It is inhumane for a person or a community to be excluded, treated with suspicion and subjected to hostile discourse or actions because of their beliefs. Islamophobia is a phenomenon in which discourses and actions are formed within this framework. Especially in Western societies where Muslims are in the minority, Islamophobia discourses and actions have been frequent in recent years. The media plays an important role in the formation and spread of Islamophobia discourses. It is known that the media influences people's thoughts as it reaches large masses. In this sense, the media is effective in creating the perception of Islamophobia and in the emergence of negative discourses and actions against Muslims. This study presents a general perspective on the position of the media in the spread of Islamophobia based on the studies on Islamophobia and the media. In this respect, 465 research articles in the Web of Science database were analyzed by bibliometric method. One of the most important results of the study is that the most studies on Islamophobia and the media were conducted in communication sciences (n=109). Studies on Islamophobia and the media have focused on Islamophobia discourses used in the media of various countries.
Yok
Bir insanın ya da toplumun inançları nedeniyle dışlanması, şüpheyle yaklaşılması ve düşmanca söylem ya da eylemlere maruz kalması insanlık dışı bir yaklaşımdır. İslamofobi, tam da bu çerçevede söylem ve eylemlerin oluştuğu bir olgudur. Özellikle Müslümanların azınlıkta olduğu Batı toplumlarında İslamofobi söylemler ve eylemleri son yıllarda sıkça görülmektedir. İslamofobi söylemlerinin oluşması ve yaygınlaşmasında medya önemli bir role sahiptir. Medyanın geniş kitlelere ulaşması nedeniyle insanların düşüncelerini etkilediği bilinmektedir. Bu anlamda İslamofobi algısının yaratılması ve Müslümanlara karşı olumsuz söylem ve eylemlerin ortaya çıkmasında medya etkili olmaktadır. Bu çalışmada İslamofobi ve medya konusunda yapılan çalışmalardan yola çıkarak İslamofobi’nin yayılımında medyanın konumuna ilişkin genel bir bakış açısı sunulmaktadır. Bu bakımdan çalışmada Web of Science veri tabanında yer alan 465 araştırma makalesi bibliyometrik yöntemle incelenmiştir. Çalışmanın en önemli sonuçları arasında İslamofobi ve medya konusunda en fazla çalışmanın iletişim bilimlerinde (n=109) yapılması yer almaktadır. İslamofobi ve medya konusunda yapılan çalışmalarda çeşitli ülkelerin medyalarında kullanılan İslamofobi söylemlerine odaklanıldığı saptanmıştır.
Çalışma etik kurul onayı gerektirmeyen bir araştırma makalesidir. Çalışmanın hazırlanması ve veri toplanması aşamalarında etik ilkelere uyulmuştur.
yok
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gazetecilik Çalışmaları, Kitle İletişimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 2 |