Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Sports High School Students' Attitudes to Physical Education Course

Yıl 2022, , 1109 - 1121, 28.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1162204

Öz

The research was conducted to examine the attitudes of sports high school students towards physical education lessons. The universe and sample of the research were 9-10-11-12 at Denizli Sports High School in the 2021-2022 academic year. It consists of a total of 214 students (90 females, 124 males) studying in their classrooms and voluntarily participating in the research. Personal information form created by the researcher and the "Physical Education Attitude Scale for Secondary Education Students" developed by Güllü and Güçlü (2009) was applied as data collection tool in the research. When the attitudes of the students participating in the research towards the Physical Education Lesson are examined; It was determined that there was no statistically significant difference between gender, age, and income status and their attitudes towards physical education lessons (p>0.05). It was observed that there was a statistically significant difference between the class variable and the variable of doing regular sports and their attitudes towards physical education lessons.

Kaynakça

  • Acar, M. (2009). Zihinsel ve fiziksel özürlü çocuğa sahip anne ve babaların yaşam doyumu ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ağralı-Ermiş, S., Altınışık, Ü. ve Burmaoğlu, G. E. (2021). Examination of the prediction of person-job fit on person-organization fit from the perspective of academics. Journal of Educational Issues. 7 (3), 43-57.
  • Alemdağ, S. ve E. Öncü (2014). “Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt, 14. Sayı, 2, 45-60.
  • Altay, F. ve Özdemir, Z., (2006). Ankara İli Merkez İlçelerinde İlköğretim Birinci Kademesinde Öğrenim Gören 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi. 3-5 Kasım, Muğla, Muğla Üniversitesi, ss:591-593.
  • Altınışık, Ü. ve Çelik, A. (2021). Investigation of Service Quality Perceived by Fitness Center Consumers Pakistan Journal of Medical & Health Sciences, 10(15), 3225-3229.
  • Altınışık, Ü., İlhan, E. L. ve Kurtipek, S. (2021). Zihinsel Engelli Bireylerde Sporun Etkilerine Yönelik Farkındalık: Spor Yöneticisi Adayları Üzerine Bir Araştırma. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2021: 16(2), 79-90.
  • Aras, Ö. (2013). İlköğretim Kurumları İkinci Kademede Öğrenim Gören Öğrenci Ve Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüş Ve Tutumlarının İncelenmesi (Kars İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Ashutosh, A., Nrusingha, P., & Anshuman, M. (2016). Students’ sports activity preference and their attitudes toward physical education. International Journal of Modern Trends in Engineering and Research, 3(3), 328-332.
  • Barney, D. (2003). Factors That Impact Middle School Student’s Attitudes and Perceptions in Physical Education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 74(1), A-36.
  • Belli, E., Bedir, F. ve Turan, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ile yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal BilimlerEnstitüsü Dergisi, (9), 89-103.
  • Berkant, H. B. ve E. Hekimoğlu (2021). “Spor Lisesi Öğrencilerinin Eğitimde Karşılaştıkları Sorunlara ve Çözüm Önerilerine Yönelik Görüşleri”. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, Cilt, 5. Sayı, 1, 79-96.
  • Birtwistle, G.E. and Brodie, D.A., (1991). Children’s Attitudes Towards Activity and Perceptions of Physical Education. Health Education Research, Volume:6, Number:4, pp:465-478.
  • Butcher, A. C. (1983). Foundations of Physical Education and Sport. London, The C.V. Mosby Company.
  • Chatterjee, S. (2013). Attitudes Toward Physical Education of School Going Adolescents in West Bengal. International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology, 2(11), 6068-6073.
  • Cimilli, V. (2017). Spor Lisesi Öğrencilerinde Bedensel/Kinestetik Zeka İle Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (İstanbul İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi EBE.
  • Cox AE, Williams L. Smith A.L.( 2008). Change in physical education motivation and physical activity behavior during middle school. USA, School of Kinesiology and Recreation, Illinois State University.
