Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Finansal Okuryazarlık: Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Finansal Davranış ve Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2022, , 733 - 751, 28.09.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1152405

Öz

Finansal piyasaların ve gelişmelerin her geçen gün gelişen teknoloji ile daha karmaşık bir hale gelmesi yüksek finansal okuryazarlık ihtiyacının doğmasına sebep olmuştur. Bu nedenle bireylerin bu alanda kendilerini geliştirmeleri maddi kaynaklarını daha doğru yönetmelerine olanak tanıyacaktır. Küresel hale gelen spor sektörünün de finansal açıdan başarılı şekilde yönetilmesi için bu alanda yüksek finansal okuryazarlık düzeyine sahip spor yöneticileri tarafından yönetilmesi son derece önemlidir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, Spor Yöneticiliği Bölümünde öğretim gören öğrencilerin finansal davranış ve tutumlarının incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini 2021-2022 yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği Bölümünde öğretim gören 98’i kadın, 178’i erkek toplam 276 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmaya veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan tanımlayıcı bilgi formu ve Sarıgül (2015) tarafından geliştirilen Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeği (FOTDÖ) kullanılmıştır. Araştırmada cinsiyet, sınıf, aile aylık geliri ve günlük ekonomi ve finans haberlerini takip etme değişkenlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklara ulaşılırken, yaş, genel not ortalaması, öğretim türü, aylık bireysel gelir ve daha önce ekonomi veya finans konularında eğitim alma değişkenlerinde ise anlamlı bir farklılığa ulaşılmamıştır. Ulaşılan sonuçlara göre kadınların erkeklere göre daha iyi finansal okuryazar oldukları ve güncel olarak finansal gelişmeleri takip edenlerin etmeyenlere göre daha yüksek ortalamalara sahip oldukları bulunmuştur.

