel Yöntem. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Asan, Tezer, H., (2010). Ders Kitaplarında Cinsiyetçilik ve Öğretmenlerin Cinsiyetçilik Algılarının Saptanması. Fe Dergi, 2(2), s. 65-74.
  • Asikin, A. S., Aipipidely, D., & Kiling, I. Y. (2021). Experience Of Dating Violence’s Victims in Indonesia: a Photovoice Study. Interpersona: An International Journal on Personal Relationships, 15(2), s. 183-196.
  • Baker, C., & Stein, N. (2016). Obscuring Gender-Based Violence: Marriage Promotion and Teen Dating Violence Research. Journal of Women, Politics & Policy, 37(1), s. 87-109.
  • Banyard, V. L., & Cross, C. (2008). Consequences Of Teen Dating Violence: Understanding Intervening Variables in Ecological Context. Violence Against Women, 14(9), s. 998-1013.
  • Bardakçı, Ş., & Oğlak, S. (2022). Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Endeksi ve Türkiye. Toplumsal Politika Dergisi, 3(1), s. 71-90.
  • Beserra, M. A., Leitao, M. N. C., Fernandes, M. I. D., Scatena, L., Vidinha, T. S. S., Silva, L. M. P., & Ferriane, M. G. C. (2015). Prevalence of Dating Violence Among Adolescents From Brazilian Public Schools of Recife, 7, s. 91-99.
  • Başerer Berber, Z. (2021). Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğini Giderme Yolları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 10(3), s. 1215-1223.
  • Bingöl, O. (2014). Toplumsal Cinsiyet Olgusu ve Türkiye’de Kadınlık. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(3), s. 108-114.
  • Broverman, I. K., Vogel, S. R., Broverman, D. M., Clarkson, F. E., and Rosenkrantz, P. S. (1972). Sex-role stereotypes: A current appraisal. Journal of Social Issues, 28 (2), 59 -78.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2013). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chapple, C. L. (2003). Examining Intergenerational Violence: Violent Role Modeling or Weak Parental Controls? Violence and Victims, 18(2), s. 143.
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis For The Behavioral Sciences. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Deole, S. S., & Zeydanli, T. (2021). The Causal İmpact of Education on Gender Role Attitudes: Evidence From European Datasets. SSRN 3791949.
  • De La Rue, L., Polanin, J. R., Espelage, D. L., & Pigott, T. D. (2017). A Meta-Analysis Of School-Based İnterventions Aimed To Prevent or Reduce Violence in Teen Dating Relationships. Review of Educational Eesearch, 87(1), s. 7-34.
  • Ecevit, Y. Ayata A. (2011). Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisine Başlangıç ve Siyaset Ve Katılım. Y. Ecevit ve N. Karkıner (Edt.) (s. 2-29) Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Uzun, Z., Erdem, S., Güç, K., Uzun, A. M. Ş., & Erdem, E. (2017). The effect of education on gender perception and gender role attitudes: an experimental study & lt;p>toplumsal cinsiyet algısı ve toplumsal cinsiyet rollerine eğitimin etkisi: deneysel bir çalışma. Journal of Human Sciences, 14(1), 678.
  • Fenyes, H. (2014). Gender Role Attitudes Among Higher Education Students in a Borderland Central-Eastern European Region Called'Partium'. CEPS Journal, 4(2), s. 49-70.
  • Foshee, V. A., Bauman, K. E., Arriaga, X. B., Helms, R. W., Koch, G. G., & Linder, G. F. (1998). An Evaluation of Safe Dates, an Adolescent Dating Violence Prevention Program. American Journal of Public Health, 88(1), s. 45-50.
  • Gedik, E., (2021), Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet. M. Sağlam ve E. Çelik (Ed.), Eğitim Sosyolojisi (s. 207-217) Ankara: Vizetek Yayıncılık.