  • Çalık, E. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin İyimserlik Düzeylerinin ve Okula İlişkin Algılarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çelik, A, E. Koçkaya ve F. Parlar (2018). “Orta Öğretim Düzeyi Öğrencilerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersi Tutumları”: Trabzon İli Örneği. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. Cilt 20, Sayı 4.
  • Çelik, Z. ve A. Pulur (2011). “Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spora İlişkin Tutumları”. VAN/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı. 115-121.
  • Çevik, A., Özmaden, M., Tezcan, E., ve Dokuzoğlu, G. (2021). Öğretmenlerin Serbest Zaman İlgilenimlerinin Yaşam Doyumları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10 (4), 784-790.
  • Çoban, B. (2006). “Spor Lisesi Öğrencilerinin Tercih Ettikleri Alana İlişkin Tutum ve Beklentileri”. Milli Eğitim (Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi), Cilt 35, Sayı 172, 322-334.
  • Demirhan, G., Koca, C., (2004). An Examination Of High School Students’ Attitudes Toward Physical Education With Regard To Sex And Sport Participation. Perceptual And Motor Skills, 98:754-758.
  • Diaz, G. A. (2015). Attitudes of Latino Students Toward High School Physical Education (Doctoral Dissertation). Columbia University New York.
  • Doğan, N. (2011). Niğde İlinde Bulunan Farklı Statüdeki Liselerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumları ve Fiziksel Uygunluk Düzeylerinin Araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü̈. Niğde.
  • Dokuzoğlu, G., Çevik, A., Özmaden, M., Yıldız, Y., ve Tezcan, E. (2022). Gençlere Yönelik Egzersiz Bağımlılığı Ölçeği (Gyeb): Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11 (2), 644-653.
  • Duman, S. E. Karagün ve S. Selvi (2020). “Anadolu Ve Spor Lisesi Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının İncelenmesi”. ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 10, 89-103.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen adaylarının öğretmenlik sertifikası derslerine yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt,11. Sayı 11, 99-104.
  • Gardner, R. C. (1985). Social psychology and second language learning: The role of attitudes and motivation. Arnold.
  • Göksel, A. G. ve Caz, Ç. (2016). Anadolu Lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, 1-9.
  • Göksel, A. G., Çağdaş, C. A. Z., Yazıcı, Ö. F., ve İkizler, H. C. (2017). Farklı bölümlerdeki öğrencilerin spora yönelik tutumlarının karşılaştırılması: Marmara üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 8(2), 123-134.
  • Güllü, M. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Araştırılması. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Güllü, M., Cengiz, Ş. Ş., Öztaşyonar, Y., & Kaplan, B. (2016). Ortaokul öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Şanlıurfa ili örneği). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 49-61.
  • Gürbüz, A. (2011). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Muğla İl Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü̈.
  • Gürbüz, A., ve Özkan, H. (2012). Determining the attudie of secondary school students toward physical education of sport lesson (Muğla sample). Pamukkale Journal of Sport Science, 3(2), 78-89.
  • Harrison, J. ve Blakemore, C. (1984). Instructional Strategiest for Secondary School Physical Education. Wmc Brown Pub, New Jersey.
  • Hünük D. (2006). Ankara İli Merkez İlçelerindeki İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Sınıf Düzeyi, Öğrenci Cinsiyeti, Öğretmen Cinsiyeti ve Spora Aktif Katılımları Açısından Karşılaştırılması. Ankara, Hacettepe Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kangalgil M, Hünük D, Demirhan G. ( 2004) Spor yapan ve yapmayan öğrencilerin beden eğitimine ilişkin tutumları. (Sözel Bildiri) 10. Ichper.Sd ve 8.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Kemer/Antalya.
  • Kangalgil, M., Hünük, D., Demirhan,G., (2006). İlköğretim, Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi. Hacettepe J. of Sport Sciences. 17(2): 48-57.
  • Kannan, B. (2015). Attitude Of Higher Secondary Students Towards Physical Education. International Journal of Teacher Educational Research, 4(1), 19-25.