Kaynakça

  • Acaravcı, S. K., & Bediroğlu, K. (2019). Finansal okuryazarlık: Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi üzerine uygulama. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 7(2), 30-51.
  • Adeleke, T. (2013). The effects of gender and gender role on the financial literacy of college students. Oklahoma: Oklahoma State University.
  • Agarwalla, S. K., Barua, S. K., Jacob, J., & Varma, J. R. (2015). Financial literacy among working young in urban India. World Development, 67, 101-109. https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2014.10.004
  • Atkinson, A., & Messy, F. A. (2012). Measuring financial literacy: Results of the OECD/International Network on Financial Education (INFE) pilot study. https://doi.org/10.1787/20797117
  • Atkinson, A., McKay, S., Collard, S., & Kempson, E. (2007). Levels of financial capability in the UK. Public Money and Management, 27(1), 29-36. https://doi.org/10.1111/j.1467-9302.2007.00552.x
  • Allen, M. W., Edwards, R., Hayhoe, C. R., & Leach, L. (2007). Imagined interactions, family money management patterns and coalitions, and attitudes toward money and credit. Journal of Family and Economic Issues, 28(1), 3-22. https://doi.org/10.1007/s10834-006-9048-1
  • Almenberg, J., & Säve-Söderbergh, J. (2011). Financial literacy and retirement planning in Sweden. Journal of Pension Economics & Finance, 10(4), 585-598. https://doi.org/10.1017/S1474747211000497
  • Amagir, A., Groot, W., Maassen van den Brink, H., & Wilschut, A. (2018). A review of financial-literacy education programs for children and adolescents. Citizenship, Social and Economics Education, 17(1), 56-80. https://doi.org/10.1177%2F2047173417719555
  • Amagir, A., Wilschut, A., & Groot, W. (2018). The relation between financial knowledge, attitudes towards money, financial self-efficacy, and financial behavior among high school students in the Netherlands. Empirische Pädagogik, 32(3/4), 387-400.
  • Aydın, A. E., & Selcuk, E. A. (2019). An investigation of financial literacy, money ethics and time preferences among college students: A structural equation model. International Journal of Bank Marketing, 37(3), 880-900. https://doi.org/10.1108/IJBM-05-2018-0120
  • Barış, S. (2016). Finansal okuryazarlık ve bütçeleme davranışı: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. TESAM Akademi Dergisi 3(2), 13–38.
  • Başarır, Ç., & Sarıhan, A. Y. (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlıklarının belirlenmesi: bandırma on yedi eylül üniversitesi örneği. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(1), 143-162. https://doi.org/10.11611/yead.330952
  • Beal, D., & Delpachitra, S. (2003). Financial literacy among Australian university students. Economic Papers: A journal of applied economics and policy, 22(1), 65-78.
  • Biçer, E. B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık ile İlgili Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4), 1519-1533.
  • Bozkurt, E., Toktaş, Y., & Altıner, A. (2019). Türkiye’de tasarruf ve finansal okuryazarlık üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 1580-1605. https://doi.org/10.17755/esosder.518727
  • Bucher-Koenen, T., & Lusardi, A. (2011). Financial literacy and retirement planning in Germany. Journal of Pension Economics & Finance, 10(4), 565-584. https://doi.org/10.1017/S1474747211000485
  • Bucher‐Koenen, T., Lusardi, A., Alessie, R., & Van Rooij, M. (2017). How financially literate are women? An overview and new insights. Journal of Consumer Affairs, 51(2), 255-283. https://doi.org/10.1111/joca.12121
  • Büyüköztürk, G. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Chen, H., & Volpe, R. P. (1998). An analysis of personal financial literacy among college students. Financial Services Review, 7(2), 107-128. https://doi.org/10.1016/S1057-0810(99)80006-7
  • Chen, H., & Volpe, R. P. (2002). Gender differences in personal financial literacy among college students. Financial services review, 11(3), 289-307.
  • Contuk, F. Y. (2018). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık durumunu etkileyen faktörler üzerine bir araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (77), 115-136. https://doi.org/10.25095/mufad.401316