  • Gönenç, İ. M., Topuz, Ş., Sezer, N. Y., Yılmaz, S., & Duman, N. B. (2018). Toplumsal cinsiyet dersinin toplumsal cinsiyet algisina etkisi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1), 22-29.
  • Gümüşoğlu, F. (2016). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet. Toplum ve Demokrasi Dergisi, 2(4), s. 39-50.
  • Islam, M. K. (2010). Dıfferentıal Attıtude Towards Traditional Gender Role Among Adolescents: a Socıologıcal Study. Khulna University Studies, s. 309-320.
  • Kantowitz, B. H., Roediger III, H. L., Elmes, D. G. (2019). Deneysel Psikoloji, (Çev. N. Er, Y.A. Duyan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Keleş, E., Yılmazel, G., & Aydın Avcı, İ. (2021). Bir üniversitenin erkek çalışanlarında toplumsal cinsiyet rol tutumları. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 271-283.
  • Koparan, E. (2020). Bir Kamusal Alan Olan İş Dünyasında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Bağlamında Kadının Varlık Sorunsalı. Global Journal of Economics and Business Studies, 9(17), s. 55-62.
  • Korkmaz A, Başer M. (2019). Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Ataerkillik ve İktidar İlişkileri. STED. 8(1), s. 71-6.
  • Koyuncu Şahin, M., Çoban, A., (2019). Türkiye’de Eğitim Alanında Toplumsal Cinsiyet Üzerinde Yapılan Çalışmalara Toplu Bir Bakış. Journal of International Social Research. 12(64), s. 588-599.
  • Küçük, H. (2022). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Göç Sürecinde Kadın ve Erkek. Toplumsal Politika Dergisi, 3(1), s. 26-37.
  • Lazarevich, I., Irigoyen-Camacho, M. E., Velázquez-Alva, M. D. C., & Salinas-Avila, J. (2017). Dating Violence in Mexican College Students: Evaluation of an Educational Workshop. Journal of Interpersonal Violence, 32(2), s. 183-204.
  • Lewis, S. F., & Fremouw, W. (2001). Dating Violence: A Critical Review of the Literature. Clinical Psychology Review, 21(1), s. 105-127.
  • Morrison, K. E., Hymel, S., Craig, W., Dirks, M., & Holfeld, B. (2023). Teen Perceptions of Adolescent Dating Violence. Journal of Adolescence, 95(7), s. 1348-1364.
  • Murray, C. E., Wester, K. L., & Paladino, D. A. (2008). Dating Violence and Self‐Injury Among Undergraduate College Students: Attitudes and Experiences. Journal of College Counseling, 11(1), s. 42-57.
  • Reyes, H. L. M., Foshee, V. A., Niolon, P. H., Reidy, D. E., & Hall, J. E. (2016). Gender Role Attitudes and Male Adolescent Dating Violence Perpetration: Normative Beliefs as Moderators. Journal of Youth and Adolescence, 45, s. 350-360.
  • Sayılan, F. (2012). Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Seçgin, F., & Kurnaz, Ş. (2015). Sosyal bilgiler dersinde toplumsal cinsiyet etkinliklerinin öğrencilerin algı ve tutumlarına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 24-38.
  • Shen, A. C. T., Chiu, M. Y. L., & Gao, J. (2012). Predictors of Dating Violence Among Chinese Adolescents: The Role of Gender-Role Beliefs and Justification of Violence. Journal of Interpersonal Violence, 27(6), s. 1066-1089.
  • Shorey, R. C., Moore, T. M., McNulty, J. K., & Stuart, G. L. (2016). Do Alcohol and Marijuana Increase the Risk for Female Dating Violence Victimization? A Prospective Daily Diary Investigation. Psychology of Violence, 6(4), s. 509.
  • Shu, X. (2004). Education and Gender Egalitarianism: The Case of China. Sociology of Education, 77(4), s. 311-336.
  • Straus, M. A. (2004). Prevalence of Violence Against Dating Partners by Male and Female University Students Worldwide. Violence Against Women, 10(7), s. 790-811.
