Bu araştırmanın amacı; sekiz haftalık temel cimnastik antrenmanının üniversite öğrencilerinin sıçrama, denge ve yılmazlık düzeylerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma grubunu oluşturan 32 katılımcının, 16’sı (%50) kadın ve 16’sı (%50) erkektir. Katılımcıların yaş ortalamaları ise 21,65±1,33 olarak belirlenmiştir. Katılımcılar yansız atama yöntemi uygulanarak deney ve kontrol gruplarına ayrılmıştır. Grupların belirlenmesinin akabinde her iki grup için de ön test ölçümleri uygulanmıştır. Ön test ölçümlerinin tamamlanmasının ardından deney grubu için 8 hafta süresince antrenman programı haftada 3 gün, günlük 1 saat düzenli uygulamalar yapılmıştır. Kontrol grubuna ise ön test uygulamasının ardından 8 hafta boyunca herhangi bir deneysel uygulamaya yapılmamıştır. 8 haftalık sürecin tamamlanmasının akabinde her iki gruptan da son test ölçümleri alınmış ve çalışma sonlandırılmıştır. Veri toplama amacı ile yıldız denge testi, dikey sıçrama testi, y dinamik denge testi, durarak uzun atlama testi ve yılmazlık ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi için frekans ve yüzde dağılımları, Wilcoxon İşaretli-Sıralar Testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yıldız dominant, yıldız nondominant, durarak uzun atlama, ybalance dominant, ybalance nondominant ve yılmazlık toplam puan değişkenlerine ilişkin kontrol grubunun ön test ve son test değerleri arasında istatistiki açıdan anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenirken, deney grubunun ön test ve son test değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca dikey sıçrama değişkenine ilişkin deney grubu ve kontrol grubu ön test ve son test değerleri arasında istatistiki açıdan anlamlı bir farklılığa ulaşılamamıştır. Sonuç olarak, temel cimnastik antrenmanının bireylerin, denge, sıçrama ve yılmazlık parametreleri üzerinde etkili olacağı söylenebilir. Bu doğrultuda bireylerin denge, durarak uzun atlama ve yılmazlık düzeylerinin geliştirilmesi için temel cimnastik antrenmanlarının uygulanması önerilmektedir
The aim of this research is to examine the effect of eight weeks of basic gymnastics training on the jump, balance and resilience levels of university students. Of the 32 participants who make up the research group, 16 (50%) are women and 16 (50%) are men. The participants were divided into experimental and control groups by applying the unbiased assignment method. After the determination of the groups, pre-test measurements were applied for both groups. After the completion of the preliminary test measurements, the training program for the experimental group for 8 weeks was carried out 3 days a week, 1 hour a day of regular practice. The control group, on the other hand, was not subjected to any experimental practice for 8 weeks after the pre-test application. After the completion of the 8-week process, final-test measurements were taken from both groups and the study was terminated. In order to collect data, star balance test, vertical jump test, y dynamic balance test, standing long jump test and indomitability scale were used. Frequency and percentage distribution, Wilcoxon Signed-Ranks Test were applied for the analysis of the data. According to the research results, The Star dominant, nondominant star, standing long jump, ybalance dominant, nondominant and fortitude ybalance a total score of pre test and final-test values of the control group for the variables in determining whether a statistically significant difference between the experimental group statistically significant differences were detected between pre-test and final-test values. In addition, there was no statistically significant difference between the experimental group and the control group regarding the vertical jump variable between the pre-test and final-test values. As a result, it can be said that basic gymnastics training will have an effect on the balance, jump and indomitability parameters of individuals. In this direction, it is recommended to apply basic gymnastic training for the development of balance, long jump by standing and indomitability levels of individuals.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 24 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Mediterranean Journal of Sport Science (MJSS) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License CC BY-NC 4.0 .