  • Çinko, M., Avcı, E., Ergun, S., & Tekçe, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyleri: Marmara Üniversitesi örneği. Marmara Business Review, 2(1), 25-50.
  • Cull, M., & Whitton, D. (2011). University students’ financial literacy levels: Obstacles and aids. The Economic and Labour Relations Review, 22(1), 99-114. https://doi.org/10.1177%2F103530461102200106
  • Danışman, E., Sezer, D., & Gümüş, U. T. (2016). Finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 26(2), 1-37.
  • Delaune, L. D., Rakow, J. S., & Rakow, K. C. (2010). Teaching financial literacy in a co-curricular service-learning model. Journal of Accounting Education, 28(2), 103-113. https://doi.org/10.1016/j.jaccedu.2011.03.002
  • Douissa, I. B. (2020). Factors affecting College students’ multidimensional financial literacy in the Middle East. International Review of Economics Education, 35, 100173. https://doi.org/10.1016/j.iree.2019.100173
  • Durmuşkaya, S., & Kavas, Y. (2018). Akademik gelişim ve finansal okuryazarlık arasındaki ilişkinin tespiti üzerine bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(3), 925-939. https://doi.org/10.18657/yonveek.441375
  • Engin, C., Eren, A. S., & Balkar, O. E. (2020). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi lisans öğrencilerinin finansal okuryazarlık durumlarının tespitine yönelik bir alan çalışması. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 42(2), 283-315. https://doi.org/10.14780/muiibd.854410
  • Ergün, K. (2018). Financial literacy among university students: A study in eight European countries. International Journal of Consumer Studies, 42(1), 2-15. https://doi.org/10.1111/ijcs.12408
  • Gümüş, U. T., & Pailer, M. K. (2019). Öğrencilerin finans dersi alma durumunun finansal okur yazarlık seviyesine etkisi: Bir Nazilli örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1494-1516. https://doi.org/10.26466/opus.553171
  • Hilgert, M. A., Hogarth, J. M., & Beverly, S. G. (2003). Household financial management: The connection between knowledge and behavior. Federal Reserve Bulletin, 89, 309.
  • Jorgensen, B. L., & Savla, J. (2010). Financial literacy of young adults: The importance of parental socialization. Family Relations Interdisciplinary Journal of Applied Family Science, 59(4), 465-478. https://doi.org/10.1111/j.1741-3729.2010.00616.x
  • Karadeniz, E., Koşan, L., Gecgin, E., & Beyazgül, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin analizi: Kafkas Üniversitesi Sarıkamış kampüsünde bir araştırma. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 325-346. https://Doi.Org/10.18026/Cbayarsos.585285
  • Kılıç, Y., Ata, H. A., & Seyrek, İ. H. (2015). Finansal okuryazarlık: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (66), 129-150. https://doi.org/10.25095/mufad.396535
  • Ludlum, M., Tilker, K., Ritter, D., Cowart, T. W., & Xu, W. (2012). Financial literacy and credit cards: A multicampus survey. Accounting, Finance & Business Law Faculty Publications and Presentations, 7(3), 25–33.
  • Lusardi, A. (2008). Financial literacy: an essential tool for informed consumer choice? National Bureau of Economic Research, 1–29. https://doi.org/10.3386/W14084
  • Lusardi, A., & Mitchell, O. S. (2011). Financial literacy and planning: Implications for retirement well-being. National Bureau of Economic Research, 17-39. https://doi.org/10.3386/w17078
  • Kalmi, P., & Ruuskanen, O. P. (2018). Financial literacy and retirement planning in Finland. Journal of Pension Economics & Finance, 17(3), 335-362. https://doi.org/10.1017/S1474747217000270
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Mandell, L., & Klein, L. S. (2009). The impact of financial literacy education on subsequent financial behavior. Journal of Financial Counseling and Planning, 20(1), 15-24.
  • Mandmaa, S. (2021). How to promote personal financial education-Findings from Finnish University students’ financial literacy study. International Journal of Educational Technology and Learning, 10(1), 8-25. https://doi.org/10.20448/2003.101.8.25
  • Mason, C. L. J., & Wilson, R. M. S. (2000). Conceptualising Financial Literacy. Loughborough: Loughborough University. https://repository.lboro.ac.uk/account/articles/9494975