  • Sugarman, D. B., & Hotaling, G. T. (1989). Dating Violence: Prevalence, Context, and Risk Markers. New York: Praeger.
  • Şahin, M., Çoban, A. (2019). Türkiye’de eğitim alanında toplumsal cinsiyet üzeri̇ne yapılmış çalışmalara toplu bi̇r bakış. Uluslararası Sosyal Araştırma Dergisi, 12(64), 588-599.
  • Şahin, M. (2019). Kültür Aktarımında Toplumsal Cinsiyetin Rolü. Akademik Hassasiyetler, 6(11), s. 233-249.
  • Şanlı, B., & Karakuş, F. (2023). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimi ile İlgili Nitel Bulguların Meta-Özeti. The Journal Of Academic Social Science Studies, 16(Year: 16-Number: 94), 39-54.
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. Boston: Pearson.
  • Taylor, S., Calkins, C. A., Xia, Y., & Dalla, R. L. (2021). Adolescent Perceptions of Dating Violence: A Qualitative Study. Journal of Interpersonal Violence, 36(1-2), s. 448-468.
  • Terzioğlu F, Gönenç İM, Özdemir F, Güvenç G, Kök G, Yılmaz Sezer N, Demirtaş Hiçyılmaz B. (2016). “Flört Şiddeti Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması’’, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 19(4), s. 225-232.
  • Uğurlu, Z. (2022). Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddetin Çocuğa Yansıması: Çocuk İstismarı. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 6(2), s. 160-174.
  • Vagi, K. J., Rothman, E. F., Latzman, N. E., Tharp, A. T., Hall, D. M., & Breiding, M. J. (2013). Beyond Correlates: A Review of Risk and Protective Factors for Adolescent Dating Violence Perpetration. Journal of Youth and Adolescence, 42, s. 633-649.
  • Wincentak, K., Connolly, J., & Card, N. (2017). Teen Dating Violence: A Meta-Analytic Review of Prevalence Rates. Psychology of Violence, 7(2), s. 224.
  • Wolitzky-Taylor, K. B., Ruggiero, K. J., Danielson, C. K., Resnick, H. S., Hanson, R. F., Smith, D. W., ... & Kilpatrick, D. G. (2008). Prevalence and Correlates of Dating Violence in a National Sample of Adolescents. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 47(7), s. 755-762.
  • Yılmaz, S. (2018). Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Günlük Hayattaki Yansımaları: Çorum/Alaca Örneği. İmgelem, 2(2), s. 59-79.
  • Yılmaz, F. A., Taplak, A. Ş. (2020). Relationship Between Self‐Esteem, Perception of Gender and Attitudes Towards Dating Violence Among University Students. Perspectives in Psychiatric Care, 57(2), s. 911-919.
  • Yu, R., Pepler, D. J., van de Bongardt, D., Josephson, W. L., & Connolly, J. (2018). Internalizing Symptoms and Dating Violence Perpetration in Adolescence. Journal of Adolescence, 69, s. 88-91.
  • Zeybek, V., & Kurşun, M. (2019). Tıp fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları. Pamukkale Medical Journal, 12(2), 225-233.

