The use of artificial intelligence (AI) in the retail sector is steadily increasing. This study aims to reveal the usage of AI in retailing over the years. For thisKoh purpose, 137 studies published in the Journal of Retailing and Consumer Services were analyzed according to SPAR-4-SLR protocol. The reviewed studies were analyzed across four domains: publication year, consumer approach, AI technology applied, and theoretical framework. Findings indicate that most studies were published in 2024, primarily focusing on consumer purchasing behavior, extensive use of chatbots, and frequent application of the Technology Acceptance Model (TAM) in theoretical grounding. This research distinguishes itself by examining the retailer-consumer behavior relationship, mainly contributing to current knowledge in this area.
Keywords: AI, artificial ıntelligence, retailing, consumer behaviour
Perakende sektöründe yapay zeka (YZ) kullanımı giderek artmaktadır. Bu çalışma, yıllar içinde perakendecilikte YZ kullanımını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, Journal of Retailing and Consumer Services dergisinde yayımlanan 137 çalışma, SPAR-4-SLR protokolüne göre analiz edilmiştir. İncelenen çalışmalar dört alanda analiz edilmiştir: yayın yılı, tüketici yaklaşımı, uygulanan YZ teknolojisi ve teorik çerçeve. Bulgular, çoğu çalışmanın 2024 yılında yayımlandığını, tüketici satın alma davranışına odaklandığını, chatbotların yoğun kullanıldığını ve teorik dayanak olarak sıklıkla Teknoloji Kabul Modeli'nin (TAM) uygulandığını göstermektedir. Bu araştırma, perakendeci-tüketici davranışı ilişkisini inceleyerek mevcut bilgiye bu alanda katkı sağlaması bakımından önemlidir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Tüketici Davranışı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 1 |