  • Monticone, C. (2010). How much does wealth matter in the acquisition of financial literacy? Journal of Consumer Affairs, 44(2), 403-422. https://doi.org/10.1111/j.1745-6606.2010.01175.x
  • Mändmaa, S. (2019). Financial literacy–what and why should we improve. Eurasian Journal of Social Sciences, 7(2), 12-28. https://10.15604/ejss.2019.07.02.002
  • Nicolini, G., Cude, B. J., & Chatterjee, S. (2013). Financial literacy: A comparative study across four countries. International Journal of Consumer Studies, 37(6), 689-705. https://doi.org/10.1111/ijcs.12050
  • Idris, F. H., Krishnan, K. S. D., & Azmi, N. (2013). Relationship between financial literacy and financial distress among youths in Malaysia-An empirical study. Malaysian Journal of Society and Space, 9(4), 106-117.
  • Onat, O. K., & Yöntem, H. (2022). Finansal okuryazarlığın bireysel emeklilik sistemi tercihlerine etkisi: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde bir araştırma. Finansal Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 14(26), 165-192. https://doi.org/10.14784/marufacd.1055196
  • Philippas, N. D., & Avdoulas, C. (2020). Financial literacy and financial well-being among generation-Z university students: Evidence from Greece. The European Journal of Finance, 26(4-5), 360-381. https://doi.org/10.1080/1351847X.2019.1701512
  • Potrich, A. C. G., Vieira, K. M., Coronel, D. A., & Filho, R. B. (2015). Financial literacy in Southern Brazil: Modeling and invariance between genders. Journal of Behavioral and Experimental Finance, 6, 1-12. https://doi.org/10.1016/j.jbef.2015.03.002
  • Rosacker, K. M., & Rosacker, R. E. (2016). An exploratory study of financial literacy training for accounting and business majors. The International Journal of Management Education, 14(1), 1-7. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2015.11.002
  • Sabri, M. F., & MacDonald, M. (2010). Savings behavior and financial problems among college students: The role of financial literacy in Malaysia. Cross-Cultural Communication, 6(3), 103-110. http://dx.doi.org/10.3968/j.ccc.1923670020100603.009
  • Sarıgül, H. (2014). Finansal okuryazarlık: üniversite öğrencilerinin bilgi, tutum ve davranışları arasındaki ilişki üzerine ampirik bir çalışma. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisi, 51(593), 53-76.
  • Sarıgül, H. (2015). Finansal okuryazarlık tutum ve davranış ölçeği: geliştirme, geçerlik ve güvenirlik. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 200-218. http://dx.doi.org/10.11611/JMER408
  • Sezal, L. (2021). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyleri üzerine bir inceleme: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(3), 2114-2137. https://doi.org/10.33437/ksusbd.932055
  • Solomon, G. E., Nhete, T., & Sithole, B. M. (2018). “The case for the need for personal financial literacy education in botswana secondary schools”, SAGE Open, 8(1), 1-9. https://doi.org/10.1177/2158244017753867
  • Thapa, B. S. (2015). Financial literacy in Nepal: A survey analysis from college students. NRB Economic Review, 27(1), 49-74.
  • Tüfekçi M. T., & Dilek Ö. (2022). Finansal okuryazarlık düzeyi üzerine bir araştırma: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi örneği. The Journal of International Scientific Researches, 7(1), 99-113. https://doi.org/10.23834/isrjournal.1038112
  • Tuna, G., & Ulu, M. O. (2016). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: İşletme Bölümü öğrencileri üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(12), 128-141.
  • Uyar, S., & Atalay, I. (2021). Finansal okuryazarlık ve üniversitede verilen derslerin finansal okuryazarlık üzerine etkisi. Muhasebe Enstitüsü Dergisi, (64), 1-17. https://doi.org/10.26650/MED.757866
  • Yıldırım, M., Bayram, F., Oğuz, A., & Günay, G. (2017). Financial literacy level of individuals and its relationships to Demographic variables. Mediterranean Journal of Social Sciences, 8(3), 2039-9340. https://10.5901/mjss.2017.v8n3p19
  • Yücel, S., & Çiftçi, N. (2018). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 143-161.
  • Wagland, S. P., & Taylor, S. (2009). When it comes to financial literacy, is gender really an issue? Australasian Accounting, Business and Finance Journal, 3(1), 13-25.

