Araştırmanın amacı, TripAdvisor kullanıcılarının Türkçe ve İngilizce yorumlarındaki duygusal eğilimlerin ortaya çıkarılması ve sınıflandırılmasında kullanılan duygu analizi yöntemlerini karşılaştırmaktır. Amaç kapsamında makine öğrenme yöntemlerinden Decision Tree, Random Forest gibi sınıflandırma algoritmaları kullanılmıştır. Nicel araştırma özelliği gösteren bu çalışma kapsamında veriler, TripAdvisor turizm portalından web kazıma tekniği ile elde edilmiştir. Amaçsal örnekleme yönteminin benimsendiği bu çalışmada verilerin analiz edilmesi sürecinde duygu analizi yöntemi kullanılmıştır. Veri analiz sürecinde açık kaynak kodlu KNİME veri madenciliği programından yararlanılmıştır. Araştırma neticesinde makine öğrenme algortimalarının sözlük tabanlı analize göre daha etkin sınıflandırma gerçekleştirdiği görülmüştür. Ayrıca makine öğrenme algortimaları sınıflandırma aşamasında Türkçe dilindeki yorumlarda daha başarılı sonuçlar üretmiştir.
Kullanıcı yorumları veri madenciliği metin madenciliği duygu analizi TripAdvisor
Yok
Yok
The aim of the research is to compare the sentiment analysis methods used to reveal and classify the emotional tendencies in Turkish and English comments of hotel users. Within purpose, classification algorithms such as Decision Tree and Random Forest from machine learning methods were used. The data was obtained from Tripadvisor tourism portal with web scraping/mining technique within the scope of this study, which shows quantitative research feature. A purposeful sampling method was used in this study. Emotion analysis, which is one of the text mining applications, was used to analyze the data. KNIME Analytics Platform was used in the data analysis process. As a result of the research, it was seen that the machine learning algorithms performed more effective classification than dictionary-based analysis. In addition, the machine learning algorithms produced more successful results in the Turkish language comments at the classification stage.
User reviews data mining text mining emotion analysis TripAdvisor
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 22 Sayı: 2 |