Toplumsal Cinsiyet Eğitiminin Toplumsal Cinsiyet Algısı ve Flört Şiddeti Tutumlarına Etkisi

Yıl 2024, , 1117 - 1134, 30.11.2024
https://doi.org/10.11616/asbi.1516573

Öz

Bu araştırmanın amacı Toplumsal Cinsiyet eğitiminin öğrenciler üzerindeki etkilerini anlamaktır. Toplumsal Cinsiyet Algısı ve Flört Şiddeti Tutum ölçekleri kullanılmıştır. Deney grubu 41, kontrol grubu 39 kişi olmak üzere toplam 80 kişinin katılımı sağlanmıştır. Bağımsız Örneklem T Testi ve Pearson Korelasyon Testi uygulanmıştır. Toplumsal cinsiyet algısı ile flört şiddeti tutumlarının arasındaki ilişkinin pozitif yönde, orta düzeyli ve anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Deney ve kontrol grupları benzer başlangıç noktasında olduklarını gösteren öntest puanlarını almışlardır. Öntest ve sontest arasındaki farkların ortalamaları incelendiğinde deney grubunun toplumsal cinsiyet algısı üzerinde kontrol grubuna göre daha olumlu bir etkiye sahip olduğu, ancak flört şiddetine yönelik tutumlara yönelik anlamlılık ifade eden bir farkın olmadığı belirlenmiştir. Sonuçlar toplumsal cinsiyet eğitiminin hedeflediği gibi toplumsal cinsiyete yönelik algıyı değiştirdiğini fakat doğrudan flört şiddetine yönelik tutumları değiştirmediğini göstermektedir.

Kaynakça

  • Altındiş, S., Ergin, A. (2018). Araştırma Evreni ve Örneklemi. Ş. Aslan (Ed.). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri içinde. Konya: Eğitim Yayınevi, s. 81-104.
  • Altınova, H. H., & Adıgüzel, Ö. (2013). Yaratıcı drama yöntemiyle verilen toplumsal cinsiyet eğitimi programının değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(16), 15-32.
  • Altınova, H.H., Duyan V. (2013). “Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması’’, Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, 24(2), s. 9-22.
  • Arık, İ. A. (1998). Psikolojide Bilimsel Yöntem. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Asan, Tezer, H., (2010). Ders Kitaplarında Cinsiyetçilik ve Öğretmenlerin Cinsiyetçilik Algılarının Saptanması. Fe Dergi, 2(2), s. 65-74.
  • Asikin, A. S., Aipipidely, D., & Kiling, I. Y. (2021). Experience Of Dating Violence’s Victims in Indonesia: a Photovoice Study. Interpersona: An International Journal on Personal Relationships, 15(2), s. 183-196.
  • Baker, C., & Stein, N. (2016). Obscuring Gender-Based Violence: Marriage Promotion and Teen Dating Violence Research. Journal of Women, Politics & Policy, 37(1), s. 87-109.
  • Banyard, V. L., & Cross, C. (2008). Consequences Of Teen Dating Violence: Understanding Intervening Variables in Ecological Context. Violence Against Women, 14(9), s. 998-1013.
  • Bardakçı, Ş., & Oğlak, S. (2022). Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Endeksi ve Türkiye. Toplumsal Politika Dergisi, 3(1), s. 71-90.
  • Beserra, M. A., Leitao, M. N. C., Fernandes, M. I. D., Scatena, L., Vidinha, T. S. S., Silva, L. M. P., & Ferriane, M. G. C. (2015). Prevalence of Dating Violence Among Adolescents From Brazilian Public Schools of Recife, 7, s. 91-99.
  • Başerer Berber, Z. (2021). Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğini Giderme Yolları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 10(3), s. 1215-1223.
  • Bingöl, O. (2014). Toplumsal Cinsiyet Olgusu ve Türkiye’de Kadınlık. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(3), s. 108-114.
  • Broverman, I. K., Vogel, S. R., Broverman, D. M., Clarkson, F. E., and Rosenkrantz, P. S. (1972). Sex-role stereotypes: A current appraisal. Journal of Social Issues, 28 (2), 59 -78.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2013). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chapple, C. L. (2003). Examining Intergenerational Violence: Violent Role Modeling or Weak Parental Controls? Violence and Victims, 18(2), s. 143.
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis For The Behavioral Sciences. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Deole, S. S., & Zeydanli, T. (2021). The Causal İmpact of Education on Gender Role Attitudes: Evidence From European Datasets. SSRN 3791949.
  • De La Rue, L., Polanin, J. R., Espelage, D. L., & Pigott, T. D. (2017). A Meta-Analysis Of School-Based İnterventions Aimed To Prevent or Reduce Violence in Teen Dating Relationships. Review of Educational Eesearch, 87(1), s. 7-34.