Financial Literacy: Examination of Financial Behavior and Attitudes of Sports Management Department Students

Yıl 2022, , 733 - 751, 28.09.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1152405

Öz

Financial markets and developments have become more complex, with the developing technology have led to the need for high financial literacy. Therefore, individuals’ self-development in this area will allow them to manage their financial resources more accurately. For the successful financial management of the global sports industry, this area must be supervised by sports managers with a high level of financial literacy. In this direction, the study examines the financial behaviors and attitudes of the students studying in the Department of Sports Management. The sample of the study consisted of 276 students, 98 females and 178 males, who were studying at Muğla Sıtkı Koçman University, Faculty of Sports Sciences, Department of Sports Management in 2021-2022. The data were collected with the descriptive information form prepared by the researchers and the Financial Literacy Attitude and Behavior Scale (FLABS) developed by Sarıgül (2015). While statistically significant differences were found in the variables of gender, class, family monthly income, and following the daily economic and financial news, no significant difference was found in the variables of age, GPA, type of education, individual monthly income, and having received education in economics or finance. The results showed that women are better financially literate than men. Furthermore, it has been found that those who currently follow financial developments have higher averages than those who do not.

Kaynakça

  • Acaravcı, S. K., & Bediroğlu, K. (2019). Finansal okuryazarlık: Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi üzerine uygulama. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 7(2), 30-51.
  • Adeleke, T. (2013). The effects of gender and gender role on the financial literacy of college students. Oklahoma: Oklahoma State University.
  • Agarwalla, S. K., Barua, S. K., Jacob, J., & Varma, J. R. (2015). Financial literacy among working young in urban India. World Development, 67, 101-109. https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2014.10.004
  • Atkinson, A., & Messy, F. A. (2012). Measuring financial literacy: Results of the OECD/International Network on Financial Education (INFE) pilot study. https://doi.org/10.1787/20797117
  • Atkinson, A., McKay, S., Collard, S., & Kempson, E. (2007). Levels of financial capability in the UK. Public Money and Management, 27(1), 29-36. https://doi.org/10.1111/j.1467-9302.2007.00552.x
  • Allen, M. W., Edwards, R., Hayhoe, C. R., & Leach, L. (2007). Imagined interactions, family money management patterns and coalitions, and attitudes toward money and credit. Journal of Family and Economic Issues, 28(1), 3-22. https://doi.org/10.1007/s10834-006-9048-1
  • Almenberg, J., & Säve-Söderbergh, J. (2011). Financial literacy and retirement planning in Sweden. Journal of Pension Economics & Finance, 10(4), 585-598. https://doi.org/10.1017/S1474747211000497
  • Amagir, A., Groot, W., Maassen van den Brink, H., & Wilschut, A. (2018). A review of financial-literacy education programs for children and adolescents. Citizenship, Social and Economics Education, 17(1), 56-80. https://doi.org/10.1177%2F2047173417719555
  • Amagir, A., Wilschut, A., & Groot, W. (2018). The relation between financial knowledge, attitudes towards money, financial self-efficacy, and financial behavior among high school students in the Netherlands. Empirische Pädagogik, 32(3/4), 387-400.
  • Aydın, A. E., & Selcuk, E. A. (2019). An investigation of financial literacy, money ethics and time preferences among college students: A structural equation model. International Journal of Bank Marketing, 37(3), 880-900. https://doi.org/10.1108/IJBM-05-2018-0120
  • Barış, S. (2016). Finansal okuryazarlık ve bütçeleme davranışı: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. TESAM Akademi Dergisi 3(2), 13–38.
  • Başarır, Ç., & Sarıhan, A. Y. (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlıklarının belirlenmesi: bandırma on yedi eylül üniversitesi örneği. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(1), 143-162. https://doi.org/10.11611/yead.330952
  • Beal, D., & Delpachitra, S. (2003). Financial literacy among Australian university students. Economic Papers: A journal of applied economics and policy, 22(1), 65-78.
  • Biçer, E. B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık ile İlgili Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4), 1519-1533.
  • Bozkurt, E., Toktaş, Y., & Altıner, A. (2019). Türkiye’de tasarruf ve finansal okuryazarlık üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 1580-1605. https://doi.org/10.17755/esosder.518727
  • Bucher-Koenen, T., & Lusardi, A. (2011). Financial literacy and retirement planning in Germany. Journal of Pension Economics & Finance, 10(4), 565-584. https://doi.org/10.1017/S1474747211000485