  • Karapınar, Yakup. (2007) Spor Liselerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Beklentilerinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi SBE.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayınları. Ankara.
  • Keskin, Ö. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi: Sakarya İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Keskin, Ö., Hergüner, G., Dönmez, A., Berisha, M., & Üçan, E. (2017). The Examination of the Attitudes of Secondary School Students towards Physical Education Course. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 5(3), 60-68.
  • Koca, C., Aşçı, H., Demirhan, G., (2005). Adolescence, , Summer Libra Publishers. Inc., 3089C Clairemont Dr., PMB 383, San Diego, CA 92117 40:158.
  • Koçak, S. ve Hürmeriç, I., (2004). Attitudes of Primary School Students Toward Their Physical Education Classes in Turkey. 10th Ichper-Sd European Congress and Tssa 8th International Sports Science Congress, 17-20 November, Antalya:Mirage Park Resort, p:134-135.
  • Koçak, S. ve Hürmeriç, I., (2006). Attitudes Toward Physical Education Classes of Primary School Studentsi in Turkey. Perceptual &Motor Skills, Volume:103, Number:1, pp:296-300.
  • Marttinen, R. H. J. (2015). Effect Of The Fitness İntegrated With Technology (F.I.T) Unit On Student Attitudes And Physical Activity Levels İn Physical Education. Doctoral dissertation. Columbia University, New York.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği. https://ogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_11/03111224_ooky.pdf (Erişim Tarihi: 25 02 2022).
  • Mosston, M. and Asworth, S. (2004). Beden Eğitimi Öğretimi. (Çev. E. Tüzemen). Ankara: Bağırgan Yayımevi.
  • Orunaboka, T. ve T. Nwachukwu E. A. (2012). Management of physical education facilities, equipment and supplies in secondary schools in Nigeria: Issues and challenges. Journal of Education and Practice, 3(3), 43-47.
  • Öçalan, M. ve M. Ergin (2019). “Spor Liselerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Tercih Ve Beklenti Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt, 13, Sayı, 2, 175-184.
  • Özdinç, Ö. (2005). Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin sporun ve spora katılımın sosyalleşmeyle ilişkisi üzerine görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 77-84.
  • Pepe, K. (2003). Spor Alanında Öğrenci Yetiştiren Ortaöğretim Kurumlarındaki Uygulamaların Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi,Gazi Üniversitesi SBE.
  • Phillips, S.R. (2011). Upper Elementary School Students’ Attitudes And Perceptions Toward Physical Education. Unpublished doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Sarı. A. ve S. Taylan (2019). “İlk ve Acil Yardım Önlisans Programı Öğrenci ve Mezunlarının Spora Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi”. The Journal of Physical Education and Sport Sciences Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 18, Sayı 2, 39-49.
  • Siegel, D. (2013). Middle school students’ attitudes toward physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 78(9), 9.
  • Singh, R. K. C., Devi, K. S. (2013). Attitude of higher secondary level student towards games and sports. International Journal of Physical Education, Fitness and Sports, 2(4), 80-85.
  • Şentürk, H. E. (2016). Avrupa Birliği Spor Eğitimi Temelinde Türkiye Spor Liselerinin İşlevsellik Açısından Durum Analizi. Doktora tezi, Celal Bayar Üniversitesi SBE.
  • Şişko M, Demirhan G. (2002). İlköğretim Okulları ve Liselerde Öğrenim Gören Kız ve Erkek Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23: 205-210.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların Ölçülmesi Ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S., ve Gökdağ, M. (2016). İslami İlimler Fakültesi öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 48-59.
  • Varol, R., (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği. Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Yüksek lisans tezi, Bartın.
  • Wersch, A. V., Trew, K., & Turner, I. (1992). Post-primary school pupils interests in physical education, age and gender differences. British Journal of Educational Psychology, 62, 56–72.
  • Yıldız R., Koçak ÇV., Sıngın R.H.Ö. (2020). Öğrencilerin Spor Liselerini Seçme Nedenleri ve Beklentilerinin İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi.14(1), 72-83.