  • Ecevit, Y. Ayata A. (2011). Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisine Başlangıç ve Siyaset Ve Katılım. Y. Ecevit ve N. Karkıner (Edt.) (s. 2-29) Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Uzun, Z., Erdem, S., Güç, K., Uzun, A. M. Ş., & Erdem, E. (2017). The effect of education on gender perception and gender role attitudes: an experimental study & lt;p>toplumsal cinsiyet algısı ve toplumsal cinsiyet rollerine eğitimin etkisi: deneysel bir çalışma. Journal of Human Sciences, 14(1), 678.
  • Fenyes, H. (2014). Gender Role Attitudes Among Higher Education Students in a Borderland Central-Eastern European Region Called'Partium'. CEPS Journal, 4(2), s. 49-70.
  • Foshee, V. A., Bauman, K. E., Arriaga, X. B., Helms, R. W., Koch, G. G., & Linder, G. F. (1998). An Evaluation of Safe Dates, an Adolescent Dating Violence Prevention Program. American Journal of Public Health, 88(1), s. 45-50.
  • Gedik, E., (2021), Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet. M. Sağlam ve E. Çelik (Ed.), Eğitim Sosyolojisi (s. 207-217) Ankara: Vizetek Yayıncılık.
  • Gönenç, İ. M., Topuz, Ş., Sezer, N. Y., Yılmaz, S., & Duman, N. B. (2018). Toplumsal cinsiyet dersinin toplumsal cinsiyet algisina etkisi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1), 22-29.
  • Gümüşoğlu, F. (2016). Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet. Toplum ve Demokrasi Dergisi, 2(4), s. 39-50.
  • Islam, M. K. (2010). Dıfferentıal Attıtude Towards Traditional Gender Role Among Adolescents: a Socıologıcal Study. Khulna University Studies, s. 309-320.
  • Kantowitz, B. H., Roediger III, H. L., Elmes, D. G. (2019). Deneysel Psikoloji, (Çev. N. Er, Y.A. Duyan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Keleş, E., Yılmazel, G., & Aydın Avcı, İ. (2021). Bir üniversitenin erkek çalışanlarında toplumsal cinsiyet rol tutumları. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 271-283.
  • Koparan, E. (2020). Bir Kamusal Alan Olan İş Dünyasında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Bağlamında Kadının Varlık Sorunsalı. Global Journal of Economics and Business Studies, 9(17), s. 55-62.
  • Korkmaz A, Başer M. (2019). Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Ataerkillik ve İktidar İlişkileri. STED. 8(1), s. 71-6.
  • Koyuncu Şahin, M., Çoban, A., (2019). Türkiye’de Eğitim Alanında Toplumsal Cinsiyet Üzerinde Yapılan Çalışmalara Toplu Bir Bakış. Journal of International Social Research. 12(64), s. 588-599.
  • Küçük, H. (2022). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Göç Sürecinde Kadın ve Erkek. Toplumsal Politika Dergisi, 3(1), s. 26-37.
  • Lazarevich, I., Irigoyen-Camacho, M. E., Velázquez-Alva, M. D. C., & Salinas-Avila, J. (2017). Dating Violence in Mexican College Students: Evaluation of an Educational Workshop. Journal of Interpersonal Violence, 32(2), s. 183-204.
  • Lewis, S. F., & Fremouw, W. (2001). Dating Violence: A Critical Review of the Literature. Clinical Psychology Review, 21(1), s. 105-127.
  • Morrison, K. E., Hymel, S., Craig, W., Dirks, M., & Holfeld, B. (2023). Teen Perceptions of Adolescent Dating Violence. Journal of Adolescence, 95(7), s. 1348-1364.
  • Murray, C. E., Wester, K. L., & Paladino, D. A. (2008). Dating Violence and Self‐Injury Among Undergraduate College Students: Attitudes and Experiences. Journal of College Counseling, 11(1), s. 42-57.