  • Bucher‐Koenen, T., Lusardi, A., Alessie, R., & Van Rooij, M. (2017). How financially literate are women? An overview and new insights. Journal of Consumer Affairs, 51(2), 255-283. https://doi.org/10.1111/joca.12121
  • Büyüköztürk, G. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Chen, H., & Volpe, R. P. (1998). An analysis of personal financial literacy among college students. Financial Services Review, 7(2), 107-128. https://doi.org/10.1016/S1057-0810(99)80006-7
  • Chen, H., & Volpe, R. P. (2002). Gender differences in personal financial literacy among college students. Financial services review, 11(3), 289-307.
  • Contuk, F. Y. (2018). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık durumunu etkileyen faktörler üzerine bir araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (77), 115-136. https://doi.org/10.25095/mufad.401316
  • Çinko, M., Avcı, E., Ergun, S., & Tekçe, M. (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyleri: Marmara Üniversitesi örneği. Marmara Business Review, 2(1), 25-50.
  • Cull, M., & Whitton, D. (2011). University students’ financial literacy levels: Obstacles and aids. The Economic and Labour Relations Review, 22(1), 99-114. https://doi.org/10.1177%2F103530461102200106
  • Danışman, E., Sezer, D., & Gümüş, U. T. (2016). Finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 26(2), 1-37.
  • Delaune, L. D., Rakow, J. S., & Rakow, K. C. (2010). Teaching financial literacy in a co-curricular service-learning model. Journal of Accounting Education, 28(2), 103-113. https://doi.org/10.1016/j.jaccedu.2011.03.002
  • Douissa, I. B. (2020). Factors affecting College students’ multidimensional financial literacy in the Middle East. International Review of Economics Education, 35, 100173. https://doi.org/10.1016/j.iree.2019.100173
  • Durmuşkaya, S., & Kavas, Y. (2018). Akademik gelişim ve finansal okuryazarlık arasındaki ilişkinin tespiti üzerine bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(3), 925-939. https://doi.org/10.18657/yonveek.441375
  • Engin, C., Eren, A. S., & Balkar, O. E. (2020). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi lisans öğrencilerinin finansal okuryazarlık durumlarının tespitine yönelik bir alan çalışması. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 42(2), 283-315. https://doi.org/10.14780/muiibd.854410
  • Ergün, K. (2018). Financial literacy among university students: A study in eight European countries. International Journal of Consumer Studies, 42(1), 2-15. https://doi.org/10.1111/ijcs.12408
  • Gümüş, U. T., & Pailer, M. K. (2019). Öğrencilerin finans dersi alma durumunun finansal okur yazarlık seviyesine etkisi: Bir Nazilli örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1494-1516. https://doi.org/10.26466/opus.553171
  • Hilgert, M. A., Hogarth, J. M., & Beverly, S. G. (2003). Household financial management: The connection between knowledge and behavior. Federal Reserve Bulletin, 89, 309.
  • Jorgensen, B. L., & Savla, J. (2010). Financial literacy of young adults: The importance of parental socialization. Family Relations Interdisciplinary Journal of Applied Family Science, 59(4), 465-478. https://doi.org/10.1111/j.1741-3729.2010.00616.x
  • Karadeniz, E., Koşan, L., Gecgin, E., & Beyazgül, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin analizi: Kafkas Üniversitesi Sarıkamış kampüsünde bir araştırma. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 325-346. https://Doi.Org/10.18026/Cbayarsos.585285
  • Kılıç, Y., Ata, H. A., & Seyrek, İ. H. (2015). Finansal okuryazarlık: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (66), 129-150. https://doi.org/10.25095/mufad.396535
  • Ludlum, M., Tilker, K., Ritter, D., Cowart, T. W., & Xu, W. (2012). Financial literacy and credit cards: A multicampus survey. Accounting, Finance & Business Law Faculty Publications and Presentations, 7(3), 25–33.
  • Lusardi, A. (2008). Financial literacy: an essential tool for informed consumer choice? National Bureau of Economic Research, 1–29. https://doi.org/10.3386/W14084
  • Lusardi, A., & Mitchell, O. S. (2011). Financial literacy and planning: Implications for retirement well-being. National Bureau of Economic Research, 17-39. https://doi.org/10.3386/w17078
  • Kalmi, P., & Ruuskanen, O. P. (2018). Financial literacy and retirement planning in Finland. Journal of Pension Economics & Finance, 17(3), 335-362. https://doi.org/10.1017/S1474747217000270
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Mandell, L., & Klein, L. S. (2009). The impact of financial literacy education on subsequent financial behavior. Journal of Financial Counseling and Planning, 20(1), 15-24.
  • Mandmaa, S. (2021). How to promote personal financial education-Findings from Finnish University students’ financial literacy study. International Journal of Educational Technology and Learning, 10(1), 8-25. https://doi.org/10.20448/2003.101.8.25