Spor Lisesi Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2022, , 1109 - 1121, 28.12.2022
https://doi.org/10.38021/asbid.1162204

Öz

Araştırma spor lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evren ve örneklemini 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Denizli Spor Lisesinde 9-10-11-12. Sınıflarında öğrenim gören ve araştırmaya gönüllü katılan toplamda (90 kadın, 124 erkek) 214 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu ile Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirilen “Ortaöğretim Öğrencileri için Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine Yönelik tutumları incelendiğinde; cinsiyet, yaş ve gelir durumu ile beden eğitimi dersine yönelik tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir (p>0.05). Sınıf değişkeni ve düzenli spor yapma değişkeni ile beden eğitimi dersine yönelik tutumları arasında ise istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Acar, M. (2009). Zihinsel ve fiziksel özürlü çocuğa sahip anne ve babaların yaşam doyumu ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ağralı-Ermiş, S., Altınışık, Ü. ve Burmaoğlu, G. E. (2021). Examination of the prediction of person-job fit on person-organization fit from the perspective of academics. Journal of Educational Issues. 7 (3), 43-57.
  • Alemdağ, S. ve E. Öncü (2014). “Sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt, 14. Sayı, 2, 45-60.
  • Altay, F. ve Özdemir, Z., (2006). Ankara İli Merkez İlçelerinde İlköğretim Birinci Kademesinde Öğrenim Gören 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi. 3-5 Kasım, Muğla, Muğla Üniversitesi, ss:591-593.
  • Altınışık, Ü. ve Çelik, A. (2021). Investigation of Service Quality Perceived by Fitness Center Consumers Pakistan Journal of Medical & Health Sciences, 10(15), 3225-3229.
  • Altınışık, Ü., İlhan, E. L. ve Kurtipek, S. (2021). Zihinsel Engelli Bireylerde Sporun Etkilerine Yönelik Farkındalık: Spor Yöneticisi Adayları Üzerine Bir Araştırma. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2021: 16(2), 79-90.
  • Aras, Ö. (2013). İlköğretim Kurumları İkinci Kademede Öğrenim Gören Öğrenci Ve Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüş Ve Tutumlarının İncelenmesi (Kars İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Ashutosh, A., Nrusingha, P., & Anshuman, M. (2016). Students’ sports activity preference and their attitudes toward physical education. International Journal of Modern Trends in Engineering and Research, 3(3), 328-332.
  • Barney, D. (2003). Factors That Impact Middle School Student’s Attitudes and Perceptions in Physical Education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 74(1), A-36.
  • Belli, E., Bedir, F. ve Turan, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ile yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal BilimlerEnstitüsü Dergisi, (9), 89-103.
  • Berkant, H. B. ve E. Hekimoğlu (2021). “Spor Lisesi Öğrencilerinin Eğitimde Karşılaştıkları Sorunlara ve Çözüm Önerilerine Yönelik Görüşleri”. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, Cilt, 5. Sayı, 1, 79-96.
  • Birtwistle, G.E. and Brodie, D.A., (1991). Children’s Attitudes Towards Activity and Perceptions of Physical Education. Health Education Research, Volume:6, Number:4, pp:465-478.
  • Butcher, A. C. (1983). Foundations of Physical Education and Sport. London, The C.V. Mosby Company.
  • Chatterjee, S. (2013). Attitudes Toward Physical Education of School Going Adolescents in West Bengal. International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology, 2(11), 6068-6073.
  • Cimilli, V. (2017). Spor Lisesi Öğrencilerinde Bedensel/Kinestetik Zeka İle Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (İstanbul İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi EBE.
  • Cox AE, Williams L. Smith A.L.( 2008). Change in physical education motivation and physical activity behavior during middle school. USA, School of Kinesiology and Recreation, Illinois State University.
  • Çalık, E. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin İyimserlik Düzeylerinin ve Okula İlişkin Algılarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çelik, A, E. Koçkaya ve F. Parlar (2018). “Orta Öğretim Düzeyi Öğrencilerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersi Tutumları”: Trabzon İli Örneği. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. Cilt 20, Sayı 4.