  • Reyes, H. L. M., Foshee, V. A., Niolon, P. H., Reidy, D. E., & Hall, J. E. (2016). Gender Role Attitudes and Male Adolescent Dating Violence Perpetration: Normative Beliefs as Moderators. Journal of Youth and Adolescence, 45, s. 350-360.
  • Sayılan, F. (2012). Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Seçgin, F., & Kurnaz, Ş. (2015). Sosyal bilgiler dersinde toplumsal cinsiyet etkinliklerinin öğrencilerin algı ve tutumlarına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 24-38.
  • Shen, A. C. T., Chiu, M. Y. L., & Gao, J. (2012). Predictors of Dating Violence Among Chinese Adolescents: The Role of Gender-Role Beliefs and Justification of Violence. Journal of Interpersonal Violence, 27(6), s. 1066-1089.
  • Shorey, R. C., Moore, T. M., McNulty, J. K., & Stuart, G. L. (2016). Do Alcohol and Marijuana Increase the Risk for Female Dating Violence Victimization? A Prospective Daily Diary Investigation. Psychology of Violence, 6(4), s. 509.
  • Shu, X. (2004). Education and Gender Egalitarianism: The Case of China. Sociology of Education, 77(4), s. 311-336.
  • Straus, M. A. (2004). Prevalence of Violence Against Dating Partners by Male and Female University Students Worldwide. Violence Against Women, 10(7), s. 790-811.
  • Sugarman, D. B., & Hotaling, G. T. (1989). Dating Violence: Prevalence, Context, and Risk Markers. New York: Praeger.
  • Şahin, M., Çoban, A. (2019). Türkiye’de eğitim alanında toplumsal cinsiyet üzeri̇ne yapılmış çalışmalara toplu bi̇r bakış. Uluslararası Sosyal Araştırma Dergisi, 12(64), 588-599.
  • Şahin, M. (2019). Kültür Aktarımında Toplumsal Cinsiyetin Rolü. Akademik Hassasiyetler, 6(11), s. 233-249.
  • Şanlı, B., & Karakuş, F. (2023). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimi ile İlgili Nitel Bulguların Meta-Özeti. The Journal Of Academic Social Science Studies, 16(Year: 16-Number: 94), 39-54.
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. Boston: Pearson.
  • Taylor, S., Calkins, C. A., Xia, Y., & Dalla, R. L. (2021). Adolescent Perceptions of Dating Violence: A Qualitative Study. Journal of Interpersonal Violence, 36(1-2), s. 448-468.
  • Terzioğlu F, Gönenç İM, Özdemir F, Güvenç G, Kök G, Yılmaz Sezer N, Demirtaş Hiçyılmaz B. (2016). “Flört Şiddeti Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması’’, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 19(4), s. 225-232.
  • Uğurlu, Z. (2022). Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddetin Çocuğa Yansıması: Çocuk İstismarı. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 6(2), s. 160-174.
  • Vagi, K. J., Rothman, E. F., Latzman, N. E., Tharp, A. T., Hall, D. M., & Breiding, M. J. (2013). Beyond Correlates: A Review of Risk and Protective Factors for Adolescent Dating Violence Perpetration. Journal of Youth and Adolescence, 42, s. 633-649.
  • Wincentak, K., Connolly, J., & Card, N. (2017). Teen Dating Violence: A Meta-Analytic Review of Prevalence Rates. Psychology of Violence, 7(2), s. 224.
  • Wolitzky-Taylor, K. B., Ruggiero, K. J., Danielson, C. K., Resnick, H. S., Hanson, R. F., Smith, D. W., ... & Kilpatrick, D. G. (2008). Prevalence and Correlates of Dating Violence in a National Sample of Adolescents. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 47(7), s. 755-762.
  • Yılmaz, S. (2018). Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Günlük Hayattaki Yansımaları: Çorum/Alaca Örneği. İmgelem, 2(2), s. 59-79.