  • Mason, C. L. J., & Wilson, R. M. S. (2000). Conceptualising Financial Literacy. Loughborough: Loughborough University. https://repository.lboro.ac.uk/account/articles/9494975
  • Monticone, C. (2010). How much does wealth matter in the acquisition of financial literacy? Journal of Consumer Affairs, 44(2), 403-422. https://doi.org/10.1111/j.1745-6606.2010.01175.x
  • Mändmaa, S. (2019). Financial literacy–what and why should we improve. Eurasian Journal of Social Sciences, 7(2), 12-28. https://10.15604/ejss.2019.07.02.002
  • Nicolini, G., Cude, B. J., & Chatterjee, S. (2013). Financial literacy: A comparative study across four countries. International Journal of Consumer Studies, 37(6), 689-705. https://doi.org/10.1111/ijcs.12050
  • Idris, F. H., Krishnan, K. S. D., & Azmi, N. (2013). Relationship between financial literacy and financial distress among youths in Malaysia-An empirical study. Malaysian Journal of Society and Space, 9(4), 106-117.
  • Onat, O. K., & Yöntem, H. (2022). Finansal okuryazarlığın bireysel emeklilik sistemi tercihlerine etkisi: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde bir araştırma. Finansal Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 14(26), 165-192. https://doi.org/10.14784/marufacd.1055196
  • Philippas, N. D., & Avdoulas, C. (2020). Financial literacy and financial well-being among generation-Z university students: Evidence from Greece. The European Journal of Finance, 26(4-5), 360-381. https://doi.org/10.1080/1351847X.2019.1701512
  • Potrich, A. C. G., Vieira, K. M., Coronel, D. A., & Filho, R. B. (2015). Financial literacy in Southern Brazil: Modeling and invariance between genders. Journal of Behavioral and Experimental Finance, 6, 1-12. https://doi.org/10.1016/j.jbef.2015.03.002
  • Rosacker, K. M., & Rosacker, R. E. (2016). An exploratory study of financial literacy training for accounting and business majors. The International Journal of Management Education, 14(1), 1-7. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2015.11.002
  • Sabri, M. F., & MacDonald, M. (2010). Savings behavior and financial problems among college students: The role of financial literacy in Malaysia. Cross-Cultural Communication, 6(3), 103-110. http://dx.doi.org/10.3968/j.ccc.1923670020100603.009
  • Sarıgül, H. (2014). Finansal okuryazarlık: üniversite öğrencilerinin bilgi, tutum ve davranışları arasındaki ilişki üzerine ampirik bir çalışma. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisi, 51(593), 53-76.
  • Sarıgül, H. (2015). Finansal okuryazarlık tutum ve davranış ölçeği: geliştirme, geçerlik ve güvenirlik. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 200-218. http://dx.doi.org/10.11611/JMER408
  • Sezal, L. (2021). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyleri üzerine bir inceleme: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(3), 2114-2137. https://doi.org/10.33437/ksusbd.932055
  • Solomon, G. E., Nhete, T., & Sithole, B. M. (2018). “The case for the need for personal financial literacy education in botswana secondary schools”, SAGE Open, 8(1), 1-9. https://doi.org/10.1177/2158244017753867
  • Thapa, B. S. (2015). Financial literacy in Nepal: A survey analysis from college students. NRB Economic Review, 27(1), 49-74.
  • Tüfekçi M. T., & Dilek Ö. (2022). Finansal okuryazarlık düzeyi üzerine bir araştırma: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi örneği. The Journal of International Scientific Researches, 7(1), 99-113. https://doi.org/10.23834/isrjournal.1038112
  • Tuna, G., & Ulu, M. O. (2016). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: İşletme Bölümü öğrencileri üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(12), 128-141.
  • Uyar, S., & Atalay, I. (2021). Finansal okuryazarlık ve üniversitede verilen derslerin finansal okuryazarlık üzerine etkisi. Muhasebe Enstitüsü Dergisi, (64), 1-17. https://doi.org/10.26650/MED.757866
  • Yıldırım, M., Bayram, F., Oğuz, A., & Günay, G. (2017). Financial literacy level of individuals and its relationships to Demographic variables. Mediterranean Journal of Social Sciences, 8(3), 2039-9340. https://10.5901/mjss.2017.v8n3p19
  • Yücel, S., & Çiftçi, N. (2018). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 143-161.
  • Wagland, S. P., & Taylor, S. (2009). When it comes to financial literacy, is gender really an issue? Australasian Accounting, Business and Finance Journal, 3(1), 13-25.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Faaliyetleri Yönetimi
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Aygün Akgül 0000-0002-9978-054X

Ali Gürel Göksel 0000-0002-3873-1322

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 22 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Akgül, A., & Göksel, A. G. (2022). Financial Literacy: Examination of Financial Behavior and Attitudes of Sports Management Department Students. Mediterranean Journal of Sport Science, 5(3), 733-751. https://doi.org/10.38021/asbid.1152405

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366