  • Çelik, Z. ve A. Pulur (2011). “Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spora İlişkin Tutumları”. VAN/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı. 115-121.
  • Çevik, A., Özmaden, M., Tezcan, E., ve Dokuzoğlu, G. (2021). Öğretmenlerin Serbest Zaman İlgilenimlerinin Yaşam Doyumları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10 (4), 784-790.
  • Çoban, B. (2006). “Spor Lisesi Öğrencilerinin Tercih Ettikleri Alana İlişkin Tutum ve Beklentileri”. Milli Eğitim (Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi), Cilt 35, Sayı 172, 322-334.
  • Demirhan, G., Koca, C., (2004). An Examination Of High School Students’ Attitudes Toward Physical Education With Regard To Sex And Sport Participation. Perceptual And Motor Skills, 98:754-758.
  • Diaz, G. A. (2015). Attitudes of Latino Students Toward High School Physical Education (Doctoral Dissertation). Columbia University New York.
  • Doğan, N. (2011). Niğde İlinde Bulunan Farklı Statüdeki Liselerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumları ve Fiziksel Uygunluk Düzeylerinin Araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü̈. Niğde.
  • Dokuzoğlu, G., Çevik, A., Özmaden, M., Yıldız, Y., ve Tezcan, E. (2022). Gençlere Yönelik Egzersiz Bağımlılığı Ölçeği (Gyeb): Bir Ölçek Uyarlama Çalışması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11 (2), 644-653.
  • Duman, S. E. Karagün ve S. Selvi (2020). “Anadolu Ve Spor Lisesi Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının İncelenmesi”. ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 10, 89-103.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen adaylarının öğretmenlik sertifikası derslerine yönelik tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt,11. Sayı 11, 99-104.
  • Gardner, R. C. (1985). Social psychology and second language learning: The role of attitudes and motivation. Arnold.
  • Göksel, A. G. ve Caz, Ç. (2016). Anadolu Lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, 1-9.
  • Göksel, A. G., Çağdaş, C. A. Z., Yazıcı, Ö. F., ve İkizler, H. C. (2017). Farklı bölümlerdeki öğrencilerin spora yönelik tutumlarının karşılaştırılması: Marmara üniversitesi örneği. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 8(2), 123-134.
  • Güllü, M. (2007). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Araştırılması. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Güllü, M., Cengiz, Ş. Ş., Öztaşyonar, Y., & Kaplan, B. (2016). Ortaokul öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Şanlıurfa ili örneği). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 49-61.
  • Gürbüz, A. (2011). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Muğla İl Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü̈.
  • Gürbüz, A., ve Özkan, H. (2012). Determining the attudie of secondary school students toward physical education of sport lesson (Muğla sample). Pamukkale Journal of Sport Science, 3(2), 78-89.
  • Harrison, J. ve Blakemore, C. (1984). Instructional Strategiest for Secondary School Physical Education. Wmc Brown Pub, New Jersey.
  • Hünük D. (2006). Ankara İli Merkez İlçelerindeki İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Sınıf Düzeyi, Öğrenci Cinsiyeti, Öğretmen Cinsiyeti ve Spora Aktif Katılımları Açısından Karşılaştırılması. Ankara, Hacettepe Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kangalgil M, Hünük D, Demirhan G. ( 2004) Spor yapan ve yapmayan öğrencilerin beden eğitimine ilişkin tutumları. (Sözel Bildiri) 10. Ichper.Sd ve 8.Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Kemer/Antalya.
  • Kangalgil, M., Hünük, D., Demirhan,G., (2006). İlköğretim, Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spora İlişkin Tutumlarının Karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi. Hacettepe J. of Sport Sciences. 17(2): 48-57.
  • Kannan, B. (2015). Attitude Of Higher Secondary Students Towards Physical Education. International Journal of Teacher Educational Research, 4(1), 19-25.
  • Karapınar, Yakup. (2007) Spor Liselerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Beklentilerinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi SBE.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayınları. Ankara.
  • Keskin, Ö. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi: Sakarya İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Keskin, Ö., Hergüner, G., Dönmez, A., Berisha, M., & Üçan, E. (2017). The Examination of the Attitudes of Secondary School Students towards Physical Education Course. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 5(3), 60-68.