  • Yılmaz, F. A., Taplak, A. Ş. (2020). Relationship Between Self‐Esteem, Perception of Gender and Attitudes Towards Dating Violence Among University Students. Perspectives in Psychiatric Care, 57(2), s. 911-919.
  • Yu, R., Pepler, D. J., van de Bongardt, D., Josephson, W. L., & Connolly, J. (2018). Internalizing Symptoms and Dating Violence Perpetration in Adolescence. Journal of Adolescence, 69, s. 88-91.
  • Zeybek, V., & Kurşun, M. (2019). Tıp fakültesi öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları. Pamukkale Medical Journal, 12(2), 225-233.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Cinsiyet Sosyolojisi, Cinsiyet Psikolojisi, Sosyal Psikoloji
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatma Sena Öztürk Miroğlu 0000-0002-9271-1920

Şule Aydın Yeral 0000-0003-2299-634X

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 15 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 20 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Öztürk Miroğlu, F. S., & Aydın Yeral, Ş. (2024). Toplumsal Cinsiyet Eğitiminin Toplumsal Cinsiyet Algısı ve Flört Şiddeti Tutumlarına Etkisi. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 24(3), 1117-1134. https://doi.org/10.11616/asbi.1516573
AMA Öztürk Miroğlu FS, Aydın Yeral Ş. Toplumsal Cinsiyet Eğitiminin Toplumsal Cinsiyet Algısı ve Flört Şiddeti Tutumlarına Etkisi. ASBİ. Kasım 2024;24(3):1117-1134. doi:10.11616/asbi.1516573
Chicago Öztürk Miroğlu, Fatma Sena, ve Şule Aydın Yeral. “Toplumsal Cinsiyet Eğitiminin Toplumsal Cinsiyet Algısı Ve Flört Şiddeti Tutumlarına Etkisi”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 24, sy. 3 (Kasım 2024): 1117-34. https://doi.org/10.11616/asbi.1516573.
EndNote Öztürk Miroğlu FS, Aydın Yeral Ş (01 Kasım 2024) Toplumsal Cinsiyet Eğitiminin Toplumsal Cinsiyet Algısı ve Flört Şiddeti Tutumlarına Etkisi. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 24 3 1117–1134.
IEEE F. S. Öztürk Miroğlu ve Ş. Aydın Yeral, “Toplumsal Cinsiyet Eğitiminin Toplumsal Cinsiyet Algısı ve Flört Şiddeti Tutumlarına Etkisi”, ASBİ, c. 24, sy. 3, ss. 1117–1134, 2024, doi: 10.11616/asbi.1516573.
ISNAD Öztürk Miroğlu, Fatma Sena - Aydın Yeral, Şule. “Toplumsal Cinsiyet Eğitiminin Toplumsal Cinsiyet Algısı Ve Flört Şiddeti Tutumlarına Etkisi”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi 24/3 (Kasım 2024), 1117-1134. https://doi.org/10.11616/asbi.1516573.
JAMA Öztürk Miroğlu FS, Aydın Yeral Ş. Toplumsal Cinsiyet Eğitiminin Toplumsal Cinsiyet Algısı ve Flört Şiddeti Tutumlarına Etkisi. ASBİ. 2024;24:1117–1134.
MLA Öztürk Miroğlu, Fatma Sena ve Şule Aydın Yeral. “Toplumsal Cinsiyet Eğitiminin Toplumsal Cinsiyet Algısı Ve Flört Şiddeti Tutumlarına Etkisi”. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, c. 24, sy. 3, 2024, ss. 1117-34, doi:10.11616/asbi.1516573.
Vancouver Öztürk Miroğlu FS, Aydın Yeral Ş. Toplumsal Cinsiyet Eğitiminin Toplumsal Cinsiyet Algısı ve Flört Şiddeti Tutumlarına Etkisi. ASBİ. 2024;24(3):1117-34.