  • Koca, C., Aşçı, H., Demirhan, G., (2005). Adolescence, , Summer Libra Publishers. Inc., 3089C Clairemont Dr., PMB 383, San Diego, CA 92117 40:158.
  • Koçak, S. ve Hürmeriç, I., (2004). Attitudes of Primary School Students Toward Their Physical Education Classes in Turkey. 10th Ichper-Sd European Congress and Tssa 8th International Sports Science Congress, 17-20 November, Antalya:Mirage Park Resort, p:134-135.
  • Koçak, S. ve Hürmeriç, I., (2006). Attitudes Toward Physical Education Classes of Primary School Studentsi in Turkey. Perceptual &Motor Skills, Volume:103, Number:1, pp:296-300.
  • Marttinen, R. H. J. (2015). Effect Of The Fitness İntegrated With Technology (F.I.T) Unit On Student Attitudes And Physical Activity Levels İn Physical Education. Doctoral dissertation. Columbia University, New York.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği. https://ogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_11/03111224_ooky.pdf (Erişim Tarihi: 25 02 2022).
  • Mosston, M. and Asworth, S. (2004). Beden Eğitimi Öğretimi. (Çev. E. Tüzemen). Ankara: Bağırgan Yayımevi.
  • Orunaboka, T. ve T. Nwachukwu E. A. (2012). Management of physical education facilities, equipment and supplies in secondary schools in Nigeria: Issues and challenges. Journal of Education and Practice, 3(3), 43-47.
  • Öçalan, M. ve M. Ergin (2019). “Spor Liselerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Tercih Ve Beklenti Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt, 13, Sayı, 2, 175-184.
  • Özdinç, Ö. (2005). Çukurova Üniversitesi öğrencilerinin sporun ve spora katılımın sosyalleşmeyle ilişkisi üzerine görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 77-84.
  • Pepe, K. (2003). Spor Alanında Öğrenci Yetiştiren Ortaöğretim Kurumlarındaki Uygulamaların Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi,Gazi Üniversitesi SBE.
  • Phillips, S.R. (2011). Upper Elementary School Students’ Attitudes And Perceptions Toward Physical Education. Unpublished doctoral dissertation, Columbia University, New York.
  • Sarı. A. ve S. Taylan (2019). “İlk ve Acil Yardım Önlisans Programı Öğrenci ve Mezunlarının Spora Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi”. The Journal of Physical Education and Sport Sciences Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, Cilt 18, Sayı 2, 39-49.
  • Siegel, D. (2013). Middle school students’ attitudes toward physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 78(9), 9.
  • Singh, R. K. C., Devi, K. S. (2013). Attitude of higher secondary level student towards games and sports. International Journal of Physical Education, Fitness and Sports, 2(4), 80-85.
  • Şentürk, H. E. (2016). Avrupa Birliği Spor Eğitimi Temelinde Türkiye Spor Liselerinin İşlevsellik Açısından Durum Analizi. Doktora tezi, Celal Bayar Üniversitesi SBE.
  • Şişko M, Demirhan G. (2002). İlköğretim Okulları ve Liselerde Öğrenim Gören Kız ve Erkek Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23: 205-210.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların Ölçülmesi Ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S., ve Gökdağ, M. (2016). İslami İlimler Fakültesi öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 48-59.
  • Varol, R., (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği. Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Yüksek lisans tezi, Bartın.
  • Wersch, A. V., Trew, K., & Turner, I. (1992). Post-primary school pupils interests in physical education, age and gender differences. British Journal of Educational Psychology, 62, 56–72.
  • Yıldız R., Koçak ÇV., Sıngın R.H.Ö. (2020). Öğrencilerin Spor Liselerini Seçme Nedenleri ve Beklentilerinin İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi.14(1), 72-83.
Toplam 64 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Çağatay Dereceli 0000-0003-2771-2000

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 24 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Dereceli, Ç. (2022). Spor Lisesi Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Mediterranean Journal of Sport Science, 5(4), 1109-1121. https://doi.org/10.38021/asbid.1162204

  Flag Counter     


27208

Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .


26245 26366